Újabb hárommillió autót hív vissza a General Motors

Nem működik az elektromos hálózat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.15. 18.00

A Corvette-től a pickupokig több millió autót érint a GM legújabb visszahívása. A gondot korrodált érintkezők okozzák, és gyakorlatilag bármilyen hiba előfordulhat.

Fel nem villanó féklámpák, üzemen kívüli ESP, megvakult tompított fényszóró, működésképtelen ablaktörlő: egy sor különböző hibalehetőség. A közös bennük, hogy bármelyik előfordulhat a General Motors több millió autóját érintő korróziós probléma kapcsán. 


Az elrozsdásodó csatlakozók miatt részlegesen sztrájkba lépő elektromos hálózat miatt eddig ketten sérültek meg; haláleset nem fordult elő. A General Motors azonban most már nem kockáztat: a kikapcsoló gyújtászár miatti visszahívások eddig 1,3 milliárd dollárjába kerültek a cégóriásnak, a GM részvényei megsínylették a tizenhárom halálos balesettel járó hiba felszínre kerülését, illetve orvoslását. 
A jelenlegi visszahívás elsősorban idősebb, akár tíz éves modellekre vonatkozik: a Chevrolet Malibu, a Saturn Aura, a Pontiac G6, valamint a Corvette okozhat problémát. Ezek mellett azonban néhány tízezer új autót (pl,. Cadillac CTS vagy Chevy Silverado kisteherautó) is érint a visszahívás. 
A hárommillió visszahívott autó 90 százaléka az Egyesült Államokban került forgalomba, a fennmaradó mintegy 300 000 darab autóból azonban Európába is jutott. A pontos darabszámok itt nem ismertek.

Kommentek

  • péloday

    Előbb-utóbb az összes gyártót eléri ez a probléma ! Felpörgetett fejlesztések”mi legyünk az elsők, nem baj ha szar” rövidebb modell ciklusok….ebből baj lesz…..nagy baj….

  • Kempelen10.

    Az olaszoknak felpörgetett fejlesztések sem kellettek ehhez az elmúlt 20 évben. :-DDD
    Szerintem nem ez a gond, hanem a költségfarigcsálások. Tré beszállítók…

  • péloday

    Lehet …pont úgy ahogy a németeknek….van bajuk azoknak is éppen elég..

  • v_johny

    Kempelen10: Tré beszállító?! Pont az autógyár a legnagyobb fillérba..ó a folyamatban. Minden esetben az autógyár választja meg az összes alkatrészt és alapanyagot és azok beszállítóit ill. a beszerzési forrásokat is.

  • Vérmacy

    “szarolasz” :-) -mutassatok egy statisztikát, hogy a Fiat csoportban milyen visszahívásokat kellett elrendelni!
    Az überszuper Opel/Gm is csak addig volt eladható, amíg Fiat dízelek hajtották egyébként meg egy rakás F.O.S. az összes…

  • anubys1984

    “mutassatok egy statisztikát, hogy a Fiat csoportban milyen visszahívásokat kellett elrendelni”
    Nem rémlenek ilyen statisztikák, de lehet, hogy szimplán azért, mert ők magasról szarnak rá. Majd a kedves vásárló megoldja maga a problémát. :)

  • v_johny

    Vérmacy: Te komolyan azt gondolod, hogy a visszahívások száma mutatja meg egy gyártó termékének minőségét??? Tejóságosisten…

  • Drake

    LOL:D http://www.vezess.hu/hirek/fiat-500e-visszahivas/52053/ Ennél a cikknél persze lapított a sok okos olaszbuzi:D A digók maradjanak a pizzasütésnél,ne akarjanak olyasmit csinálni amihez lövésük sincs,pl autógyártás,bízzák ezt pl a japánokra,pláne a hibrid/elektromos hajtásláncot:)

  • Kempelen10.

    Johny! Tökéletesen egyetértek. Egy szóval sem állítottam ennek az ellenkezőjét. :-D

    Vérmacy! Mi az a Fiat csoport? Amelyik már lassan a Punton kívül nem gyárt autót? Úgy könnyű.

