Olcsóbb a kötelező, mint tavaly

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.22. 16.00

Az idei év első négy hónapjában átlagosan 6 százalékkal olcsóbban kötöttek kötelező biztosítást az autósok, mint 2013 hasonló időszakában.

Az idei év első négy hónapjában átlagosan 6 százalékkal olcsóbban kötöttek kötelező biztosítást az autósok, mint 2013 hasonló időszakában – írja a Netrisk.hu internetes alkusz közleménye. Az év végi kampányban tapasztalt díjzuhanást követően a mutatószám az év elején visszaemelkedett a tavaly januári bázisérték közelébe, az idei díjszintek az első negyedévben aztán 4-6 százalékkal alacsonyabb szintre kerültek. Az adatok azt mutatják, hogy a 2013 áprilisi díjemelkedés az idén teljesen elmaradt. Azóta jelentősen kinyílt az olló a tavalyi és az idei értékek között: a különbség április végére már a 12 százalékot is elérte.

Olcsóbb a kötelező, mint tavaly 1
 
Az átlagdíjak alacsonyabb szintje elsősorban nem a biztosítók díjcsökkentésének, hanem az évközi váltók növekvő számának a következménye. Az azonnali – jellemzően járműcsere miatt – kötelezőt kötők átlagdíja az első négy hónapban 24 773 forint volt, míg az évforduló miatt biztosítást váltóknak ennél átlagosan 35 százalékkal kevesebbet, 16 174 forintos éves díjat kellett fizetniük.

Míg tavaly ebben az időszakban csupán 28 százalék volt az olcsóbb, évfordulós szerződések aránya, idén már 36 százalékra kúszott fel a részesedésük. A nagyobb súllyal rendelkező olcsóbb biztosítások értelemszerűen lehúzzák a teljes díjátlag értékét is.

Kommentek

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.