Újabb hárommillió autót hív vissza a General Motors

Nem működik az elektromos hálózat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.15. 18.00

A Corvette-től a pickupokig több millió autót érint a GM legújabb visszahívása. A gondot korrodált érintkezők okozzák, és gyakorlatilag bármilyen hiba előfordulhat.

Fel nem villanó féklámpák, üzemen kívüli ESP, megvakult tompított fényszóró, működésképtelen ablaktörlő: egy sor különböző hibalehetőség. A közös bennük, hogy bármelyik előfordulhat a General Motors több millió autóját érintő korróziós probléma kapcsán. 


Az elrozsdásodó csatlakozók miatt részlegesen sztrájkba lépő elektromos hálózat miatt eddig ketten sérültek meg; haláleset nem fordult elő. A General Motors azonban most már nem kockáztat: a kikapcsoló gyújtászár miatti visszahívások eddig 1,3 milliárd dollárjába kerültek a cégóriásnak, a GM részvényei megsínylették a tizenhárom halálos balesettel járó hiba felszínre kerülését, illetve orvoslását. 
A jelenlegi visszahívás elsősorban idősebb, akár tíz éves modellekre vonatkozik: a Chevrolet Malibu, a Saturn Aura, a Pontiac G6, valamint a Corvette okozhat problémát. Ezek mellett azonban néhány tízezer új autót (pl,. Cadillac CTS vagy Chevy Silverado kisteherautó) is érint a visszahívás. 
A hárommillió visszahívott autó 90 százaléka az Egyesült Államokban került forgalomba, a fennmaradó mintegy 300 000 darab autóból azonban Európába is jutott. A pontos darabszámok itt nem ismertek.

Kommentek

  • péloday

    Előbb-utóbb az összes gyártót eléri ez a probléma ! Felpörgetett fejlesztések”mi legyünk az elsők, nem baj ha szar” rövidebb modell ciklusok….ebből baj lesz…..nagy baj….

  • Kempelen10.

    Az olaszoknak felpörgetett fejlesztések sem kellettek ehhez az elmúlt 20 évben. :-DDD
    Szerintem nem ez a gond, hanem a költségfarigcsálások. Tré beszállítók…

  • péloday

    Lehet …pont úgy ahogy a németeknek….van bajuk azoknak is éppen elég..

  • v_johny

    Kempelen10: Tré beszállító?! Pont az autógyár a legnagyobb fillérba..ó a folyamatban. Minden esetben az autógyár választja meg az összes alkatrészt és alapanyagot és azok beszállítóit ill. a beszerzési forrásokat is.

  • Vérmacy

    “szarolasz” :-) -mutassatok egy statisztikát, hogy a Fiat csoportban milyen visszahívásokat kellett elrendelni!
    Az überszuper Opel/Gm is csak addig volt eladható, amíg Fiat dízelek hajtották egyébként meg egy rakás F.O.S. az összes…

  • anubys1984

    “mutassatok egy statisztikát, hogy a Fiat csoportban milyen visszahívásokat kellett elrendelni”
    Nem rémlenek ilyen statisztikák, de lehet, hogy szimplán azért, mert ők magasról szarnak rá. Majd a kedves vásárló megoldja maga a problémát. :)

  • v_johny

    Vérmacy: Te komolyan azt gondolod, hogy a visszahívások száma mutatja meg egy gyártó termékének minőségét??? Tejóságosisten…

  • Drake

    LOL:D http://www.vezess.hu/hirek/fiat-500e-visszahivas/52053/ Ennél a cikknél persze lapított a sok okos olaszbuzi:D A digók maradjanak a pizzasütésnél,ne akarjanak olyasmit csinálni amihez lövésük sincs,pl autógyártás,bízzák ezt pl a japánokra,pláne a hibrid/elektromos hajtásláncot:)

  • Kempelen10.

    Johny! Tökéletesen egyetértek. Egy szóval sem állítottam ennek az ellenkezőjét. :-D

    Vérmacy! Mi az a Fiat csoport? Amelyik már lassan a Punton kívül nem gyárt autót? Úgy könnyű.

