Kevesebb autót adtak el, többet kerestek

Működik a Ferrari stratégiája

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.17. 11.00

Remek első negyedévet zárt a Ferrari. A cég bevételei és profitja emelkedett, pedig több mint száz autóval kevesebbet adtak el, mint tavaly ilyenkor.

A Ferrari negyedéves igazgatósági gyűlésén Luca di Montezemolo elnök ismertette az év első három hónapjának eredményeit. 

Ahhoz képest, hogy a régi California már nem, az új, turbómotoros modellvariáns (kép alább) még nem kapható, kiváló eredményeket ért el az olasz sportautómárka. A cég bevételei elérték a 620 millió eurót (189,2 milliárd Ft), ami 12,5 százalékkal magasabb a tavalyinál. Az üzemi eredmény 80 millió euró (24,4 milliárd Ft) volt, a nettó nyereség 5 százalékot emelkedve elérte az 57 millió eurót (17,4 milliárd Ft) volt. A cég nettó pénzügyi helyzete rekord magas másfél milliárd euró (457,7 milliárd Ft) volt, csaknem kétszer annyi, mint 2012 azonos időszakában. 


Mindezt úgy érte el a cég, hogy kevesebb autót adott el a tavalyinál. Luca di Montezemolo tavaly májusban bevezetett stratégiája működik: az eladások korlátozásával vonzóbbá és értékesebbé tették a márkát, így a vásárlók hajlandóak többet fizetni az autókért. 
A tavalyi első negyedévben eladott, több mint 1800 autó helyett idén márciusig csupán 1699 Ferrarit (-6%) vehettek át az ügyfelek. Átrendeződtek ugyanakkor a piaci viszonyok: az USA-ban (494 db) 8, Angliában 3 százalékkal nőttek az eladások. A közel-keleti piac 6 százalékkal nőtt, Japánban csaknem megkétszerezték a forgalmat (71 helyett 128 db). Olaszországban hosszú évek pangása után 13 százalékkal emelkedett (63 db), Németországban ugyanakkor egynegyedével esett (133 db) a forgalom.
A Ferrari forgalomarányos megtérülése 13 százalék volt. 
“Éves eladásainkat mindenképpen hétezer darab alatt szeretnénk tartani, miközben megerősítjük cégünk pénzügyi helyzetét. Ez minden eddiginél nagyobb kihívást jelent, hiszen komoly beruházásokat eszközöltünk az utcai autók és a Forma-1 terén egyaránt” – mondta di Montezemolo.

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.