  • Vérmacy

    :o) Látom, sok közötök nincs az autóiparhoz, csak azzal az egy típussal/márkával b*ziztok, amit apuci vett nektek…
    A visszahívások milyensége a lényeg és igen egy elektromos autó elromolhat, mivel rohadtul nem kiforrott a technológia. Jöhettek a Priussal, de az egy rakás sz*r, nehéz, sokat fogyaszt és olyan, mintha egy turmixban ülnék.
    A visszahívások száma azért mutat vmit a minőségbiztosítás iránti elkötelezettségről! Lehet arra mutogatni, hogy a beszállító hibázott, de az autógyár engedte ki a kapun a balesetveszélyes verdát!
    Sz*rnak rá vagy NEM kell visszahívni! Sergio-t utáltam, amikor az “élre” került, mert rühelli az autókat, de a közgazdaságtani hozzáállásával megmenti az “olaszbuzik” életérzését!
    Ülhettek bármely németben, japánban, de a vezetési élményt az olasz adja! Ezt hosszú éveken át tudja amennyiben az előírt karbantartást betartják!
    Ellenben az überszuper A4-essel, aminek 30 ezernél szétesett a váltója vagy a 7 év garanciás koreaival, ami rohad ill. a japán élhetetlen és rém drága vasakkal!
    Nem meggyőzni akarlak Titeket, mert ahhoz nem vagyunk egy szinten, DE a tényeken gondolkozzatok el!
    Nem azt kérem, hogy úgy gondolkozzatok, mint Én, hanem, hogy gondolkozzatok! ;-)

  • Vérmacy
  • v_johny

    Vérmacy:

    Én személy szerint 9 éve vagyok autóipari beszállítónál SQA-s… Nap mint nap a beszállítók nyűgjeivel foglalkozom, tudom miként épül fel és működik a rendszer. A GM is a vevőnk közt van több termék kapcsán, de sorolhatnék nagyobbnál-nagyobb neveket. Azt gondolom tudod, hogy a minőségbiztosítás és a minőségirányítás két különböző szakterület, két különböző részleg. Az előbbi a gyártási folyamatban próbálja megvalósítani a vevői követelményeknek való megfelelést, az utóbbi fogalmazza meg a vevő által elvárt igényeket az adott vállalatra formálva (ezért végzik ez a részleg a belső auditokat), felügyeli annak bevezetését és betartását. A Minbiztnek nagyon sokszor meg van kötve a keze. Továbbá ha annyira szakmabeli vagy, akkor ismered a TS16949 irányelveit, ezt pedig minden autóipari beszállítónak teljesíteni kell mindentől függetlenül, az biztosítja az alapvető követelményeknek való megfelelést. Ettől többet tehet a vállalat a minőségfejlesztésért, de ezt a “minimumot” teljesíteni kell. Sokkal komplexebb ez az egész folyamat mint ahogy Te azt próbálod körbeírni. Továbbá globalizált világban élünk, pl ua mikrókapcsoló kerül egy német egységbe mint egy franciába vagy egy olaszba stb. Nem ezek miatt van a különbség a termékek közt…
    Meg egészen véletlenül, nem a Fiat és a GM egy újabb esetleges kooperációjától volt hangos a világ 2008 környékén (is)? Pont Serigo Marchionne akart nyitni a GM vagy a Ford felé együttműködési szándékkal (piacszerzés az USA-ban). Érdekes…
    Sőt, emlékeim szerint több közös projekt is volt a két gyártó közt (pl GM Gamma platform), anno a Corsa D padlólemezére építették a Grande Punto-t amit egyenesen mentőövnek tekintett Luca De Meo 2005-ben… Tehát a Fiat egyik legfontosabb modellje GM alapokon áll/állt? Nahát…
    Szóval nem fekete-fehér ez sem. A visszahívás meg bevállalás kérdése, inkább múlik a gyártó lelkiismeretén a döntő többségben, nagyon ritka esetben külső kötelezettség aminek eleget tesznek. Tehát a visszahívás nem a terméket minősíti, hanem a gyártót. Azt a gyártót aki felvállalja, hogy saját költségén rendezi a kérdéses részt.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.