Kínában külön márkaként pozicionálják, Európában a Citroën prémium termékcsaládjaként csábít jelentős számban új vásárlót a márkához: a DS széria beváltotta a gyártó által hozzá fűzött reményeket. Most a DS vonalat 2010-ben elindító első modell, a Citroën C3-on alapuló DS3 érett meg a ráncfelvarrásra. 

A legfontosabb optikai változás a dinamikus irányjelző, amely futófényként mutatja, merre szeretnénk kanyarodni, illetve a LED-es fényszórók, amelyek a xenon világítótestet kiegészítve biztosítanak homogén, kellemes színhőmérsékletű világítást, jóval kisebb energiafelvétel mellett. Nem csak messzire, de közvetlen közelre is LED-ekkel világít a DS3, a nappali fényeket a levegőbeömlő nyílásokba ágyazták be. Hátul is diódák jelzik az autó helyzetét, de ez így volt már eddig is. 

Az esztétikai opciók sorában ott van a lézergravírozással díszített műszerfalbetét, vagy a szitanyomással dekorálható hátsó oldalablak; a választható dizájnok között párizsi látkép is szerepel. Új a prémium kategóriában megkerülhetetlen gyöngyházfehér fényezés, és mostantól 17 colos alufelni is kérhető az autóhoz. A beltérben maradt fém óraszíjakat idéző mintázatú bőrkárpit, mint extravagáns opció. 

A DS3 motorválasztéka is megújul: dízel fronton országtól függően jön be a kínálatban a BlueHDi 120 vagy BlueHDi 100, amelyek SCR katalizátorral csökkentik a NOx- és CO2-kibocsátást, a 100 lóerős motor kilométerenként csupán 79 gramm széndioxidot pöfög ki a légkörbe, hivatalos átlagfogyasztása 3,0 l/100km (BlueHDi 120: 94 g/km, 3,6 l/100km). 

Benzinmotorból marad a sportverzió 207 lóerős erőforrása és a 155 lóerős turbómotor. Újdonság a C3 kínálatából átvett, 82 lovas 1.2 e-VTi ETG robotváltóval, 4,1 literes átlagfogyasztással. 

Fontos megelőző biztonsági rendszerrel bővült a DS3 arzenálja: a PSA csoportnál először alkalmazott Active City Brake rendszer lézeres érzékelővel méri a távolságot az előttünk álló vagy haladó autóktól, és 30 km/óra alatt automatikus fékezéssel segít elkerülni az ütközést.