Forró hangulatú kerékcsere

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.26. 17.15

Az infravörös kamera arra is jó, hogy megmutassa, a versenyautó egyes részein milyen hőmérsékletek uralkodnak

A hőmérséklet kiemelten fontos szerepet játszik a versenysportban. Ahhoz, hogy egy végletekig tökéletesített versenyautó a hétvégéken mindvégig teljesítménye maximumát nyújtsa, a mérnököknek számos hőmérsékleti tényezőt kell figyelembe venniük. Az olyan külső tényezőkön felül, mint a levegő és az aszfaltcsík hőmérséklete, a versenyabroncsok, a fékrendszer és a motor hőmérséklete is kiemelt jelentőséggel bír. 
A mérnökök egytől egyig figyelembe veszik ezeket a tényezőket, amikor felkészítik a versenyautót a következő futamra. Így tesznek a vadonatúj BMW M4 DTM esetben is, éppen ezért rendkívül fontos, hogy pontosan tudják, a versenyautó egyes területein milyen hőmérsékletek keletkeznek intenzív igénybevétel közben.
A BMW Motorsport most először tárta nyilvánosság elé az M4 versenyautó hőképeit. A bokszkiállás közben készült videó tisztán megmutatják, hogy a versenyautó mely területei vannak magas hőmérsékleteknek kitéve. 
A karbon fékrendszer például egészen 800 Celsius fokra is fel tud melegedni. Az hőtakarók pedig 80 és 100 Celsius fok közti hőmérsékletűre melegítik elő az abroncsokat. A pilótáknak akár a 60 Celsius fokos hőmérsékletet is el kell viselniük a volán mögött.
“Személyes tapasztalataim alapján mondhatom, hogy a BMW pilótafülkéjében olykor nagyon magasra felszökik a hőmérséklet, ami óriási tűrőképességet igényel a pilótáktól” – nyilatkozta a BMW MTEK csapat versenyzője, Timo Glock. 
“Lenyűgöző, hogy ezek a hőképek mennyire jól illusztrálják a versenyautóink hőtermelését. Sajnos a versenypályára kilátogató rajongók nem láthatják, mi zajlik a karosszériája alatt a futamokon, ezért úgy gondolom, hogy igazán nagyra értékelik majd ezeket a képeket és videókat” – tette hozzá a német pilóta.

Kommentek

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.