Volvo XC90: az első részletek

High-tech, hét ülés, finom anyagok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.27. 10.15

Részleteiben mutatja be vadonatúj szabadidőjárművét a Volvo. Elsőként lássuk, hogy néz majd ki az XC90 utastere.

Augusztusban leplezi le az XC90 második generációját a Volvo, de a mai napon egy hosszasan elhúzódó, fokozatosan egyre többet megmutató kampány keretében kiszivárogtatták az első tudnivalókat az autóról. 

Azt már korábban is tudtuk, hogy a tizenkét évvel ezelőtt bemutatott, eredeti XC90 örökébe lépő modell már a Volvo új, átméretezhető termékarchitektúrájú (SPA) padlólemezére épül, ami nagyobb szabadságot ad a formatervezőknek és a mérnököknek egyaránt, felgyorsítja a termékfejlesztés folyamatát, ráadásul több férőhelyet is biztosít az utasok számára. 
A beltérben a Volvótól megszokott, igényes környezet fogad, ami a finom bőrök és faanyagok mellett az érintőképernyős középkonzoli vezérlőfelületre is kiterjed. Ezzel a Volvo is leszámol a gombokkal, ráadásul egy sor online szolgáltatás is elérhetővé válik a fedélzeten. 
Hogy azért a klasszikus fényűzésnek is megadja a módját, a motorindító, illetve a hangerő-szabályozó gombot a svéd Orrefors manufaktúrától származó kristályüvegből faragták ki. 
Kiemelt figyelmet szenteltek az üléseknek: alapkivitelben motorosan állítható oldaltámaszú, szélesíthető ülőfelületű foteleket építenek be előre, amelyek több irányba állítható deréktámaszt és motorosan szabályozható magasságú fejtámlákat is kínálnak. Feláras lesz a különösen ergonomikus Contour ülés, amely a Volvo szerint “a vállaktól a combokig terjedően kiváló oldaltámasztást biztosít”.
A második sori ülések hosszirányban eltolhatók, opcióként integrált ülésmagasítóval is kérhetők; leghátul 170 centiméteres testmagasságig biztosít az elsőkhöz mérhető kényelmet a plusz két ülés. Mindhárom üléssoron övelőfeszítő biztonsági övek és függönylégzsákok találhatók.
A következő hetekben a biztonsági technológiákról, az akár négyzónás, különleges légtisztítással felvértezett klímaberendezésről, valamint a hajtásláncokról is csepegtet némi információt a Volvo.
A Volvónak a jelek szerint nagyon bejön ez a fokozatos bevezetés: az XC90 formavilágát annak idején három különálló tanulmánnyal: a Concept Coupéval, a Concept XC Coupéval és a Concept Estate-tel vezette fel.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.