Felújítja az országos közúthálózat jelzőlámpás csomópontjait, és sok helyen kicseréli a szalagkorlátokat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. – írta szerdai számában a Napi Gazdaság. A közel 6100 kilométer hosszú főúthálózat 520 kilométeres szakaszán lévő 763 ezer méternyi vezetőkorlátból több mint 196 ezer métert cserélnek le magasabb visszatartási fokozatú korlátra, illetve 59 ezer méter új korlátot is telepítenek.

A lap szerint az országszerte működő, összesen több mint ezer jelzőlámpás csomóponton lecserélnek 452 jelzőlámpa-vezérlőt, 340 lámpába pedig LED-es jelzőfejeket szerelnek. Emellett 134 csomópontban jármű- és gyalogosérzékelőket építenek be a lámpákba. A korszerűsítés részeként kiépítenek egy jelzőlámpa-távfelügyeleti rendszert, amely korszerűbb, a forgalomhoz jobban alkalmazkodó forgalomirányítást tesz lehetővé.

Közben a Budapesti Közlekedési Központ egy eddig még nem alkalmazott jelzőlámpaprogramot vezetett be kísérleti jelleggel, hogy segítse a gyalogosok biztonságos közlekedését az V. kerületi Bajcsy-Zsilinszky út és az Alkotmány utca kereszteződésében.
 Intelligens lámpák, új szalagkorlátok az utakon 1
A nagy forgalmú utakon található jelzőlámpás gyalogátkelőhelyeknél a gyalogosok számára nagyon kellemetlen, esetenként veszélyes, amikor csak a középszigetig jutnak el, és ott kell várniuk a kétirányú forgalom között, hogy átjuthassanak a túloldalra.
 
Az új jelzőlámpaprogram lényege, hogy egy-egy gyalogátkelőhely egymással szemben lévő jelzőlámpái nem mindig adnak egyszerre szabad jelzést. A járdáról a középsziget felé csak akkor kap szabad jelzést a gyalogos, ha a túloldali járdára is átérhet. Amennyiben a középszigetről már nem jutna át, a jelzőlámpa a középszigetig sem ad szabad jelzést. Ezért a középszigetről induló gyalogos számára hosszabb ideig tart a szabad jelzés, mint a járdáról a középszigetre tartó gyalogosnak. Emiatt fordulhat elő, hogy a járdán álló azt tapasztalja, hogy neki már piros a lámpa, miközben a középszigetről még érkeznek vele szemben gyalogosok.

(Forrás: Napi Gazdaság, BKK)