Itt nincs kibúvó: így vizsgálódik a rendőrség

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.31. 07.45

Az útdíj megfizetését a rendőrség a határátkelőknél állandó, míg az ország belsejében mozgó ellenőrzéssel végzi.

Az útdíj megfizetését a rendőrség a határátkelőknél állandó, míg az ország belsejében mozgó ellenőrzéssel végzi – tartalmazza egyebek között az országos rendőrfőkapitány utasítása, amely a pénteki Hivatalos Értesítőben jelent meg. Az utasítás az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvényben foglaltak végrehajtására vonatkozik.
Itt nincs kibúvó: így vizsgálódik a rendőrség 1
Az utasítás szerint útdíjellenőrzést kizárólag erre a célra kiképzett, az ellenőrzés helye szerint illetékes területi vagy helyi rendőri szerv állományába tartozó, vagy odavezényelt rendőr végezhet. A fix ellenőrzőpontokon és a mozgó ellenőrzést végző járművekben is legalább két rendőrnek kell szolgálatban állnia.
    
A határátkelőhelyeken az ellenőrzést alapvetően a határellenőrzés folyamatába integrálva kell végezni. A határátlépési pontokon, illetve ezek közelében állandó ellenőrzőpontokat kell kialakítani és működtetni, vagy olyan járőrkörzetet kell létrehozni, amely biztosítja az ellenőrzés folyamatosságát. 
    
A határellenőrzés során az útdíjköteles gépjárművet rendszám alapján ellenőrizni kell a Robotzsaru rendszer útdíj moduljában. Az ellenőrzés során az általános közlekedésrendészeti ellenőrzést is el kell végezni.
    
Az ország belső területein folyamatos mozgó ellenőrzést kell végezni. Az ORFK rendészeti főigazgatója indokolt esetben engedélyezheti a folyamatos ellenőrzés helyett a visszatérő, rendszeres ellenőrzést. 
    
A magyar hatósági jelzéssel – ide nem értve a Z betűjelű ideiglenes magyar rendszámmal – ellátott útdíjköteles gépjárművet csak abban az esetben kell megállítani, ha vele szemben a Robotzsaru rendszer értesítése alapján egyéb rendőri intézkedés lefolytatása is szükséges. 
    
Ha a külföldivel szemben kiszabott bírságot vagy a pénzkövetelést a helyszínen nem fizetik meg, úgy a megfizetés igazolásáig – a vonatkozó jogszabályi feltételek fennállása esetén – a járművet vissza kell tartani. A visszatartott járművet – amennyiben a várakozóhely nem az ellenőrzés helyén van kijelölve – a legközelebbi várakozóhelyre kell irányítani – áll az utasításban.
MTI

Kommentek

  • husky

    Ez az egész egy törvényes rablás! Értem, ha eltéved szerencsétlen kamionos és belefut az ellenőrzésbe, majd magyarázhatja a piros fejű, ordító főnöknek, honnan szedte azt a 160.000 forintos bírságot, ha nincs kütyüje, csak viszonylati jegye! Vagy ha eltereli a rendőr, mert baleset miatt totál útzár van, de a rohadt jegy nem arra a szakaszra szól, akkor mi a jogorvoslat??? 18,75 méterrel meg 10 tonnás tengelyterheléssel nem lehet csak úgy egy ívben megfordulni, meg padkára hajtani, ha kell még 1 méter. Ezt is propagálhatná a nagyszájú ellenőrző csapat!

  • v_Petya25

    Már ezer éve be kellett volna vezetni, hogy a határátkelőn figyelni kell a kimonő forgalmat egy kamerával és aki sáros az azonnal fiztehet vagy bukja a kocsit.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.