Luxusautó, 900 km/óra végsebességgel

Villanymotor, gázturbina

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.30. 14.00

Ahelyett, hogy megszorították volna a költségeket, szándékosan méregdrága járgányt tervezett az amerikai páros. Pont ez lehet repülő autójuk életképességének a kulcsa.

A repülő autó nagyon, nagyon drága dolog. Ha tehát azt várjuk el, hogy sikeresek legyenek a piacon, nem szúrhatjuk ki a potenciális vevők szemét mindenféle olcsó, könnyű, lassú szerkezettel. Teljes értékű autót és teljes értékű repülőgépet kell nekik nyújtani, mert akinek futja rá, az ilyet szeretne – érvel Greg Brown és Dave Fawcett, a GF7 alkotói, és van benne igazság. 

A feltaláló-vadászpilóta duó ezért is dobta el első koncepcióját, amelyben mindössze két, egymás mögé beépített ülés volt, és terveztek inkább egy teljes értékű, négyszemélyes utasteret. Ezt autóként egy 50 kWh kapacitású akkucsomagról táplált villanymotor mozgatja felhajtható szárnyú szerkezetüket, a végsebesség 160 km/óra, a hatótávolság 130-200 kilométer, ami elég, hiszen úgyis csak arról van szó, hogy könnyen és gyorsan kigurulhassanak a nagyváros melletti reptérre, illetve a célnál onnan be a végső úti céljukhoz. 
Repülés közben a gázturbina könnyedén feltölti az akkucsomagot, így landolás után gond nélkül autózhatnak tovább, de igény szerint fedélzeti áramfejlesztő is beépíthető – mivel az autó még nem több egy kupac rajznál, szabadon alakítható a koncepció. 
Miután a villanymotorok segítségével igen rövid távon felszállt a jármű, behúzza kerekeit a törzsbe. A deltaszárnyas konstrukció nagy repülési magasságok (12 ezer méter) elérését teszik lehetővé, és csillapítja a légörvényekre való érzékenységet. Az utazómagasságot 8500 méter körülre teszik a tervezők, hiszen a repülő autót viszonylag kis távolságok áthidalására fogják használni az ügyfelek. 
“Olyan egyszerű lesz kezelni, mint egy iPhone-t, ugyanakkor alkalmas lesz a műszeres repülésre, az utasfülke pedig túlnyomásos lesz. ” 
A GF7 fel- és leszállásához mintegy 760 méteres kifutópálya szükséges, a leszállási sebesség 165-205 km/óra, az utazósebesség 885 km/óra. A hatótávolság akár 1600 kilométer. 
A csapat első körben egy röpképes prototípusig szeretne eljutni, erre nagyjából négy évet adnak maguknak. Addig rengeteg mindent lehet optimalizálni, az árat azonban várhatóan nem fogják tudni leszorítani: ha valami úgy viselkedik, mint egy repülőgép, akkor az annyiba is kerül, mint egy repülőgép. Jelenlegi kalkulációk szerint három-öt millió dollárba, azaz 670 millió – 1,1 milliárd forintba. Viszont ha úgy nézzük, jár hozzá ingyen egy luxusautó, és az azért szép.
Forrás: Gizmag

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.