Túl erős a csúcs-Golf motorja!

Nem bírják el a váltók a nyomatékot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.22. 10.45

Késhet a VW Golf R 400 sorozatgyártása: a cég egyelőre nem talált olyan sebességváltót, amely tartósan megbirkózna a turbómotor 450 Nm nyomatékával.

Az idén tavasszal bemutatott VW Golf R 400 félelmetes jószág: kétliteres, négyhengeres turbómotorja 400 lóerőt ad le, a végsebesség 280 km/óra, álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsul százra. 

Ez persze csupán a koncepcióautóra igaz. A sorozatgyártási variáns talán még ennél is erősebb lesz, de az is lehet, hogy semmilyen – az egész azon múlik, lesz-e mivel eljuttatni a 450 Nm nyomatékot a két hajtott tengelyre. A Volkswagen jelenlegi DSG váltói ugyanis nincsenek erre a nyomatékfolyamra kalibrálva. 
A Volkswagen múlt héten megerősítette, hogy dolgozik egy 500 Nm kapacitású, tízfokozatú DSG egységen, ám hogy az mikorra készül el, arra nem adtak választ. Elképzelhető, hogy a Golf R 400 miatt felgyorsítják a fejlesztést – de az is, hogy éveket kell még várnunk a szuper-Golfra.

Kommentek

  • hova

    Ó, de sajnálom…………….

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.