Vérbeli angol roadster, Olaszországból

MINI Superleggera Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.24. 09.00

A világ egyik legnevesebb karosszériaépítő manufaktúrájával szövetkezett a MINI, hogy létrehozzák ezt a márkaidegen, ám igen kívánatos roadstert.

Superleggera, azaz szuperkönnyű: az olasz elnevezés az autó- és motorkerékpár-iparban a legsportosabb, leginkább fókuszált modelleket illeti meg. A Touring Superleggera pedig egy milánói manufaktúra neve, amely 1926 óta épít sportautókat ugyanazon recept szerint: könnyű és merev acél térvázra erősített alumínium karosszériaelemekből. 

Hogy a brit-német MINI-nek miért éppen az olasz carrozzeriára esett a választása, nem tudni, az eredmény mindenesetre lenyűgöző. 
A MINI Superleggera Concept csupán néhány stíluselemében emlékeztet a megbízó modelljeire: a kerek fényszórók, a motorházfedelet tagoló, hosszanti sávok (itt festés helyett az alumíniumlemezből megformálva) valóban MINI-sek, az egybefüggő alumíniumlemezekből, kézzel megformált karosszéria azonban még régebbi hagyományokat idéz. 
Az autó egyszerűségét csak néhány diszkrét elem – a polírozott alumínium tükörtalp vagy a szénszálas küszöbök – vadítja meg, a széles, lapos fart a brit zászlót mintázó, különleges lámpatestek és szénszálas diffúzor zárja. A hatalmas, függőleges farok az ötvenes évek versenyautói előtt tiszteleg.
Az utasteret polírozott alumínium sáv választja el a külsőtől. Belül az automobil hőskora köszön vissza: nyers alumíniumlemezek, csőprofilú szerkezeti elemek töltik ki a teret, a műszerfal maga egyetlen egybefüggő, fényezetlen alumíniumlemez. A középre helyezett mérőműszer a MINI öröksége, jobb szélen időmérő órát találunk, míg egy különálló kapcsolóval a két ülés közötti kamera aktiválható. 
Az ajtó belső szerkezete ismét csak a brit zászlót formázza, fekete króm kivitele szándékosan elüt a másutt nyers fémtől. Az ülések régimódi kagylók.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.