Az év elején, Indiában mutatta be extravagáns SUV-tanulmányát a Renault. Hogy eredeti formájában semmi esélye a megvalósulásnak a kormányát az utastér középvonalában hordó, az üléseket vázra feszített szíjakkal helyettesítő, robotrepülőgéppel felszerelt autónak, az mindig is nyilvánvaló volt. Arról azonban már akkor pusmogtak, hogy épülhetne az autóból egy nagyon olcsó, nagyon egyszerű városi járgány, amire Indiában és a környékén bizony volna kereslet. 

A Renault mostanra már többször is jelét adta annak, hogy örömmel építene a Capturnál kisebb kategóriájú szabadidőjárművet, de ahelyett, hogy az Opel Mokka mintájára a fejlett országok mobilitási opcióit gyarapítaná, inkább a fejlődő piacokra koncentrálna. Ez pedig azt jelenti, hogy a Kwid várhatóan több piacon, így nálunk is Dacia néven léphetne színre
Míg a tanulmány alig volt hosszabb 3,5 méternél, a sorozatgyártású modell várhatóan közelebb áll majd a négyhez, hogy négyajtós lehessen – még így is jóval kompaktabb lesz, mint a Captur (4122 mm) vagy pláne a Duster (4315 mm). 
Természetesen nem lesz olyan vad a Kwid megjelenése, mint a képeinken látható tanulmányautóé volt; a sci-fi kalandfilmbe illő, bonyolult felületek, a harsány színvilág és a szárnyas ajtók helyett nagyságrendekkel egyszerűbb, letisztult formákra számítunk, nagyjából a Sandero Stepway méretében.