Európaibb lett a Toyota kisautója

Jobb minőség, vonzóbb formák, gazdagabb tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.27. 08.00

A márka új globális stratégiájának részeként, Japánban is érezhető utóhatásokkal építette át a Yarist a Toyota.

Régiókra osztja a világot, és mindenkinek meglesz a maga szakterülete: dióhéjban így foglalható össze a Toyota új globális stratégiája. Európa ezen belül a kisautókat kapta (valamint a dízelmotort, az érzékelhető minőséget és a vezetési élményt, de most maradjunk a Yarisnál), és ennek megfelelően alaposan előkészítették a modellfrissítést: 85 millió eurót (25,7 milliárd Ft) és 576 ezer munkaórát áldoztak rá, több mint ezer alkatrészét dolgozták át. A modell eredeti bevezetésekor a Yaris egy negyedében volt európai terméknek tekinthető; mostanra ez az arány megfordult: az autó 75 százalékban a Toyota Motor Europe produktuma. 

Ez a felületes szemlélő számára két dologban nyilvánul meg: a merészebb formatervben, és a jobb minőségérzetben. Átrajzolták a lökhárítókat, az ajtók koptatóbetétjét, modernizálták a fényszórókat, és csökkentették a belsőégésű és a hibrid kivitelek közötti vizuális eltérést – ugyanakkor az egyes felszereltségi szintek között mostantól markáns különbségek lesznek. 
Az utastérben vékonyabb, vízszintesebb tagolású műszerfal, nagyobb átmérőjű érintőképernyő, módosított felületek jelentek meg, megnőtt a puha anyagok aránya, valamint új, merész beltéri színvilágokat (piros, barna, fekete) vezettek be a meglévő sötétszürke mellett. 
Európaibb lett a Toyota kisautója 1
Különösen sokat dolgoztak a Yaris zaj- és rezgéskomfortján. Ezt részben hangszigetelő és -elnyelő anyagok széles körű alkalmazásával oldották meg, részben megnövelték a karosszéria szilárdságát. Ennek érdekében kiegészítő merevítő elemeket építettek be, megnövelték a ponthegesztések számát, módosították a műszerfal és a kormánymű rögzítését, és merevebb futóműelemeket alkalmaztak, puhább rugókkal, így javult az irányíthatóság, csökkent az oldaldőlési hajlam, ám megmaradt a rugózási komfort. 
A motorkínálat névleg változatlan, de azért van fejlődés. Az 1,4 dízel és az 1,33 benzines plusz motorrögzítőt és jobb kipufogó-hőszigetelést kapott, a rendkívül népszerű hibrid még takarékosabb és tisztább üzemű lett. Az egyliteres, háromhengeres benzinmotort alapvetően dolgozták át, megnövelték a sűrítési viszonyt, módosították a hűtést, a kipufogógáz-visszavezető rendszer működését összehangolták a VVT-i változó szelepvezérléssel. 

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.