Intelligens lámpák, új szalagkorlátok az utakon

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.21. 13.00

Felújítja az országos közúthálózat jelzőlámpás csomópontjait, és sok helyen kicseréli a szalagkorlátokat a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Felújítja az országos közúthálózat jelzőlámpás csomópontjait, és sok helyen kicseréli a szalagkorlátokat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. – írta szerdai számában a Napi Gazdaság. A közel 6100 kilométer hosszú főúthálózat 520 kilométeres szakaszán lévő 763 ezer méternyi vezetőkorlátból több mint 196 ezer métert cserélnek le magasabb visszatartási fokozatú korlátra, illetve 59 ezer méter új korlátot is telepítenek.

A lap szerint az országszerte működő, összesen több mint ezer jelzőlámpás csomóponton lecserélnek 452 jelzőlámpa-vezérlőt, 340 lámpába pedig LED-es jelzőfejeket szerelnek. Emellett 134 csomópontban jármű- és gyalogosérzékelőket építenek be a lámpákba. A korszerűsítés részeként kiépítenek egy jelzőlámpa-távfelügyeleti rendszert, amely korszerűbb, a forgalomhoz jobban alkalmazkodó forgalomirányítást tesz lehetővé.

Közben a Budapesti Közlekedési Központ egy eddig még nem alkalmazott jelzőlámpaprogramot vezetett be kísérleti jelleggel, hogy segítse a gyalogosok biztonságos közlekedését az V. kerületi Bajcsy-Zsilinszky út és az Alkotmány utca kereszteződésében.
 Intelligens lámpák, új szalagkorlátok az utakon 1
A nagy forgalmú utakon található jelzőlámpás gyalogátkelőhelyeknél a gyalogosok számára nagyon kellemetlen, esetenként veszélyes, amikor csak a középszigetig jutnak el, és ott kell várniuk a kétirányú forgalom között, hogy átjuthassanak a túloldalra.
 
Az új jelzőlámpaprogram lényege, hogy egy-egy gyalogátkelőhely egymással szemben lévő jelzőlámpái nem mindig adnak egyszerre szabad jelzést. A járdáról a középsziget felé csak akkor kap szabad jelzést a gyalogos, ha a túloldali járdára is átérhet. Amennyiben a középszigetről már nem jutna át, a jelzőlámpa a középszigetig sem ad szabad jelzést. Ezért a középszigetről induló gyalogos számára hosszabb ideig tart a szabad jelzés, mint a járdáról a középszigetre tartó gyalogosnak. Emiatt fordulhat elő, hogy a járdán álló azt tapasztalja, hogy neki már piros a lámpa, miközben a középszigetről még érkeznek vele szemben gyalogosok.

(Forrás: Napi Gazdaság, BKK)

Kommentek

  • husky

    Ha lenne eszük, inkább a piroshullámokat kellene megszüntetni, meg átprogramozni a lámpákat, amelyek még ma is úgy váltanak mint 15-25 évvel ezelőtt és közük nincs a mostani igényekhez!
    Szalagkorlát helyett meg lehetne acélsodronykötél, mint Skóciába meg az USA-ba sok helyen.

  • Lipi1945

    Ha már lámpák. Akkor megoldhatnák azt is, hogy ha első vagyok a kereszteződésben akkor ne a fejem felett legyen a lámpa, hanem olyan helyen ahol látom is, nyakgörcs nélkül.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.