Kategóriája legnagyobb, 2,7 méteres tengelytávjával és ötletes helykihasználással teremt gigantikus belső teret a Pulsar, állítja 15 mm híján 4,4 méteres ötajtósáról a Nissan. A merész, lendületes ívekkel megrajzolt, elődeinél (a visszafogott Almeránál és a zsákutcának bizonyult Tiidánál) nagyságrendekkel izgalmasabb megjelenésű, ugyanakkor arányaiban a józan praktikum követelményét teljesítő Pulsar az említett modellekkel ellentétben teljes egészében európai fejlesztésű és gyártású típusként lép majd színre idén ősszel. 

A Pulsar orrában a Nissan jól ismert turbómotorjai dolgoznak majd; a 115 lóerős, 1,2 literes DIG-T erőforrástól a másfél literes dCi dízelen át (110 LE) a 190 lovas, 1,6-os turbómotorig dinamikusnak és takarékosnak ígérkezik a kínálat.A motorokhoz a márka fejlett CVT sebességváltója (XTronic) is társítható.
Manapság már nem lehet űrtechnológiák nélkül alsó-középkategóriás modellt piacra dobni, és a Nissan be is tartja az íratlan játékszabályt. A biztonság terén ráfutást megelőző automata fékezést, a mozgó tárgyak felismerését lehetővé tevő rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető szenzort, valamint holttérfelügyeletet is találunk – utóbbiak egyébként a legjobban felszerelt modelleken alaptartozékok lesznek. 
A kommunikációs és navigációs rendszerek terén okostelefon-integráció és Google-alapú tájékoztató funkció teszi könnyebbé az utazást, míg a xenon fényszórókon is túlmutatva felkerült az opciós listára a LED-es fényszóró. 
A Pulsar egyébként 1978 óta van jelen a Nissan (Datsun) kínálatában. Különböző generációit Európában is forgalmazták, először Cherry, majd Sunny, később Almera néven – így már érthető, miért döntött az elnevezés mellett a márka.