Volvo XC90: az első részletek

High-tech, hét ülés, finom anyagok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.27. 10.15

Részleteiben mutatja be vadonatúj szabadidőjárművét a Volvo. Elsőként lássuk, hogy néz majd ki az XC90 utastere.

Augusztusban leplezi le az XC90 második generációját a Volvo, de a mai napon egy hosszasan elhúzódó, fokozatosan egyre többet megmutató kampány keretében kiszivárogtatták az első tudnivalókat az autóról. 

Azt már korábban is tudtuk, hogy a tizenkét évvel ezelőtt bemutatott, eredeti XC90 örökébe lépő modell már a Volvo új, átméretezhető termékarchitektúrájú (SPA) padlólemezére épül, ami nagyobb szabadságot ad a formatervezőknek és a mérnököknek egyaránt, felgyorsítja a termékfejlesztés folyamatát, ráadásul több férőhelyet is biztosít az utasok számára. 
A beltérben a Volvótól megszokott, igényes környezet fogad, ami a finom bőrök és faanyagok mellett az érintőképernyős középkonzoli vezérlőfelületre is kiterjed. Ezzel a Volvo is leszámol a gombokkal, ráadásul egy sor online szolgáltatás is elérhetővé válik a fedélzeten. 
Hogy azért a klasszikus fényűzésnek is megadja a módját, a motorindító, illetve a hangerő-szabályozó gombot a svéd Orrefors manufaktúrától származó kristályüvegből faragták ki. 
Kiemelt figyelmet szenteltek az üléseknek: alapkivitelben motorosan állítható oldaltámaszú, szélesíthető ülőfelületű foteleket építenek be előre, amelyek több irányba állítható deréktámaszt és motorosan szabályozható magasságú fejtámlákat is kínálnak. Feláras lesz a különösen ergonomikus Contour ülés, amely a Volvo szerint “a vállaktól a combokig terjedően kiváló oldaltámasztást biztosít”.
A második sori ülések hosszirányban eltolhatók, opcióként integrált ülésmagasítóval is kérhetők; leghátul 170 centiméteres testmagasságig biztosít az elsőkhöz mérhető kényelmet a plusz két ülés. Mindhárom üléssoron övelőfeszítő biztonsági övek és függönylégzsákok találhatók.
A következő hetekben a biztonsági technológiákról, az akár négyzónás, különleges légtisztítással felvértezett klímaberendezésről, valamint a hajtásláncokról is csepegtet némi információt a Volvo.
A Volvónak a jelek szerint nagyon bejön ez a fokozatos bevezetés: az XC90 formavilágát annak idején három különálló tanulmánnyal: a Concept Coupéval, a Concept XC Coupéval és a Concept Estate-tel vezette fel.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.