Itt a Merci új kombija

Nem a puttonyra gyúrtak a C-osztálynál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.22. 10.15

Vadonatúj távdiagnosztikai lehetőséggel, elődjénél több férőhellyel, de épp csak nagyobb csomagtartóval mutatkozott be a C-osztály kombi kivitele.

Az előző generációs modellnél 80 mm-rel nagyobb tengelytávval, 96 mm-rel megnövelt teljes hosszal, 40 mm-rel szélesebb karosszériával mutatkozott be a C-osztály kombiverziója. A hátsó lábtér 45 mm-rel nőtt, a karoknak, vállaknak és fejeknek is több hely jut. Egyedül a csomagoknak nincs okuk az ujjongásra, alaphelyzetben 485 helyett 490 literes a raktér, mindent lehajtva az eddigi másfél köbméterhez még tíz litert adtak hozzá. 

Javult viszont a variálhatóság és megközelíthetőség: a hátsó üléstámla immár hármas osztású (4:2:4), lehajtásukhoz elég megnyomni egy gombot, és az elektromos retesz oldása után magától előre billen a támla. Opcióként motoros mozgatású csomagtérajtó kérhető, sőt, a lökhárító alatt lábbal kavirnyászást felismerő, és az ajtót magától felnyitó rendszer is rendelhető az autóhoz. 

Itt a Merci új kombija 1

A formavilág az új C-osztály után nem hoz meglepetést, az orr kétféle kivitelben (sport vagy luxus) kérhető. A belteret teljes egészében a szedánból vették át, a felhasznált anyagok az európai allergológiai kutató alapítvány tanúsítása szerint fokozottan allergiabarátok. A felhasználói felületek is ismerősek: többujjas parancsokat felismerő tapipad, head-up display egyszerűsíti le a vezető dolgát. 

Az elődmodellnél akár 65 kilogrammal kisebb össztömeg mellett az alapáras start-stop rendszerek is segítenek leszorítani a modell üzemanyag-fogyasztását. Az összes motor teljesíti az Euro 6-os emissziós normát, a négyhengeres dízelek 115-204 lóerőt teljesítenek. Utóbbi motorral, ahogy a szedánban, itt is készül hibrid verzió, a 27 lóerős villanymotor segítségével 3,8 literre szorították le a névleges átlagfogyasztást. A kínálat egyetlen hathengeres tagja a 333 lóerős csúcs-benzinmotor; a C 350 benzines hibrid később jelenik meg a kínálatban. 

A futómű terén bőven van miből válogatni: a normál és sportos hangolású acélrugós felfüggesztés mellett Airmatic légrugózás is kérhető, elöl-hátul automatikus szintszabályozással. Alapáras a vátozó rásegítésű és áttételű kormánymű. 

A szedánból maradéktalanul átvették a vezetőtámogató, biztonsági rendszereket, a kocsi észleli, ha fáradunk, magától fékez ráfutásos helyzetben vagy állandó tempójú forgalomban, észleli a keresztező forgalmat, sőt, a gyalogosokat is, magától leparkol, sávban tartja a járművet, észreveszi a behajtani és előzni tilos táblákat, és leveszi a távolsági fényt, ha jönnek szembe. A klímaberendezést GPS-jelek vezérlik – ez egyelőre csak annyit jelent, hogy alagútban automatikusan belső keringetésre áll át a rendszer. 

Az autó online szolgáltatásai igen sokrétűek, a Google térkép integrációjától a fedélzeti wifiig. Az igazi újdonság a Mercedes Connect Me szolgáltatás, amely beépített SIM kártya segítségével üzenetet küld, ha baleset vagy meghibásodás történik, illetve a vezető a távolból lekérheti autója adatait, pl. hogy mennyi üzemanyag van a tankban. 

A C-osztály kombi forgalmazása szeptemberben kezdődik.

Kommentek

  • Hawaii-

    Az utóbbi idők Mercedes formavilágával nehezemre esett megbékélni, jellemzően a napon felejtett, megolvadt műanyagra emlékeztetettek.
    Ám ez a C-osztály már igencsak kívánatos kívül-belül, de főleg belül. Egy ilyen kombinak tudnék helyet szorítani a garázsban.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.