Egyre szélsőségesebb sportautó-koncepciókkal rukkol elő az Audi: a quattro sport e-tron concept, a Sport quattro concept és a TT ultra quattro concept magasra helyezték a lécet, de az A3 Clubsport nem hogy megugorta, de még rá is tett egy lapáttal: az Audi S3 szedánból építkező tanulmány az RS Q3 szabadidőautó öthengeres, 2,5 literes turbómotorját kapta meg.

Az utastérben elöl Recaro sportülésekkel, fekete Alcantarával és csiszolt fémfelületekkel találkozunk.

Ezt megnövelt turbó és nagyobb kapacitású töltőlevegő-hűtő segítségével 525 lóerőre húzták fel. A 600 Nm maximális nyomatéknak mindössze 1527 kilót kell mozgásba hoznia, és ha már megvan a lendület (az autó 3,6 másodperc alatt gyorsul százra), akár 310 km/órával is képes száguldani a Sepang-kék tanulmány.
A hasmagasság (alaphelyzetben 10 mm-rel alacsonyabb az Audi S3 Sedanénál), a rugóelőfeszítés és a csillapítás mind állítható. Hátul féklapot helyeztek el: a fékezéskor a menetszélbe meredő lemez 250 km/óráról 12 méterrel rövidíti a féktávolságot.