A legdurvább Renault Megane

Renault Mégane R.S. 275 Trophy

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 15.00

Tíz lóerővel erősebb, feljavított futóművű különkiadással jelentkezett a Renault Mégane R.S. A cél a Nürburgring visszahódítása.

Három évvel ezelőtti sikerét szeretné megismételni a Renault: az akkori Mégane R.S. sportkompakt különleges változata, az R.S. Trophy 15 lóerővel és 25 Nm-rel növelte meg az alapváltozat által nyújtott élményt. Hogy mennyire? Eléggé, hogy az a 500 példányban gyártott autó 2011. június 17-én megdöntse a Nürburgring északi nagykörén fennálló elsőkerékhajtású körrekordot: 8 perc 7,97 másodperces ideje tíz másodpercet vert rá saját elődjére, a Renault Megane R26.R. modellre. 
Idén azonban úszott a világcsúcs: a SEAT Leon elorozta azt, mégpedig bámulatos 7 perc 58,4 másodperc alatt. A feladat tehát napnál is világosabb: nem maradhat spanyol kézben a jelképes, de igen értékes díj. Az előző Renault-diadal harmadik évfordulója előtti napon, idén június 16-án tehát újra nekivág a Nordschleifének a Renault – pontosabban ez a Renault. 
Hogy megfelelő esélyekkel induljon, alaposan átdolgozták a pályán legfontosabb elemeit: nevezetesen a motorját, a futóművét és az abroncsait. Előbbiben kulcsfontosságú szerep jutott az Akrapovic speciális titán kipufogórendszerének, ami pillekönnyű, és vérmes hangaláfestéssel kíséri a száguldozást. A motor 275 lóerős (265 helyett), a forgatónyomaték maradt 360 Nm, viszont szélesebb fordulatszám-tartományban érhető el. 
A futómű alaphelyzetben ugyanaz a sportos, ültetett Cup specifikáció, amit felárért a normál R.S. modellhez is megvásárolhatunk. Két exkluzív opcióval javítható tovább a modell teljesítménye: az egyik az Öhlins utcai és pályahasználatra szánt lengéscsillapítója, a másik a Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok, amelyeket kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztettek ki. 
Az exkluzivitást számozott küszöbbetétek, szénszálas végcsövek, vagy a versenyváltozaton is használt, feláras fekete felnik fokozzák. A kormányt, valamint a váltógombot és kézifékkart Alcantara borítja, a Recaro sportüléseken bőr és Alcantara kárpit feszül, minden öltés piros cérnával készült. 
Nincs is más hátra, mint hátradőlni és várni június 16-át…

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.