Törpeterepjárót építhet a Dacia

Gyártásba kerülhet a Renault Kwid tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.18. 11.15

A Renault-Nissan csoport lefelé bővítené termékkínálatát. A Captur és a Juke alatti szegmensben építenének apró, olcsó szabadidőjárművet – a hangsúly az olcsón van.

Az év elején, Indiában mutatta be extravagáns SUV-tanulmányát a Renault. Hogy eredeti formájában semmi esélye a megvalósulásnak a kormányát az utastér középvonalában hordó, az üléseket vázra feszített szíjakkal helyettesítő, robotrepülőgéppel felszerelt autónak, az mindig is nyilvánvaló volt. Arról azonban már akkor pusmogtak, hogy épülhetne az autóból egy nagyon olcsó, nagyon egyszerű városi járgány, amire Indiában és a környékén bizony volna kereslet. 

A Renault mostanra már többször is jelét adta annak, hogy örömmel építene a Capturnál kisebb kategóriájú szabadidőjárművet, de ahelyett, hogy az Opel Mokka mintájára a fejlett országok mobilitási opcióit gyarapítaná, inkább a fejlődő piacokra koncentrálna. Ez pedig azt jelenti, hogy a Kwid várhatóan több piacon, így nálunk is Dacia néven léphetne színre
Míg a tanulmány alig volt hosszabb 3,5 méternél, a sorozatgyártású modell várhatóan közelebb áll majd a négyhez, hogy négyajtós lehessen – még így is jóval kompaktabb lesz, mint a Captur (4122 mm) vagy pláne a Duster (4315 mm). 
Természetesen nem lesz olyan vad a Kwid megjelenése, mint a képeinken látható tanulmányautóé volt; a sci-fi kalandfilmbe illő, bonyolult felületek, a harsány színvilág és a szárnyas ajtók helyett nagyságrendekkel egyszerűbb, letisztult formákra számítunk, nagyjából a Sandero Stepway méretében.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.