Nyáron kezdődik meg az idei Genfi Autószalonon bemutatott új Audi TT sorozatgyártása Győrben:”először alacsony napi darabszámmal, majd fokozatosan futtatják fel a termelést” – közölte az MTI érdeklődésére a konszern magyarországi leányvállalata.

Jelenleg a járműgyár több mint háromezer munkatársa a tavaly nyáron megkezdett A3 Limousine és az ősszel indult A3 Cabriolet sorozatgyártása mellett gőzerővel dolgozik az új TT modell gyártásának előkészületein – tudatták, megemlítve: az Audi-munkatársak közel egyharmada tíz éves tapasztalattal rendelkezik a TT-gyártás területén.

A több mint kétezer új munkatárs továbbképzéseken vett részt, és sokan közülük 3-6 hónapos szakmai képzésen is részt vettek az AUDI AG ingolstadti és neckarsulmi telephelyein, tették hozzá.

Március közepén, az Audi Hungaria Motor Kft. éves sajtótájékoztatóján beszélt arról Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke, hogy várhatóan júliusban indul a TT Coupé teljes egészében Győrben készülő harmadik generációjának sorozatgyártása; ez a modell a termelés körülbelül tíz százalékát adja majd, az előszéria pedig már készül.

Megemlítette, hogy a TT harmadik nemzedéke 50 kilogrammal könnyebb elődjénél, nóvuma az új LED-es fényszórórendszer és a 12,3 colos virtuális műszerfal. Kérdésre válaszolva megjegyezte: “nagyon sokáig már nem lehet várni” a TT Roadster bevezetésével sem.

Méreteit tekintve, elődjéhez képest az új  Audi TT tengelytávja 37 mm-t nőtt (2505 mm), az autó hosszúsága (4,18 méter) és magassága (1,35 m) gyakorlatilag azonos az elődével.

A motorkínálat egyelőre háromtagú. A kizárólag kézi váltóval és elsőkerék-hajtással kínált, 2.0 TDI 184 lóerőt és 380 Nm nyomatékot ad le. A 2.0 TFSI benzinmotor 230, illetve 310 (TTS) lóerős kivitelben választható. A csúcsmodell tiszteletre méltó 4,7 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, 250-nél is csak az elektronika állítja meg.

További technikai csemegéket olvashat az új Audi TT-ről ITT.

Forrás: MTI