Teljes szépségében az új Škoda Fabia

Szögletesebb, könnyebb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.29. 15.15

Ősszel érkezik a Škoda új kisautója, és immár gyakorlatilag álca nélkül futkároznak a prototípusok. A Rapid fizimiskája remekül áll a Fabiának.

A vártnál kevésbé radikális, de kifejezetten tetszetős lesz a következő generációs Fabia, derül ki azokból a kémfotókból, amelyeket a napokban készítettek a modell alig álcázott tesztpéldányairól. 

Egyértelműen felfedezhető a Rapid és az Octavia rokonsága, különösen a C-oszlop és az orrkialakítás mutat azonosságot. A csomagtérfedélen is megmaradt a nagy testvérek háromszögletű törésvonala. Magukat a lámpatesteket még fólia takarja; várhatóan LED-es helyzetjelzőket kap a Fabia. 
A képekről az is kiderül, hogy alaposan átrajzolták a kisautó arányait: szélesebb és alacsonyabb lesz elődjénél, ami optikailag és fizikailag egyaránt stabilabbá teszi a kiállását. 
Azt már korábban megerősítette a Škoda, hogy törlik a kínálatból az RS sportmodellt; maradnak viszont az egyik képen itt is látható, kettős fényezésű, látványos variánsok.

Kommentek

  • DEAK

    Ronda,mint mindig.

  • titan36

    Hát ízlések és pofonok,de nekem nem jön be sem a fabia2 sem ez a legújabb.
    2006-os fabia1-em van és formára még azok tetszenek a legjobban…:-)))

  • Sturmge

    Ez most komoly??? Húúú bakker.. Sok sikert!

  • Pppp

    Hát ez csak 50%-ban igaz, teljesnek teljes, de nem szép.

  • v_Petya25

    Addig oké, hogy minden szülőnek tetszik a sajét gyereke, de ezt nem anya szülte.

  • aYvEl

    Ocsmány… Fabia-ból csak az 1-es jött be eddig, Octavia-ból meg a 2-es, ráncfelvarott előtti jött be csak. Nagyon rondák ezek az új Skodák. Ízlések és pofonok.

  • menőmanó

    Az ezt megelőző sem tetszett, de ez kifejezetten ronda.

  • subtotal

    Mint egy elrontott, puffasztott A1 Audi.
    Szerintem arra, amire való, pont jó ez a dizájn, kivéve az oldalnézetből látható ordenáré nagy űr a hátfalon.

  • Kempelen10.

    Senkit ne zavarjon meg az alaktalanítás az autón. :-DDD

  • Kempelen10.

    Látványosan idézi az első generációt, különösen a vastag C oszlop az meg szerintem jól nézett ki. Jó kis vonalzó stílus, simulékonyabbnak tűnik, mint a mostani.

  • Kempelen10.

    Menőmanó, ez egyáltalán nem meglepő attól, akinek egy Toyota tetszik!
    :-DDD Vannak genetikailag szar ízlésű emberek, akik ettől még lehetnek rendesek.

  • chauffeur91

    Nekem sem tetszik, bár az tetszik benne, hogy az első ráncait varrták fel, de nekem már az első sem tetszett. Nemrég vettem meg életem első autóját és mivel kicsi, olcsó kellett, gondolkodtam mi lehetne jó választás. Skodát valamiért kilőttem, talán azért, mert annak idején faternak volt egy lepukkant állapotú 105s. Mindenesetre nem bántam meg hogy nem azt vettem, de ezt elfogadnám, ha valaki ráfizetne pár százezret az én 2004-es Ford Fiestámra. Szóval szerintem azokkal az immár 10 éves autókkal versenyképes lenne. (stílusra értem)
    Azért ha megnézitek a mai Opel-eket, Peugeot-kat, Renault-kat szerintem szép autókat gyártanak, a Dacia meg olcsót, szóval ha valakinek egyik sem kell, annak jó lehet az új Fabia. Bár ugye ízlések és pofonok, nekem egyébként a hátulja, sőt talán az eleje is egy picit a Fiat Stilo-ra hajaz. Szerkezetileg meg a régi Fabia-ra, ha van autóknál kihordási idő és az kb 9 év, akkor lehet hogy az említett autó rosszalkodott valamit annak idején.
    Vagy a Skoda annyira modern, hogy már most klasszikusnak nyilvánította a régi Fabiát, és csinált egy modern változatot. Lehet hogy a Fiat 500-al is ott rontották el, hogy túl sokat vártak?
    Lehet hogy pont ezért lesz majd sikeres, bár biztos ami biztos, ha jó árat szabnak érte, lesz aki megveszi…

