Cuki is, viszik is, de tele van gubancokkal: ez a Fiat 500e, az édes retroautóból épített elektromos városi járgány, amit eddig kétszer kellett visszahívni – de úgy tűnik, a cég vezérigazgatója legszívesebben vízbe fojtaná mindahány példányt. 

Sergio Marchionne egy Fiat 500-assal, mosolyogva

Sergio Marchionne egy Fiat 500-assal, mosolyogva


A napokban az USA-ban tartott beszédében Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automotive első számú embere azzal lepte meg hallgatóságát, hogy felszólította őket: lehetőleg ne vásároljanak elektromos Fiat 500-ast. 
Ennek a kontextusából kiragadott mondatnak persze semmi értelme nincs így: Marchionne ugyanis éppen arról beszélt, hogy milyen áldozatokkal jár ma elektromos autót forgalmazni. 
Három évvel ezelőtt már szó esett erről, akkor azt mondta, akár 10 000 dollárt (2,2 millió Ft) is bukhat a cég minden egyes Fiat 500e modellen. Mostanra kiderült, nagyon elszámolta magát: a deficit valójában közelebb áll a 14 ezer dollárhoz (3,1 millió Ft) 
A Fiat 500e 111 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotorjával 137 km/óra végsebességre képes, hatótávolsága 140 km. 
Ahhoz, hogy nullszaldós legyen, 46 ezer dollárért, azaz több mint tízmillió forintért kellene árulniuk az autót – pont, amennyibe itthon kerülnek a konkurensek. Ehelyett azonban a modell listaára “csak” 32 300 dollár (7,1 millió Ft), de ebből a vásárlás helyén érvényes jogszabályoktól függően lejön akár 13 ezer dollárnyi (2,9 millió Ft) támogatás, adókedvezmény vagy jóváírás, így az autó akár már 4,2 millió forintért elvihető. 
Összehasonlításként: Magyarországon ennyibe kerül a gyengébb (105 LE), 0,9 literes turbómotorral szerelt változat…