Megújult a tömeg-luxusautó

Citroën DS3 és DS3 Cabrio ráncfelvarrás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.22. 14.15

Frissebb látvány, új technológiák, tisztább motorok a DS3 fedélzetén.

Kínában külön márkaként pozicionálják, Európában a Citroën prémium termékcsaládjaként csábít jelentős számban új vásárlót a márkához: a DS széria beváltotta a gyártó által hozzá fűzött reményeket. Most a DS vonalat 2010-ben elindító első modell, a Citroën C3-on alapuló DS3 érett meg a ráncfelvarrásra. 

A legfontosabb optikai változás a dinamikus irányjelző, amely futófényként mutatja, merre szeretnénk kanyarodni, illetve a LED-es fényszórók, amelyek a xenon világítótestet kiegészítve biztosítanak homogén, kellemes színhőmérsékletű világítást, jóval kisebb energiafelvétel mellett. Nem csak messzire, de közvetlen közelre is LED-ekkel világít a DS3, a nappali fényeket a levegőbeömlő nyílásokba ágyazták be. Hátul is diódák jelzik az autó helyzetét, de ez így volt már eddig is. 

Az esztétikai opciók sorában ott van a lézergravírozással díszített műszerfalbetét, vagy a szitanyomással dekorálható hátsó oldalablak; a választható dizájnok között párizsi látkép is szerepel. Új a prémium kategóriában megkerülhetetlen gyöngyházfehér fényezés, és mostantól 17 colos alufelni is kérhető az autóhoz. A beltérben maradt fém óraszíjakat idéző mintázatú bőrkárpit, mint extravagáns opció. 

A DS3 motorválasztéka is megújul: dízel fronton országtól függően jön be a kínálatban a BlueHDi 120 vagy BlueHDi 100, amelyek SCR katalizátorral csökkentik a NOx- és CO2-kibocsátást, a 100 lóerős motor kilométerenként csupán 79 gramm széndioxidot pöfög ki a légkörbe, hivatalos átlagfogyasztása 3,0 l/100km (BlueHDi 120: 94 g/km, 3,6 l/100km). 

Benzinmotorból marad a sportverzió 207 lóerős erőforrása és a 155 lóerős turbómotor. Újdonság a C3 kínálatából átvett, 82 lovas 1.2 e-VTi ETG robotváltóval, 4,1 literes átlagfogyasztással. 

Fontos megelőző biztonsági rendszerrel bővült a DS3 arzenálja: a PSA csoportnál először alkalmazott Active City Brake rendszer lézeres érzékelővel méri a távolságot az előttünk álló vagy haladó autóktól, és 30 km/óra alatt automatikus fékezéssel segít elkerülni az ütközést.

DS3

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.