Tízfokozatú DSG-váltó a VW-től!

Prémium modellekbe szánják

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.13. 11.00

Először tavaly hallhattunk arról, hogy a Volkswagen tízfokozatú duplakuplungos váltót készül építeni. Most újabb részletek kerültek a felszínre.

Tavaly májusban, egy hajtáslánc-konferencián ejtette el először Martin Winterkorn, a VW csoport elnök-vezérigazgatója, hogy a vállalat tízfokozatú DSG-váltót készül tervezni. Akkor még arról volt szó, hogy hosszában beépített, belsőégésű V-motorokhoz társítanák a sebességváltót, amely a hátsó- és összkerékhajtással is kompatibilis volna. 
Most ismét visszakanyarodott a cég a témára: a Volkswagen márka termékfejlesztésekért felelős igazgatója, Hans-Jakob Neusser azt ugyan nem árulta el, hogy mikor tervezik piacra dobni az új, übertakarékos sebességváltót (a széles áttételi tartomány mellett állítólag különösen csekély belső súrlódású is lesz a váltó), azt viszont igen, hogy a váltó nem csak hosszában, de keresztbe beépített motorokhoz (azaz például a konszern nagyteljesítményű négyhengereseihez) is társítható lesz, nyomatéki kapacitása kerek 500 Nm lesz. Ez pontosan kétszer annyi, mint amennyit a jelenlegi, hatfokozatú egység elbír. 
Az, hogy milyen modellekben jelenik meg a váltó, még nem nyilvános, de sejthető, hogy a nagyteljesítményű típusokban jut majd fogyasztáscsökkentő szerephez. A VW csoport hamarosan piacra dobja a VW Touareg új generációját, majd ennek műszaki alapjain érkezik a Lamborghini és a Bentley vadonatúj gigaszabadidőjárműve. 
(Képünkön a VW hétfokozatú DSG sebességváltója)
DSG

Kommentek

  • demagóg

    praktikusan nézve szükséges lehet 6-nál több fokozat?
    nekem marketingszagú a történet.

  • zoldfulu2000

    Dízeleknél mindenképpen jól jön, az 5 seb fájdalmasan kevés, a 7 is belefér de csak a német pályatempó miatt. A 8 feletti szeritnem már inkáb lassít ha többször kell miatt váltani…

  • ötvencent

    500 nm nem sok mindenre elég főleg prémium szegmensben … az új 3.0 v6 TDI motor nyomatéke is 600 nm ,S6/S7/S8 kilőve mert ott is minimum 550 nm-tól kezdődik a móka szóval ez inkább 4 hengeres motorokhoz fogják társítani . Egyébként ha a régebbi 7 sebességest veszem alapul ami 250 nm tudott és ez annak a továbbfejlesztett változata akkor szinte biztos hogy száraz kuplungos lesz és nem olajos mint a 6 sebességes Dsg vagy a most is 550 nm tudó 7 sebességes DSG amit az Audikba szerelnek ami szintén olajos … Engem inkább az érdekel hogy oldják meg a ” kúszás” funkciót mert ha kuplung csúsztatással nem lesz egy hosszú életű darab .

  • Iceman.

    Egy DSG-nek tökmendegy hány fokozatú, amíg a belső súrlódása nem rosszabb, mint az elődnek addig a nagyobb áttétel-átfogás javítani fog a menetdinamikán és a fogyasztáson. Felfelé gyakorlatilag 0 a váltási idő, így nem lassít.

  • v_Petya25

    Amicsiban évtizedekig elég volt két előre fokozat. :)
    A 10 sebesség szerintem feleslegesen bonyolítja a technikát, csak azért lehet rá szükség, hogy az optimális szűk fordulatszám tartományban dolgozhasson a motor és a fogyasztásra gyúr.
    Zöld
    A végsebességnek ehhez semmi köze, attól hogy az 1,4-es Golf 10 fokozatú lesz nem megy 300-at. A vég áttételt mindegy hanyadiknak hívják, gyorsabban nem tud menni tőle a gép. És ha nem palógázon gyorsítassz (ami kb 99 %-ban igaz) lényegtelen hogy hányszor vált fokozatot a gép nem lesz lassabb.

  • oszkopeter

    Szerintem előbb az 5 és 6 sebességes verziókat csinálják meg megbízhatóra utána foglalkozzanak a tízessel. Nem sok jót hallani hosszabb távon ezekről a DSG váltókról!

  • Kempelen10.

    Hány szakmabeli van a kétkedők közt?
    Hány gépészmérnök van a kétkedők közt?
    Hány sebességváltókra specializálódott gépészmérnök van a kétkedők közt?

    :-DDD

  • Kempelen10.

    oszkopeter!
    Ha nem akarod meghallani, akkor nem is fogod.

  • Kempelen10.

    Bár nem vagyok szakember, de azt gondolom, hogy ezek a szerkezetek éppen a legoptimálisabb hatásfok fenntartására jönnek létre. Minél nagyobb a választható fokozatok száma, annál valószínűbb, hogy a motor mindig optimális hatékonysággal dolgozik, optimális fogyasztás és károsanyag kibocsátás mellett.

  • Iceman.

    A lényeg a sötétzöld folt. http://kep.cdn.index.hu/1/0/126/1261/12616/1261615_a8b7ac7e98b253bc3fc25ae6018efbe8_wm.jpg Minél több fokozat, annál több sötétzöld, minél több sötétzöld, annál kisebb fogyasztás.

  • Iceman.
  • Iceman.

    Kedves Oszkó Péter,

    Mivel bonyolult szerkezetek ezért a kéziváltóval hasonlítva valóban többször romlanak el, de ez általános automataváltós probléma. A DSG nem gondozásmentes, de ha valaki nem hanyagolja el, akkor nincs általános nagy gondja ennek a váltócsaládnak. Soha nem volt 5 sebességes DSG egyébként.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.