Kevesebb autót adtak el, többet kerestek

Működik a Ferrari stratégiája

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.17. 11.00

Remek első negyedévet zárt a Ferrari. A cég bevételei és profitja emelkedett, pedig több mint száz autóval kevesebbet adtak el, mint tavaly ilyenkor.

A Ferrari negyedéves igazgatósági gyűlésén Luca di Montezemolo elnök ismertette az év első három hónapjának eredményeit. 

Ahhoz képest, hogy a régi California már nem, az új, turbómotoros modellvariáns (kép alább) még nem kapható, kiváló eredményeket ért el az olasz sportautómárka. A cég bevételei elérték a 620 millió eurót (189,2 milliárd Ft), ami 12,5 százalékkal magasabb a tavalyinál. Az üzemi eredmény 80 millió euró (24,4 milliárd Ft) volt, a nettó nyereség 5 százalékot emelkedve elérte az 57 millió eurót (17,4 milliárd Ft) volt. A cég nettó pénzügyi helyzete rekord magas másfél milliárd euró (457,7 milliárd Ft) volt, csaknem kétszer annyi, mint 2012 azonos időszakában. 


Mindezt úgy érte el a cég, hogy kevesebb autót adott el a tavalyinál. Luca di Montezemolo tavaly májusban bevezetett stratégiája működik: az eladások korlátozásával vonzóbbá és értékesebbé tették a márkát, így a vásárlók hajlandóak többet fizetni az autókért. 
A tavalyi első negyedévben eladott, több mint 1800 autó helyett idén márciusig csupán 1699 Ferrarit (-6%) vehettek át az ügyfelek. Átrendeződtek ugyanakkor a piaci viszonyok: az USA-ban (494 db) 8, Angliában 3 százalékkal nőttek az eladások. A közel-keleti piac 6 százalékkal nőtt, Japánban csaknem megkétszerezték a forgalmat (71 helyett 128 db). Olaszországban hosszú évek pangása után 13 százalékkal emelkedett (63 db), Németországban ugyanakkor egynegyedével esett (133 db) a forgalom.
A Ferrari forgalomarányos megtérülése 13 százalék volt. 
“Éves eladásainkat mindenképpen hétezer darab alatt szeretnénk tartani, miközben megerősítjük cégünk pénzügyi helyzetét. Ez minden eddiginél nagyobb kihívást jelent, hiszen komoly beruházásokat eszközöltünk az utcai autók és a Forma-1 terén egyaránt” – mondta di Montezemolo.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.