  • pqowieurzt

    hát ez is csak kempelen skodakereskedőnknek testzik, úgy tűnik…

  • Vérmacy

    Fiat 500-al elrontották? Az egyik legsikeresebb modellje a Fiatnak! Sztem nem igazán gondoltad ezt át…
    Egy lepukkant 105S után azt gondolni, hogy a Fabia is ilyen a legnagyobb *st*baság! Ég és föld a különbség! Nekünk volt 105S és hajtottam I-es Fabiát is. Az emblémán kívül semmi nem utalt a rokonságra!
    A többi rész meg zavaros zagyvaság! Természetes, hogy tetszik Neked a Fiesta. Első autód. Majd a tizedik megvásárolt verda után másként látod…

  • Gianniz
  • Gianniz

    Amúgy meg az 1999-es Fabia1, amire a 3-as is emlékeztetni fog stílusában, egy kiemelkedően jó forma volt, 15 év múlva is modern hatású. A szánalmas kortársakról ez nem mondható el.

    http://www.netcarshow.com/skoda/2003-fabia_rs/1600×1200/wallpaper_02.htm

    Gondoljunk csak egy förtelmes Punto2-re, pláne faceliftes nagylámpával, bogár Clio-ra, és még sorolhatnám. Ugyanúgy az 1996-os! Octavia1 ma is egy komoly autó, kortársai meg a vállalhatatlan bontószökevény kategóriát képviselik – nagyrészt.

  • Vérmacy

    Ízlésről nincs mit vitatkozni.
    Azért ez az új, egységesített arculat a Skodánál eléggé nagy visszalépés! Tény és való, hogy az új Octávia legalább oldalról úgy néz ki, mint egy sportosabb autó és nem, mint egy designmentes koreai…
    Sztem a VW csoport egyik autója sem ér annyit, mint ami az árcédulán fel van tüntetve. Jó a marketingjük és ez eladja a verdákat!

  • Kempelen10.

    Vérmacy! Ne menj marketingesnek. Fogalmad sincs róla. Jó marketinggel lehet jó eladásokat produkálni. Jó termékek esetében. Keress magadnak más melót és ebbe szerintem ne szólj bele, mert hülyeséget beszélsz VW-tól üggetlenül.

    pqowieurzt
    Nem tetszik, mert nincs ami tetsszen. Skoda kereskedő sem vagyok, nem vagyok olyan hülye, mint te, hogy egy üres autószalonban unatkozzak.

  • chauffeur91

    Uhh már megijedtem, hogy leoltottak, de szerencsére csak egy gyökér okoskodott. :D
    Vérsmacy! Kérlek olvad végig a mondatot, mielőtt beoltasz valakit.
    “Lehet hogy a Fiat 500-al is ott rontották el, hogy túl sokat vártak?” Ezzel nem azt mondom, hogy az új Fiat500 egy ratyi, mint te, hanem hogy már sokkal korábban megcsinálhatták volna és hasznot húzhattak volna belőle.
    Attól még hogy Skodákkal házalsz, még nem lesz jó autó belőle. A franciák szebbek, a németek meg jobbak ennél. Nincs ezen mit vitatkozni. Nyugaton nem sokat fognak eladni belőle, pontosan azért, mert ott nem az árcédulát nézik.
    Egyébként állításod annyival kiegészíteném, hogy egy új autó sem (kivéve persze az elektromos fiat 500-akat) ér annyit, mint ami az árcédulán fel van tüntetve, de valamiből profitot kell termelni nekik is.

  • Vérmacy

    Megint nem találkoztam értelmes hozzászólással :)
    Mé’ nem előbb? Autóiparról nem sok fogalmad lehet és annak sem aki azt hiszi, Skoda marketinges lennék. Sose vennék cseh verdát sőt, németet se nagyon, max. Mercedest, azt is cégesnek.
    Jó marketinggel jó terméket? Sztem a kék-fehér csíkos termékeket viszik, mint a cukrot, pedig nem csúcs termékek. Továbbá egyik kollégám vett egy 7-es Golfost, me’ a VW-nél nincs jobb. Azóta szidja, hordja a kocsit, mert ennyi pénzért kaphatott volna mást is, ami jobban felszerelt, jól néz ki, kevesebbet fogyaszt, jobban megy és NEM ESZI AZ OLAJAT!
    Egyik új autó sem ér annyit, mert van rajta profit? Miben gondolkozol? Kolhozban?-)A profit hozzá tartozik egy termék árához, csak nem mindegy, hogy Ámerikában egy 5-ös Bömös 5 millával olcsóbb, mert csak ennyiért lehet eladni. Így is hoz hasznot!
    “ratyi, mint te” – Ezzel a száddal csókolod Anyádat?

  • mtbe

    Először én is megijedtem nagyon de aztán láttam hogy a lámpák le vannak takarva. Olyan mint a Rapid Spaceback. Egy doboz.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.