Ne vedd meg az autónkat, kérte a Fiat-vezér

Darabonként hárommilliós veszteség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.22. 15.15

Azt mindenki tudja, hogy a villanyautó-gyártás egyelőre nem igazán nyereséges műfaj. Azt azonban nem sejtettük, mennyire nem az.

Cuki is, viszik is, de tele van gubancokkal: ez a Fiat 500e, az édes retroautóból épített elektromos városi járgány, amit eddig kétszer kellett visszahívni – de úgy tűnik, a cég vezérigazgatója legszívesebben vízbe fojtaná mindahány példányt. 

Sergio Marchionne egy Fiat 500-assal, mosolyogva

Sergio Marchionne egy Fiat 500-assal, mosolyogva


A napokban az USA-ban tartott beszédében Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automotive első számú embere azzal lepte meg hallgatóságát, hogy felszólította őket: lehetőleg ne vásároljanak elektromos Fiat 500-ast. 
Ennek a kontextusából kiragadott mondatnak persze semmi értelme nincs így: Marchionne ugyanis éppen arról beszélt, hogy milyen áldozatokkal jár ma elektromos autót forgalmazni. 
Három évvel ezelőtt már szó esett erről, akkor azt mondta, akár 10 000 dollárt (2,2 millió Ft) is bukhat a cég minden egyes Fiat 500e modellen. Mostanra kiderült, nagyon elszámolta magát: a deficit valójában közelebb áll a 14 ezer dollárhoz (3,1 millió Ft) 
A Fiat 500e 111 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotorjával 137 km/óra végsebességre képes, hatótávolsága 140 km. 
Ahhoz, hogy nullszaldós legyen, 46 ezer dollárért, azaz több mint tízmillió forintért kellene árulniuk az autót – pont, amennyibe itthon kerülnek a konkurensek. Ehelyett azonban a modell listaára “csak” 32 300 dollár (7,1 millió Ft), de ebből a vásárlás helyén érvényes jogszabályoktól függően lejön akár 13 ezer dollárnyi (2,9 millió Ft) támogatás, adókedvezmény vagy jóváírás, így az autó akár már 4,2 millió forintért elvihető. 
Összehasonlításként: Magyarországon ennyibe kerül a gyengébb (105 LE), 0,9 literes turbómotorral szerelt változat…

Kommentek

  • Vérmacy

    Ezért nem forgalmazzák itthon, mert leverné a kéthengerest? Nem hiszem…

  • Guevara

    Hát ezt már csak reklámköltségként lehet elkönyvelni, legalább ebben a szegmensben is jelen van a Fiat. A Toyota is egy ideig bukóban adta a hibridjeit, de ez kellett ahhoz hogy mára ő legyen a legismertebb hibridgyártó (is).

  • Guevara

    A kéthengerest azt bármi leveri, nagy pofára esés lett abból. A régi kis párszáz kilós autócskákba egy nem ilyen rohanó világban sikeresek tudtak lenni, viszont úgy látszik hogy ezt a koncepciót nem lehet átültetni a 21. századba.

  • Vérmacy

    A kéthengeresnek semmi baja azon kívül, hogy drága. Sztem megfelelően megy, nem fogyaszt sokat és városi autózásra kiváló. Araszolni a dugóban pedig fergeteges. Készletakcióban nézegetek is mostanában ilyen motorral Pandát. Adnák 1 millával olcsóbban és vennék, mint a cukrot. Akkor már meg is érné nagy tömegben gyártani.
    A hibrid/elektromos/üzemanyagcellás/miegymás hajtás meg ilyen még egy darabig. Nem hiszem, hogy 10 milla körül az embereke egy használhatatlanul kicsi elektromos bizbaszt vennének, amikor ott már 3-as BMW-t is lehet kapni. Támogatottsága sincs! Amíg nincs legalább 500 km-es hatótávja, addig nem fog elterjedni.
    Személy szerint Én a cégautó adót a ~10-szeresére növelném. Adómentes lenne a tisztán elektromos autó és különféle kedvezmények lennének a hibridekre, CNG-s verdákra. Ezen felül támogatom, hogy Budapest belvárosi kerületei legyenek lezárva az autósok elől és CSAK elektromos teherautók, buszok, kukásautók, RENDŐRAUTÓK mehessenek oda be! Egy kis elszántság kell és 5 éven belül megvalósítható! Nem Én találtam ezt ki. Vannak városok, ahol már tesztüzemben vannak ilyen járművek!
    HA mindezt az államok (nem csak egyesült :)) konzekvensen el kezdené megvalósítani, akkor hamarosan a magánember is megfontolná, hogy elektromos autóba üljön. Jelzem, 5 milla alatt Én is komolyan elgondolkoznék az 500e Fiaton…

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.