  • Vérmacy

    :o) Látom, sok közötök nincs az autóiparhoz, csak azzal az egy típussal/márkával b*ziztok, amit apuci vett nektek…
    A visszahívások milyensége a lényeg és igen egy elektromos autó elromolhat, mivel rohadtul nem kiforrott a technológia. Jöhettek a Priussal, de az egy rakás sz*r, nehéz, sokat fogyaszt és olyan, mintha egy turmixban ülnék.
    A visszahívások száma azért mutat vmit a minőségbiztosítás iránti elkötelezettségről! Lehet arra mutogatni, hogy a beszállító hibázott, de az autógyár engedte ki a kapun a balesetveszélyes verdát!
    Sz*rnak rá vagy NEM kell visszahívni! Sergio-t utáltam, amikor az “élre” került, mert rühelli az autókat, de a közgazdaságtani hozzáállásával megmenti az “olaszbuzik” életérzését!
    Ülhettek bármely németben, japánban, de a vezetési élményt az olasz adja! Ezt hosszú éveken át tudja amennyiben az előírt karbantartást betartják!
    Ellenben az überszuper A4-essel, aminek 30 ezernél szétesett a váltója vagy a 7 év garanciás koreaival, ami rohad ill. a japán élhetetlen és rém drága vasakkal!
    Nem meggyőzni akarlak Titeket, mert ahhoz nem vagyunk egy szinten, DE a tényeken gondolkozzatok el!
    Nem azt kérem, hogy úgy gondolkozzatok, mint Én, hanem, hogy gondolkozzatok! ;-)

  • Vérmacy
  • v_johny

    Vérmacy:

    Én személy szerint 9 éve vagyok autóipari beszállítónál SQA-s… Nap mint nap a beszállítók nyűgjeivel foglalkozom, tudom miként épül fel és működik a rendszer. A GM is a vevőnk közt van több termék kapcsán, de sorolhatnék nagyobbnál-nagyobb neveket. Azt gondolom tudod, hogy a minőségbiztosítás és a minőségirányítás két különböző szakterület, két különböző részleg. Az előbbi a gyártási folyamatban próbálja megvalósítani a vevői követelményeknek való megfelelést, az utóbbi fogalmazza meg a vevő által elvárt igényeket az adott vállalatra formálva (ezért végzik ez a részleg a belső auditokat), felügyeli annak bevezetését és betartását. A Minbiztnek nagyon sokszor meg van kötve a keze. Továbbá ha annyira szakmabeli vagy, akkor ismered a TS16949 irányelveit, ezt pedig minden autóipari beszállítónak teljesíteni kell mindentől függetlenül, az biztosítja az alapvető követelményeknek való megfelelést. Ettől többet tehet a vállalat a minőségfejlesztésért, de ezt a “minimumot” teljesíteni kell. Sokkal komplexebb ez az egész folyamat mint ahogy Te azt próbálod körbeírni. Továbbá globalizált világban élünk, pl ua mikrókapcsoló kerül egy német egységbe mint egy franciába vagy egy olaszba stb. Nem ezek miatt van a különbség a termékek közt…
    Meg egészen véletlenül, nem a Fiat és a GM egy újabb esetleges kooperációjától volt hangos a világ 2008 környékén (is)? Pont Serigo Marchionne akart nyitni a GM vagy a Ford felé együttműködési szándékkal (piacszerzés az USA-ban). Érdekes…
    Sőt, emlékeim szerint több közös projekt is volt a két gyártó közt (pl GM Gamma platform), anno a Corsa D padlólemezére építették a Grande Punto-t amit egyenesen mentőövnek tekintett Luca De Meo 2005-ben… Tehát a Fiat egyik legfontosabb modellje GM alapokon áll/állt? Nahát…
    Szóval nem fekete-fehér ez sem. A visszahívás meg bevállalás kérdése, inkább múlik a gyártó lelkiismeretén a döntő többségben, nagyon ritka esetben külső kötelezettség aminek eleget tesznek. Tehát a visszahívás nem a terméket minősíti, hanem a gyártót. Azt a gyártót aki felvállalja, hogy saját költségén rendezi a kérdéses részt.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.