Négyhengeres motort kaphat az BMW M3!

A cél a tömegcsökkentés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.13. 08.00

Sokkoló bejelentést tett a BMW M termékfejlesztési vezetője: nem tartja elképzelhetetlennek, hogy az ikonikus M3 soros négyhengeres motort kapjon.

“Amikor elkezdünk egy modellt fejleszteni, nem a konkrét motorteljesítmény lebeg a szemünk előtt, hanem egy sor egyéb jellemző, amiknek az újoncnak meg kell felelnie. Ezért aztán igen, a jövőben könnyen elképzelhető volna egy négyhengeres M3-as” – mondta el ausztrál újságíróknak Carsten Pries, a BMW M termékfejlesztési vezetője. 

A jelenlegi autóipari trendek a tömeg- és emissziócsökkentésről szólnak; részben ezért is tért vissza a soros hathengeres konfigurációhoz az M3 szedán és a vele azonos M4 kupé jelenlegi generációja. Ezzel a logikával könnyen elképzelhető, hogy amikor 6-7 év múlva elérkezik a következő generációs modell ideje, már négy hengerrel is elérhetik az elvárt teljesítmény-szintet. 

A BMW M3 és M4 jelenlegi motorja. 3,0 liter, 431 LE, 550 Nm.

A négyhengeres M3 istenkáromlásnak hangozhat, pedig a széria első képviselője, az E30-asból épített generáció még ilyen felépítésű erőforrást használt (2,0-2,5 liter, 200-238 LE, 240 Nm). A Mercedes-AMG számára sem okoz lelki törést a négyhengeres motor alkalmazása (2,0 liter, 360 LE, 450 Nm), a Jaguar és a Ford Mustang sem idegenkedik a könnyű konstrukciótól, sőt, a Porsche is hasonló, igaz, boxer konfigurációban gondolkodik.

Kommentek

  • v_gabe

    Az orgánum meg smafu…

  • Oldm4n

    ‘AZ’ magyar nyelvben van egy törvény (mássalhangzó torlódás) ami az elöljárót megfelelteti az elöljáróval bíró szónak. Azaz, ha mássalhangzóval kezdődik a mondat első szava (BMW), akkor a helyes elöljárója az “A” és nem az “AZ”. A magyar ún. agglutináló nyelv, kéretik figyelembe venni. Ez így egy névtelen megmondóember arcoskodó förmedvénye, aki még arra is lusta volt, hogy a beépített helyesírás-ellenőrzőt használja. Már értem, miért döglődik a vezess.hu.

    A tartalmát már meg sem említem, annyira szánalmas. Fingja sincs arról az elkövetőnek, mit jelent egy gépnél a “lélek”. Négyhengeres Mustang? Tök jó. Neked. Nekem V8. Négyhengeres M3? Tök jó. Neked. Nekem sorhat. Négyhengeres Audi? Neked, nekem öthengeres. Teszek rá, megéri e a gyárnak, vagy mekkora a károsanyag kibocsájtása. Arra meg különösen teszek, hány kiló. Kritikát bírod?

  • husky

    Na és milyen dögös az új GMC Canyon pickup? Pedig az alapmotor 2,7 literes, kb. 230 kilogrammos, soros 4 hengeres ha jól tudom 184 lóerővel meg 320 newtonméterrel! Hát igen a szépen dadogó 6,8-as meg 7,2-es V8-asok! Csak hát megkérdezték ki mire használja és sokuknak ez is elég. Meg hát nem egy 470-520 kilós motort akarnak szállítani hanem árut!

  • husky

    És még valami. Az 1 lityis Ford EcoBoost meg a Renault valamilyen 0,8-as motorja azért már tényleg röhely! S vajon miylen lesz a Vivaro és TRafic 1,6-os motorral? Meddig él majd 2,7-2,9 tonnát vonszolva autópályán meg a linzi emelkedőn???

  • ACC.600

    hát ez a röhej Renault már az első világháborúban tankokat gyártott, jelenleg a világ legkomolyabb autósport változatának egyik ikonikus alakja, amely párszor már rendet rakott a mercedesek, bmw-k és ferrarik között.
    te a jelenlegi röhejes hozzászólásodon kívül mit raktál az asztalra 20 év alatt?
    …max a főt virslit.
    Akkor ezen definíció szerint a röhej szó szinonímája te vagy. Ez igen! :)

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.