Jön a BMW óriás terepjárója

Rajzon a BMW X7

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.19. 11.00

Egyelőre még csak egy független rajzoló elképzeléseként létezik a legkorábban három év múlva érkező gigász. A 7-es padlólemezére épül.

Egy maláj autótervező, Theophilus Chin vázolta fel ezt a tekintélyt parancsoló, szokatlanul szögletes óriást, amely a BMW X5 fölött léphetne piacra 2017-ben vagy 2018-ban. 

A BMW X7 elvileg a Mercedes GL ellenfele lenne, de a termékfilozófia egészen más: míg a GL egy megnyújtott ML-osztály, az X7 a következő 7-es modell hosszú tengelytávú kivitelének padlólemezére épül, így arányaiban elegánsabb, helykínálatában bőségesebb lehet, mint a Mercedes óriása. 
Az itt látható vonalak és formák természetesen csupán a képzelet szüleményei, ugyanakkor mégsem nélkülöznek minden valóságalapot: a hatalmas hűtőmaszkhoz a Vision Future Luxury Concept adott mintát. 
A BMW a közelmúltban bejelentette, hogy az szénszálas gyártástechnológiában az i-szériáknál szerzett tapasztalatát kamatoztatva szeretné kiterjeszteni a karbon elemek felhasználását a termelésben; ezzel a megoldással az X7 hatalmasnak ígérkező tömege jelentős mértékben csökkenthető volna, ami lehetővé tenné, hogy az alacsony, csapott tetővonallal ígért óriás kategóriájának legsportosabb tagja legyen.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.