Forma-1-es fejlesztés közútra

Elvakult rajongóknak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.28. 14.15

Kobajasi Kamui közreműködésével tökéletesítette kultikus sportkocsiját a Caterham. Csak Japánban árulják majd, összesen tíz példányban.

Hatmillió jenért, azaz tizenhárom millió forintért kínálja legújabb limitált szériáját a Caterham, ami elképesztően drága, ha csupán a 125 lóerős motorteljesítményt nézzük – annak fényében viszont, hogy a Seven ezen példányához a márka F1-es pilótája, a japán Kobajasi Kamui adott tippeket, rögtön elfogadhatónak tűnik az összeg, még akkor is, ha a változtatások csupán esztétikaiak. 

Az 1,6 literes Ford-motorral hajtott, részlegesen önzáró differenciálművel szerelt Caterham Seven 250 R alapmodell 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 196 km/óra. 
Az autó fényes fekete fényezését matt fekete sávok tagolják, az orron Kamui rajtszáma, a 10 díszeleg. Az első kerékív és a hátsó sárvédő anyagában zöldre fényezett szénszálas műanyagból készül – ilyet sem kínált még a Caterham. 
Szintén zöld karbon-kompotizból készült a műszerfal, a rajta látható autogramot saját kezével vitte fel Kamui: tíz darab autónál ez még gond nélkül megoldható. 
A versenyülés szintén szénszálas héjra épül, kárpitját zöld cérnával varrták, a biztonsági öv négypontos. Szintén Kobajasi-tematikájúak a műszerek, zöld színű a sebességváltó, és még a gyújtáskulcs is. 
Csodás volna megosztani a közúti F1-élményt a párunkkal, de ez nem fog menni: alumínium burkolat került az utasülés fölé, és a bukókeret és csak a vezetőt védi. 
A Kamui különkiadást kizárólag Japánban forgalmazzák, ahol a versenyzőnek és a Caterham Sevennek egyaránt hatalmas rajongótábora van; a tervezett tíz darabos szériát cikkünk megjelenésének időpontjában vélhetően már régen eladta a gyár.
Ilyen, amikor Kobayashi vezet egy Caterhamet:

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.