Az elsők között érkezik hozzánk az új Audi

Nyártól készül az új Audi TT

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.05.30. 10.00

Európában őszre tervezi a harmadik generációs TT piaci bevezetését az Audi; Magyarország az elsők között lesz, ahol megkezdődik az új modell értékesítése .

Nyáron kezdődik meg az idei Genfi Autószalonon bemutatott új Audi TT sorozatgyártása Győrben:”először alacsony napi darabszámmal, majd fokozatosan futtatják fel a termelést” – közölte az MTI érdeklődésére a konszern magyarországi leányvállalata.

Jelenleg a járműgyár több mint háromezer munkatársa a tavaly nyáron megkezdett A3 Limousine és az ősszel indult A3 Cabriolet sorozatgyártása mellett gőzerővel dolgozik az új TT modell gyártásának előkészületein – tudatták, megemlítve: az Audi-munkatársak közel egyharmada tíz éves tapasztalattal rendelkezik a TT-gyártás területén.

A több mint kétezer új munkatárs továbbképzéseken vett részt, és sokan közülük 3-6 hónapos szakmai képzésen is részt vettek az AUDI AG ingolstadti és neckarsulmi telephelyein, tették hozzá.

Március közepén, az Audi Hungaria Motor Kft. éves sajtótájékoztatóján beszélt arról Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke, hogy várhatóan júliusban indul a TT Coupé teljes egészében Győrben készülő harmadik generációjának sorozatgyártása; ez a modell a termelés körülbelül tíz százalékát adja majd, az előszéria pedig már készül.

Megemlítette, hogy a TT harmadik nemzedéke 50 kilogrammal könnyebb elődjénél, nóvuma az új LED-es fényszórórendszer és a 12,3 colos virtuális műszerfal. Kérdésre válaszolva megjegyezte: “nagyon sokáig már nem lehet várni” a TT Roadster bevezetésével sem.

Méreteit tekintve, elődjéhez képest az új  Audi TT tengelytávja 37 mm-t nőtt (2505 mm), az autó hosszúsága (4,18 méter) és magassága (1,35 m) gyakorlatilag azonos az elődével.

A motorkínálat egyelőre háromtagú. A kizárólag kézi váltóval és elsőkerék-hajtással kínált, 2.0 TDI 184 lóerőt és 380 Nm nyomatékot ad le. A 2.0 TFSI benzinmotor 230, illetve 310 (TTS) lóerős kivitelben választható. A csúcsmodell tiszteletre méltó 4,7 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, 250-nél is csak az elektronika állítja meg.

További technikai csemegéket olvashat az új Audi TT-ről ITT.

Forrás: MTI

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.