550 lóerős BMW-szörnyeteg

Egyesekből és nullákból áll

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.15. 10.15

Megszületett a BMW Vision Gran Turismo, az azonos nevű, népszerű videojátékhoz tervezett szupersportkocsi. Kifejezetten hihető.

A PlayStation legendás autóverseny-sorozatának legújabb tagjához, a Gran Turismo 6-hoz készült a BMW kizárólag játékkonzolon vezethető, utcára soha nem kerülő versenyautója. 

Ahogy korábban a Mercedes és a Lexus is megtervezte a maga játék-szupersportkocsiját, most a BMW-n volt a sor, hogy lépjen, és lépett is, jó nagyot. 
A BMW Vision Gran Turismo szíve a jól ismert háromliteres, soros hathengeres turbómotor, amely az M3 és M4 modellekben 431 lóerőt tud, itt viszont, ahol szabad a tánc, 549 lóerőre (6200-7300/perc között) húzták fel a teljesítményét – a 183 LE/liter fajlagos teljesítmény a legkevésbé sem hihetetlen, majdnem ennyire képes például az A 45 AMG motorja. 
A mérnökök pontosan kidolgozták az autó részleteit: a nyomatékos (680 Nm már 1900/perctől) motornak nincs nehéz dolga az 1180 kilogrammos autóval; az 50:50 tengelyterhelésű BMW kormányról kapcsolható, hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó tengelyt. 
Nem csak jól megy, de jól is néz ki a virtuális BMW: a szénszálas aerodinamikai elemek elsősorban a légellenállás csökkentését szolgálják, a kellő leszorítóerőről az elöl és hátul elhelyezett légterelők gondoskodnak.

550 lóerős BMW-szörnyeteg 1

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.