Európaibb lett a Toyota kisautója

Jobb minőség, vonzóbb formák, gazdagabb tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.27. 08.00

A márka új globális stratégiájának részeként, Japánban is érezhető utóhatásokkal építette át a Yarist a Toyota.

Régiókra osztja a világot, és mindenkinek meglesz a maga szakterülete: dióhéjban így foglalható össze a Toyota új globális stratégiája. Európa ezen belül a kisautókat kapta (valamint a dízelmotort, az érzékelhető minőséget és a vezetési élményt, de most maradjunk a Yarisnál), és ennek megfelelően alaposan előkészítették a modellfrissítést: 85 millió eurót (25,7 milliárd Ft) és 576 ezer munkaórát áldoztak rá, több mint ezer alkatrészét dolgozták át. A modell eredeti bevezetésekor a Yaris egy negyedében volt európai terméknek tekinthető; mostanra ez az arány megfordult: az autó 75 százalékban a Toyota Motor Europe produktuma. 

Ez a felületes szemlélő számára két dologban nyilvánul meg: a merészebb formatervben, és a jobb minőségérzetben. Átrajzolták a lökhárítókat, az ajtók koptatóbetétjét, modernizálták a fényszórókat, és csökkentették a belsőégésű és a hibrid kivitelek közötti vizuális eltérést – ugyanakkor az egyes felszereltségi szintek között mostantól markáns különbségek lesznek. 
Az utastérben vékonyabb, vízszintesebb tagolású műszerfal, nagyobb átmérőjű érintőképernyő, módosított felületek jelentek meg, megnőtt a puha anyagok aránya, valamint új, merész beltéri színvilágokat (piros, barna, fekete) vezettek be a meglévő sötétszürke mellett. 
Európaibb lett a Toyota kisautója 1
Különösen sokat dolgoztak a Yaris zaj- és rezgéskomfortján. Ezt részben hangszigetelő és -elnyelő anyagok széles körű alkalmazásával oldották meg, részben megnövelték a karosszéria szilárdságát. Ennek érdekében kiegészítő merevítő elemeket építettek be, megnövelték a ponthegesztések számát, módosították a műszerfal és a kormánymű rögzítését, és merevebb futóműelemeket alkalmaztak, puhább rugókkal, így javult az irányíthatóság, csökkent az oldaldőlési hajlam, ám megmaradt a rugózási komfort. 
A motorkínálat névleg változatlan, de azért van fejlődés. Az 1,4 dízel és az 1,33 benzines plusz motorrögzítőt és jobb kipufogó-hőszigetelést kapott, a rendkívül népszerű hibrid még takarékosabb és tisztább üzemű lett. Az egyliteres, háromhengeres benzinmotort alapvetően dolgozták át, megnövelték a sűrítési viszonyt, módosították a hűtést, a kipufogógáz-visszavezető rendszer működését összehangolták a VVT-i változó szelepvezérléssel. 

Kommentek

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.