Luxusautó, 900 km/óra végsebességgel

Villanymotor, gázturbina

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.30. 14.00

Ahelyett, hogy megszorították volna a költségeket, szándékosan méregdrága járgányt tervezett az amerikai páros. Pont ez lehet repülő autójuk életképességének a kulcsa.

A repülő autó nagyon, nagyon drága dolog. Ha tehát azt várjuk el, hogy sikeresek legyenek a piacon, nem szúrhatjuk ki a potenciális vevők szemét mindenféle olcsó, könnyű, lassú szerkezettel. Teljes értékű autót és teljes értékű repülőgépet kell nekik nyújtani, mert akinek futja rá, az ilyet szeretne – érvel Greg Brown és Dave Fawcett, a GF7 alkotói, és van benne igazság. 

A feltaláló-vadászpilóta duó ezért is dobta el első koncepcióját, amelyben mindössze két, egymás mögé beépített ülés volt, és terveztek inkább egy teljes értékű, négyszemélyes utasteret. Ezt autóként egy 50 kWh kapacitású akkucsomagról táplált villanymotor mozgatja felhajtható szárnyú szerkezetüket, a végsebesség 160 km/óra, a hatótávolság 130-200 kilométer, ami elég, hiszen úgyis csak arról van szó, hogy könnyen és gyorsan kigurulhassanak a nagyváros melletti reptérre, illetve a célnál onnan be a végső úti céljukhoz. 
Repülés közben a gázturbina könnyedén feltölti az akkucsomagot, így landolás után gond nélkül autózhatnak tovább, de igény szerint fedélzeti áramfejlesztő is beépíthető – mivel az autó még nem több egy kupac rajznál, szabadon alakítható a koncepció. 
Miután a villanymotorok segítségével igen rövid távon felszállt a jármű, behúzza kerekeit a törzsbe. A deltaszárnyas konstrukció nagy repülési magasságok (12 ezer méter) elérését teszik lehetővé, és csillapítja a légörvényekre való érzékenységet. Az utazómagasságot 8500 méter körülre teszik a tervezők, hiszen a repülő autót viszonylag kis távolságok áthidalására fogják használni az ügyfelek. 
“Olyan egyszerű lesz kezelni, mint egy iPhone-t, ugyanakkor alkalmas lesz a műszeres repülésre, az utasfülke pedig túlnyomásos lesz. ” 
A GF7 fel- és leszállásához mintegy 760 méteres kifutópálya szükséges, a leszállási sebesség 165-205 km/óra, az utazósebesség 885 km/óra. A hatótávolság akár 1600 kilométer. 
A csapat első körben egy röpképes prototípusig szeretne eljutni, erre nagyjából négy évet adnak maguknak. Addig rengeteg mindent lehet optimalizálni, az árat azonban várhatóan nem fogják tudni leszorítani: ha valami úgy viselkedik, mint egy repülőgép, akkor az annyiba is kerül, mint egy repülőgép. Jelenlegi kalkulációk szerint három-öt millió dollárba, azaz 670 millió – 1,1 milliárd forintba. Viszont ha úgy nézzük, jár hozzá ingyen egy luxusautó, és az azért szép.
Forrás: Gizmag

Kommentek

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.