Törpeterepjárót építhet a Dacia

Gyártásba kerülhet a Renault Kwid tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.18. 11.15

A Renault-Nissan csoport lefelé bővítené termékkínálatát. A Captur és a Juke alatti szegmensben építenének apró, olcsó szabadidőjárművet – a hangsúly az olcsón van.

Az év elején, Indiában mutatta be extravagáns SUV-tanulmányát a Renault. Hogy eredeti formájában semmi esélye a megvalósulásnak a kormányát az utastér középvonalában hordó, az üléseket vázra feszített szíjakkal helyettesítő, robotrepülőgéppel felszerelt autónak, az mindig is nyilvánvaló volt. Arról azonban már akkor pusmogtak, hogy épülhetne az autóból egy nagyon olcsó, nagyon egyszerű városi járgány, amire Indiában és a környékén bizony volna kereslet. 

A Renault mostanra már többször is jelét adta annak, hogy örömmel építene a Capturnál kisebb kategóriájú szabadidőjárművet, de ahelyett, hogy az Opel Mokka mintájára a fejlett országok mobilitási opcióit gyarapítaná, inkább a fejlődő piacokra koncentrálna. Ez pedig azt jelenti, hogy a Kwid várhatóan több piacon, így nálunk is Dacia néven léphetne színre
Míg a tanulmány alig volt hosszabb 3,5 méternél, a sorozatgyártású modell várhatóan közelebb áll majd a négyhez, hogy négyajtós lehessen – még így is jóval kompaktabb lesz, mint a Captur (4122 mm) vagy pláne a Duster (4315 mm). 
Természetesen nem lesz olyan vad a Kwid megjelenése, mint a képeinken látható tanulmányautóé volt; a sci-fi kalandfilmbe illő, bonyolult felületek, a harsány színvilág és a szárnyas ajtók helyett nagyságrendekkel egyszerűbb, letisztult formákra számítunk, nagyjából a Sandero Stepway méretében.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.