Ne vedd meg az autónkat, kérte a Fiat-vezér

Darabonként hárommilliós veszteség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.22. 15.15

Azt mindenki tudja, hogy a villanyautó-gyártás egyelőre nem igazán nyereséges műfaj. Azt azonban nem sejtettük, mennyire nem az.

Cuki is, viszik is, de tele van gubancokkal: ez a Fiat 500e, az édes retroautóból épített elektromos városi járgány, amit eddig kétszer kellett visszahívni – de úgy tűnik, a cég vezérigazgatója legszívesebben vízbe fojtaná mindahány példányt. 

Sergio Marchionne egy Fiat 500-assal, mosolyogva

Sergio Marchionne egy Fiat 500-assal, mosolyogva


A napokban az USA-ban tartott beszédében Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automotive első számú embere azzal lepte meg hallgatóságát, hogy felszólította őket: lehetőleg ne vásároljanak elektromos Fiat 500-ast. 
Ennek a kontextusából kiragadott mondatnak persze semmi értelme nincs így: Marchionne ugyanis éppen arról beszélt, hogy milyen áldozatokkal jár ma elektromos autót forgalmazni. 
Három évvel ezelőtt már szó esett erről, akkor azt mondta, akár 10 000 dollárt (2,2 millió Ft) is bukhat a cég minden egyes Fiat 500e modellen. Mostanra kiderült, nagyon elszámolta magát: a deficit valójában közelebb áll a 14 ezer dollárhoz (3,1 millió Ft) 
A Fiat 500e 111 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotorjával 137 km/óra végsebességre képes, hatótávolsága 140 km. 
Ahhoz, hogy nullszaldós legyen, 46 ezer dollárért, azaz több mint tízmillió forintért kellene árulniuk az autót – pont, amennyibe itthon kerülnek a konkurensek. Ehelyett azonban a modell listaára “csak” 32 300 dollár (7,1 millió Ft), de ebből a vásárlás helyén érvényes jogszabályoktól függően lejön akár 13 ezer dollárnyi (2,9 millió Ft) támogatás, adókedvezmény vagy jóváírás, így az autó akár már 4,2 millió forintért elvihető. 
Összehasonlításként: Magyarországon ennyibe kerül a gyengébb (105 LE), 0,9 literes turbómotorral szerelt változat…

Kommentek

  • Vérmacy

    Ezért nem forgalmazzák itthon, mert leverné a kéthengerest? Nem hiszem…

  • Guevara

    Hát ezt már csak reklámköltségként lehet elkönyvelni, legalább ebben a szegmensben is jelen van a Fiat. A Toyota is egy ideig bukóban adta a hibridjeit, de ez kellett ahhoz hogy mára ő legyen a legismertebb hibridgyártó (is).

  • Guevara

    A kéthengerest azt bármi leveri, nagy pofára esés lett abból. A régi kis párszáz kilós autócskákba egy nem ilyen rohanó világban sikeresek tudtak lenni, viszont úgy látszik hogy ezt a koncepciót nem lehet átültetni a 21. századba.

  • Vérmacy

    A kéthengeresnek semmi baja azon kívül, hogy drága. Sztem megfelelően megy, nem fogyaszt sokat és városi autózásra kiváló. Araszolni a dugóban pedig fergeteges. Készletakcióban nézegetek is mostanában ilyen motorral Pandát. Adnák 1 millával olcsóbban és vennék, mint a cukrot. Akkor már meg is érné nagy tömegben gyártani.
    A hibrid/elektromos/üzemanyagcellás/miegymás hajtás meg ilyen még egy darabig. Nem hiszem, hogy 10 milla körül az embereke egy használhatatlanul kicsi elektromos bizbaszt vennének, amikor ott már 3-as BMW-t is lehet kapni. Támogatottsága sincs! Amíg nincs legalább 500 km-es hatótávja, addig nem fog elterjedni.
    Személy szerint Én a cégautó adót a ~10-szeresére növelném. Adómentes lenne a tisztán elektromos autó és különféle kedvezmények lennének a hibridekre, CNG-s verdákra. Ezen felül támogatom, hogy Budapest belvárosi kerületei legyenek lezárva az autósok elől és CSAK elektromos teherautók, buszok, kukásautók, RENDŐRAUTÓK mehessenek oda be! Egy kis elszántság kell és 5 éven belül megvalósítható! Nem Én találtam ezt ki. Vannak városok, ahol már tesztüzemben vannak ilyen járművek!
    HA mindezt az államok (nem csak egyesült :)) konzekvensen el kezdené megvalósítani, akkor hamarosan a magánember is megfontolná, hogy elektromos autóba üljön. Jelzem, 5 milla alatt Én is komolyan elgondolkoznék az 500e Fiaton…

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.