95 évesen is virgonc a Zagato

Lamborghini 5-95 Zagato Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.26. 08.00

Egy magángyűjtő megbízásából újabb Zagato Lamborghini született. Bár nem látszik rajta, az 5-95 Concept a Gallardo tökéletesített változata.

A Lamborghini és a Zagato közötti együttműködés a kezdet kezdetéig vezethető vissza: az 1963-ban bemutatott legelső Lamborghiniből, a 350 GT-ből már két évvel később megépítették a 3500 GTZ-t. Az évek során számos látványos kooperáció született, ez a mostani egy magángyűjtő, bizonyos Albert Spiess felkérésére született. 

Spiess úr birtokában számos egyedi Lambó, valamint több Zagato modell is van, és mivel idén 95 éves a manufaktúra, gondolta, ideje volna építeni egy autót a Lamborghini legsikeresebb modelljéből: a Gallardo LP570-4-ből. 
Szokásos módszere szerint a Zagato teljesen átértelmezte a donormodellt, csupán a műszaki sarokköveket (biztonság és hajtáslánc) nem piszkálta. Alapvetően átrajzolta ellenben az autó minden porcikáját. 
Az orr egyetlen, szénszálból megformált, gigantikus száj, a kerékívek maguk is légbevezető szerepet kaptak, a szélvédő tövében pedig egy légterelő szárny kapott helyet. 
A tetőoszlopok beleolvadnak az üvegfelületekbe, így lebegni látszik a tető; hátul a versenysportból ismert, hatalmas kürtő táplálja friss levegővel a motort. A dupla buborék tetőt kettéosztó légbevezető torok, no meg a hátsó oldalablakok helyét elfoglaló nyílások miatt az oldalsó légbeömlőket visszafogottabban oldhatta meg a stúdió. 
Az autó farát lecsapták, gyakorlatilag nem maradt más, mint a motor köré épített, hálós ketrec. Utóbbi a két, kör alakú lámpatest között rálátást (vagy inkább sejtést) enged az autó lényegi elemeire.

Kommentek

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.