Tízfokozatú DSG-váltó a VW-től!

Prémium modellekbe szánják

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.13. 11.00

Először tavaly hallhattunk arról, hogy a Volkswagen tízfokozatú duplakuplungos váltót készül építeni. Most újabb részletek kerültek a felszínre.

Tavaly májusban, egy hajtáslánc-konferencián ejtette el először Martin Winterkorn, a VW csoport elnök-vezérigazgatója, hogy a vállalat tízfokozatú DSG-váltót készül tervezni. Akkor még arról volt szó, hogy hosszában beépített, belsőégésű V-motorokhoz társítanák a sebességváltót, amely a hátsó- és összkerékhajtással is kompatibilis volna. 
Most ismét visszakanyarodott a cég a témára: a Volkswagen márka termékfejlesztésekért felelős igazgatója, Hans-Jakob Neusser azt ugyan nem árulta el, hogy mikor tervezik piacra dobni az új, übertakarékos sebességváltót (a széles áttételi tartomány mellett állítólag különösen csekély belső súrlódású is lesz a váltó), azt viszont igen, hogy a váltó nem csak hosszában, de keresztbe beépített motorokhoz (azaz például a konszern nagyteljesítményű négyhengereseihez) is társítható lesz, nyomatéki kapacitása kerek 500 Nm lesz. Ez pontosan kétszer annyi, mint amennyit a jelenlegi, hatfokozatú egység elbír. 
Az, hogy milyen modellekben jelenik meg a váltó, még nem nyilvános, de sejthető, hogy a nagyteljesítményű típusokban jut majd fogyasztáscsökkentő szerephez. A VW csoport hamarosan piacra dobja a VW Touareg új generációját, majd ennek műszaki alapjain érkezik a Lamborghini és a Bentley vadonatúj gigaszabadidőjárműve. 
(Képünkön a VW hétfokozatú DSG sebességváltója)
DSG

Kommentek

  • demagóg

    praktikusan nézve szükséges lehet 6-nál több fokozat?
    nekem marketingszagú a történet.

  • zoldfulu2000

    Dízeleknél mindenképpen jól jön, az 5 seb fájdalmasan kevés, a 7 is belefér de csak a német pályatempó miatt. A 8 feletti szeritnem már inkáb lassít ha többször kell miatt váltani…

  • ötvencent

    500 nm nem sok mindenre elég főleg prémium szegmensben … az új 3.0 v6 TDI motor nyomatéke is 600 nm ,S6/S7/S8 kilőve mert ott is minimum 550 nm-tól kezdődik a móka szóval ez inkább 4 hengeres motorokhoz fogják társítani . Egyébként ha a régebbi 7 sebességest veszem alapul ami 250 nm tudott és ez annak a továbbfejlesztett változata akkor szinte biztos hogy száraz kuplungos lesz és nem olajos mint a 6 sebességes Dsg vagy a most is 550 nm tudó 7 sebességes DSG amit az Audikba szerelnek ami szintén olajos … Engem inkább az érdekel hogy oldják meg a ” kúszás” funkciót mert ha kuplung csúsztatással nem lesz egy hosszú életű darab .

  • Iceman.

    Egy DSG-nek tökmendegy hány fokozatú, amíg a belső súrlódása nem rosszabb, mint az elődnek addig a nagyobb áttétel-átfogás javítani fog a menetdinamikán és a fogyasztáson. Felfelé gyakorlatilag 0 a váltási idő, így nem lassít.

  • v_Petya25

    Amicsiban évtizedekig elég volt két előre fokozat. :)
    A 10 sebesség szerintem feleslegesen bonyolítja a technikát, csak azért lehet rá szükség, hogy az optimális szűk fordulatszám tartományban dolgozhasson a motor és a fogyasztásra gyúr.
    Zöld
    A végsebességnek ehhez semmi köze, attól hogy az 1,4-es Golf 10 fokozatú lesz nem megy 300-at. A vég áttételt mindegy hanyadiknak hívják, gyorsabban nem tud menni tőle a gép. És ha nem palógázon gyorsítassz (ami kb 99 %-ban igaz) lényegtelen hogy hányszor vált fokozatot a gép nem lesz lassabb.

  • oszkopeter

    Szerintem előbb az 5 és 6 sebességes verziókat csinálják meg megbízhatóra utána foglalkozzanak a tízessel. Nem sok jót hallani hosszabb távon ezekről a DSG váltókról!

  • Kempelen10.

    Hány szakmabeli van a kétkedők közt?
    Hány gépészmérnök van a kétkedők közt?
    Hány sebességváltókra specializálódott gépészmérnök van a kétkedők közt?

    :-DDD

  • Kempelen10.

    oszkopeter!
    Ha nem akarod meghallani, akkor nem is fogod.

  • Kempelen10.

    Bár nem vagyok szakember, de azt gondolom, hogy ezek a szerkezetek éppen a legoptimálisabb hatásfok fenntartására jönnek létre. Minél nagyobb a választható fokozatok száma, annál valószínűbb, hogy a motor mindig optimális hatékonysággal dolgozik, optimális fogyasztás és károsanyag kibocsátás mellett.

  • Iceman.

    A lényeg a sötétzöld folt. http://kep.cdn.index.hu/1/0/126/1261/12616/1261615_a8b7ac7e98b253bc3fc25ae6018efbe8_wm.jpg Minél több fokozat, annál több sötétzöld, minél több sötétzöld, annál kisebb fogyasztás.

  • Iceman.
  • Iceman.

    Kedves Oszkó Péter,

    Mivel bonyolult szerkezetek ezért a kéziváltóval hasonlítva valóban többször romlanak el, de ez általános automataváltós probléma. A DSG nem gondozásmentes, de ha valaki nem hanyagolja el, akkor nincs általános nagy gondja ennek a váltócsaládnak. Soha nem volt 5 sebességes DSG egyébként.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.