Kevesebb autót adtak el, többet kerestek

Működik a Ferrari stratégiája

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.17. 11.00

Remek első negyedévet zárt a Ferrari. A cég bevételei és profitja emelkedett, pedig több mint száz autóval kevesebbet adtak el, mint tavaly ilyenkor.

A Ferrari negyedéves igazgatósági gyűlésén Luca di Montezemolo elnök ismertette az év első három hónapjának eredményeit. 

Ahhoz képest, hogy a régi California már nem, az új, turbómotoros modellvariáns (kép alább) még nem kapható, kiváló eredményeket ért el az olasz sportautómárka. A cég bevételei elérték a 620 millió eurót (189,2 milliárd Ft), ami 12,5 százalékkal magasabb a tavalyinál. Az üzemi eredmény 80 millió euró (24,4 milliárd Ft) volt, a nettó nyereség 5 százalékot emelkedve elérte az 57 millió eurót (17,4 milliárd Ft) volt. A cég nettó pénzügyi helyzete rekord magas másfél milliárd euró (457,7 milliárd Ft) volt, csaknem kétszer annyi, mint 2012 azonos időszakában. 


Mindezt úgy érte el a cég, hogy kevesebb autót adott el a tavalyinál. Luca di Montezemolo tavaly májusban bevezetett stratégiája működik: az eladások korlátozásával vonzóbbá és értékesebbé tették a márkát, így a vásárlók hajlandóak többet fizetni az autókért. 
A tavalyi első negyedévben eladott, több mint 1800 autó helyett idén márciusig csupán 1699 Ferrarit (-6%) vehettek át az ügyfelek. Átrendeződtek ugyanakkor a piaci viszonyok: az USA-ban (494 db) 8, Angliában 3 százalékkal nőttek az eladások. A közel-keleti piac 6 százalékkal nőtt, Japánban csaknem megkétszerezték a forgalmat (71 helyett 128 db). Olaszországban hosszú évek pangása után 13 százalékkal emelkedett (63 db), Németországban ugyanakkor egynegyedével esett (133 db) a forgalom.
A Ferrari forgalomarányos megtérülése 13 százalék volt. 
“Éves eladásainkat mindenképpen hétezer darab alatt szeretnénk tartani, miközben megerősítjük cégünk pénzügyi helyzetét. Ez minden eddiginél nagyobb kihívást jelent, hiszen komoly beruházásokat eszközöltünk az utcai autók és a Forma-1 terén egyaránt” – mondta di Montezemolo.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.