550 lóerős BMW-szörnyeteg

Egyesekből és nullákból áll

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.15. 10.15

Megszületett a BMW Vision Gran Turismo, az azonos nevű, népszerű videojátékhoz tervezett szupersportkocsi. Kifejezetten hihető.

A PlayStation legendás autóverseny-sorozatának legújabb tagjához, a Gran Turismo 6-hoz készült a BMW kizárólag játékkonzolon vezethető, utcára soha nem kerülő versenyautója. 

Ahogy korábban a Mercedes és a Lexus is megtervezte a maga játék-szupersportkocsiját, most a BMW-n volt a sor, hogy lépjen, és lépett is, jó nagyot. 
A BMW Vision Gran Turismo szíve a jól ismert háromliteres, soros hathengeres turbómotor, amely az M3 és M4 modellekben 431 lóerőt tud, itt viszont, ahol szabad a tánc, 549 lóerőre (6200-7300/perc között) húzták fel a teljesítményét – a 183 LE/liter fajlagos teljesítmény a legkevésbé sem hihetetlen, majdnem ennyire képes például az A 45 AMG motorja. 
A mérnökök pontosan kidolgozták az autó részleteit: a nyomatékos (680 Nm már 1900/perctől) motornak nincs nehéz dolga az 1180 kilogrammos autóval; az 50:50 tengelyterhelésű BMW kormányról kapcsolható, hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó tengelyt. 
Nem csak jól megy, de jól is néz ki a virtuális BMW: a szénszálas aerodinamikai elemek elsősorban a légellenállás csökkentését szolgálják, a kellő leszorítóerőről az elöl és hátul elhelyezett légterelők gondoskodnak.

550 lóerős BMW-szörnyeteg 1

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.