Ne vedd meg az autónkat, kérte a Fiat-vezér

Darabonként hárommilliós veszteség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.22. 15.15

Azt mindenki tudja, hogy a villanyautó-gyártás egyelőre nem igazán nyereséges műfaj. Azt azonban nem sejtettük, mennyire nem az.

Cuki is, viszik is, de tele van gubancokkal: ez a Fiat 500e, az édes retroautóból épített elektromos városi járgány, amit eddig kétszer kellett visszahívni – de úgy tűnik, a cég vezérigazgatója legszívesebben vízbe fojtaná mindahány példányt. 

Sergio Marchionne egy Fiat 500-assal, mosolyogva

Sergio Marchionne egy Fiat 500-assal, mosolyogva


A napokban az USA-ban tartott beszédében Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automotive első számú embere azzal lepte meg hallgatóságát, hogy felszólította őket: lehetőleg ne vásároljanak elektromos Fiat 500-ast. 
Ennek a kontextusából kiragadott mondatnak persze semmi értelme nincs így: Marchionne ugyanis éppen arról beszélt, hogy milyen áldozatokkal jár ma elektromos autót forgalmazni. 
Három évvel ezelőtt már szó esett erről, akkor azt mondta, akár 10 000 dollárt (2,2 millió Ft) is bukhat a cég minden egyes Fiat 500e modellen. Mostanra kiderült, nagyon elszámolta magát: a deficit valójában közelebb áll a 14 ezer dollárhoz (3,1 millió Ft) 
A Fiat 500e 111 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotorjával 137 km/óra végsebességre képes, hatótávolsága 140 km. 
Ahhoz, hogy nullszaldós legyen, 46 ezer dollárért, azaz több mint tízmillió forintért kellene árulniuk az autót – pont, amennyibe itthon kerülnek a konkurensek. Ehelyett azonban a modell listaára “csak” 32 300 dollár (7,1 millió Ft), de ebből a vásárlás helyén érvényes jogszabályoktól függően lejön akár 13 ezer dollárnyi (2,9 millió Ft) támogatás, adókedvezmény vagy jóváírás, így az autó akár már 4,2 millió forintért elvihető. 
Összehasonlításként: Magyarországon ennyibe kerül a gyengébb (105 LE), 0,9 literes turbómotorral szerelt változat…

Kommentek

  • Vérmacy

    Ezért nem forgalmazzák itthon, mert leverné a kéthengerest? Nem hiszem…

  • Guevara

    Hát ezt már csak reklámköltségként lehet elkönyvelni, legalább ebben a szegmensben is jelen van a Fiat. A Toyota is egy ideig bukóban adta a hibridjeit, de ez kellett ahhoz hogy mára ő legyen a legismertebb hibridgyártó (is).

  • Guevara

    A kéthengerest azt bármi leveri, nagy pofára esés lett abból. A régi kis párszáz kilós autócskákba egy nem ilyen rohanó világban sikeresek tudtak lenni, viszont úgy látszik hogy ezt a koncepciót nem lehet átültetni a 21. századba.

  • Vérmacy

    A kéthengeresnek semmi baja azon kívül, hogy drága. Sztem megfelelően megy, nem fogyaszt sokat és városi autózásra kiváló. Araszolni a dugóban pedig fergeteges. Készletakcióban nézegetek is mostanában ilyen motorral Pandát. Adnák 1 millával olcsóbban és vennék, mint a cukrot. Akkor már meg is érné nagy tömegben gyártani.
    A hibrid/elektromos/üzemanyagcellás/miegymás hajtás meg ilyen még egy darabig. Nem hiszem, hogy 10 milla körül az embereke egy használhatatlanul kicsi elektromos bizbaszt vennének, amikor ott már 3-as BMW-t is lehet kapni. Támogatottsága sincs! Amíg nincs legalább 500 km-es hatótávja, addig nem fog elterjedni.
    Személy szerint Én a cégautó adót a ~10-szeresére növelném. Adómentes lenne a tisztán elektromos autó és különféle kedvezmények lennének a hibridekre, CNG-s verdákra. Ezen felül támogatom, hogy Budapest belvárosi kerületei legyenek lezárva az autósok elől és CSAK elektromos teherautók, buszok, kukásautók, RENDŐRAUTÓK mehessenek oda be! Egy kis elszántság kell és 5 éven belül megvalósítható! Nem Én találtam ezt ki. Vannak városok, ahol már tesztüzemben vannak ilyen járművek!
    HA mindezt az államok (nem csak egyesült :)) konzekvensen el kezdené megvalósítani, akkor hamarosan a magánember is megfontolná, hogy elektromos autóba üljön. Jelzem, 5 milla alatt Én is komolyan elgondolkoznék az 500e Fiaton…

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.