Forma-1-es fejlesztés közútra

Elvakult rajongóknak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.28. 14.15

Kobajasi Kamui közreműködésével tökéletesítette kultikus sportkocsiját a Caterham. Csak Japánban árulják majd, összesen tíz példányban.

Hatmillió jenért, azaz tizenhárom millió forintért kínálja legújabb limitált szériáját a Caterham, ami elképesztően drága, ha csupán a 125 lóerős motorteljesítményt nézzük – annak fényében viszont, hogy a Seven ezen példányához a márka F1-es pilótája, a japán Kobajasi Kamui adott tippeket, rögtön elfogadhatónak tűnik az összeg, még akkor is, ha a változtatások csupán esztétikaiak. 

Az 1,6 literes Ford-motorral hajtott, részlegesen önzáró differenciálművel szerelt Caterham Seven 250 R alapmodell 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 196 km/óra. 
Az autó fényes fekete fényezését matt fekete sávok tagolják, az orron Kamui rajtszáma, a 10 díszeleg. Az első kerékív és a hátsó sárvédő anyagában zöldre fényezett szénszálas műanyagból készül – ilyet sem kínált még a Caterham. 
Szintén zöld karbon-kompotizból készült a műszerfal, a rajta látható autogramot saját kezével vitte fel Kamui: tíz darab autónál ez még gond nélkül megoldható. 
A versenyülés szintén szénszálas héjra épül, kárpitját zöld cérnával varrták, a biztonsági öv négypontos. Szintén Kobajasi-tematikájúak a műszerek, zöld színű a sebességváltó, és még a gyújtáskulcs is. 
Csodás volna megosztani a közúti F1-élményt a párunkkal, de ez nem fog menni: alumínium burkolat került az utasülés fölé, és a bukókeret és csak a vezetőt védi. 
A Kamui különkiadást kizárólag Japánban forgalmazzák, ahol a versenyzőnek és a Caterham Sevennek egyaránt hatalmas rajongótábora van; a tervezett tíz darabos szériát cikkünk megjelenésének időpontjában vélhetően már régen eladta a gyár.
Ilyen, amikor Kobayashi vezet egy Caterhamet:

Kommentek

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.