Fel nem villanó féklámpák, üzemen kívüli ESP, megvakult tompított fényszóró, működésképtelen ablaktörlő: egy sor különböző hibalehetőség. A közös bennük, hogy bármelyik előfordulhat a General Motors több millió autóját érintő korróziós probléma kapcsán. 


Az elrozsdásodó csatlakozók miatt részlegesen sztrájkba lépő elektromos hálózat miatt eddig ketten sérültek meg; haláleset nem fordult elő. A General Motors azonban most már nem kockáztat: a kikapcsoló gyújtászár miatti visszahívások eddig 1,3 milliárd dollárjába kerültek a cégóriásnak, a GM részvényei megsínylették a tizenhárom halálos balesettel járó hiba felszínre kerülését, illetve orvoslását. 
A jelenlegi visszahívás elsősorban idősebb, akár tíz éves modellekre vonatkozik: a Chevrolet Malibu, a Saturn Aura, a Pontiac G6, valamint a Corvette okozhat problémát. Ezek mellett azonban néhány tízezer új autót (pl,. Cadillac CTS vagy Chevy Silverado kisteherautó) is érint a visszahívás. 
A hárommillió visszahívott autó 90 százaléka az Egyesült Államokban került forgalomba, a fennmaradó mintegy 300 000 darab autóból azonban Európába is jutott. A pontos darabszámok itt nem ismertek.