Három évvel ezelőtti sikerét szeretné megismételni a Renault: az akkori Mégane R.S. sportkompakt különleges változata, az R.S. Trophy 15 lóerővel és 25 Nm-rel növelte meg az alapváltozat által nyújtott élményt. Hogy mennyire? Eléggé, hogy az a 500 példányban gyártott autó 2011. június 17-én megdöntse a Nürburgring északi nagykörén fennálló elsőkerékhajtású körrekordot: 8 perc 7,97 másodperces ideje tíz másodpercet vert rá saját elődjére, a Renault Megane R26.R. modellre. 
Idén azonban úszott a világcsúcs: a SEAT Leon elorozta azt, mégpedig bámulatos 7 perc 58,4 másodperc alatt. A feladat tehát napnál is világosabb: nem maradhat spanyol kézben a jelképes, de igen értékes díj. Az előző Renault-diadal harmadik évfordulója előtti napon, idén június 16-án tehát újra nekivág a Nordschleifének a Renault – pontosabban ez a Renault. 
Hogy megfelelő esélyekkel induljon, alaposan átdolgozták a pályán legfontosabb elemeit: nevezetesen a motorját, a futóművét és az abroncsait. Előbbiben kulcsfontosságú szerep jutott az Akrapovic speciális titán kipufogórendszerének, ami pillekönnyű, és vérmes hangaláfestéssel kíséri a száguldozást. A motor 275 lóerős (265 helyett), a forgatónyomaték maradt 360 Nm, viszont szélesebb fordulatszám-tartományban érhető el. 
A futómű alaphelyzetben ugyanaz a sportos, ültetett Cup specifikáció, amit felárért a normál R.S. modellhez is megvásárolhatunk. Két exkluzív opcióval javítható tovább a modell teljesítménye: az egyik az Öhlins utcai és pályahasználatra szánt lengéscsillapítója, a másik a Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok, amelyeket kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztettek ki. 
Az exkluzivitást számozott küszöbbetétek, szénszálas végcsövek, vagy a versenyváltozaton is használt, feláras fekete felnik fokozzák. A kormányt, valamint a váltógombot és kézifékkart Alcantara borítja, a Recaro sportüléseken bőr és Alcantara kárpit feszül, minden öltés piros cérnával készült. 
Nincs is más hátra, mint hátradőlni és várni június 16-át…