Négyhengeres motort kaphat az BMW M3!

A cél a tömegcsökkentés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.13. 08.00

Sokkoló bejelentést tett a BMW M termékfejlesztési vezetője: nem tartja elképzelhetetlennek, hogy az ikonikus M3 soros négyhengeres motort kapjon.

“Amikor elkezdünk egy modellt fejleszteni, nem a konkrét motorteljesítmény lebeg a szemünk előtt, hanem egy sor egyéb jellemző, amiknek az újoncnak meg kell felelnie. Ezért aztán igen, a jövőben könnyen elképzelhető volna egy négyhengeres M3-as” – mondta el ausztrál újságíróknak Carsten Pries, a BMW M termékfejlesztési vezetője. 

A jelenlegi autóipari trendek a tömeg- és emissziócsökkentésről szólnak; részben ezért is tért vissza a soros hathengeres konfigurációhoz az M3 szedán és a vele azonos M4 kupé jelenlegi generációja. Ezzel a logikával könnyen elképzelhető, hogy amikor 6-7 év múlva elérkezik a következő generációs modell ideje, már négy hengerrel is elérhetik az elvárt teljesítmény-szintet. 

A BMW M3 és M4 jelenlegi motorja. 3,0 liter, 431 LE, 550 Nm.

A négyhengeres M3 istenkáromlásnak hangozhat, pedig a széria első képviselője, az E30-asból épített generáció még ilyen felépítésű erőforrást használt (2,0-2,5 liter, 200-238 LE, 240 Nm). A Mercedes-AMG számára sem okoz lelki törést a négyhengeres motor alkalmazása (2,0 liter, 360 LE, 450 Nm), a Jaguar és a Ford Mustang sem idegenkedik a könnyű konstrukciótól, sőt, a Porsche is hasonló, igaz, boxer konfigurációban gondolkodik.

Kommentek

  • v_gabe

    Az orgánum meg smafu…

  • Oldm4n

    ‘AZ’ magyar nyelvben van egy törvény (mássalhangzó torlódás) ami az elöljárót megfelelteti az elöljáróval bíró szónak. Azaz, ha mássalhangzóval kezdődik a mondat első szava (BMW), akkor a helyes elöljárója az “A” és nem az “AZ”. A magyar ún. agglutináló nyelv, kéretik figyelembe venni. Ez így egy névtelen megmondóember arcoskodó förmedvénye, aki még arra is lusta volt, hogy a beépített helyesírás-ellenőrzőt használja. Már értem, miért döglődik a vezess.hu.

    A tartalmát már meg sem említem, annyira szánalmas. Fingja sincs arról az elkövetőnek, mit jelent egy gépnél a “lélek”. Négyhengeres Mustang? Tök jó. Neked. Nekem V8. Négyhengeres M3? Tök jó. Neked. Nekem sorhat. Négyhengeres Audi? Neked, nekem öthengeres. Teszek rá, megéri e a gyárnak, vagy mekkora a károsanyag kibocsájtása. Arra meg különösen teszek, hány kiló. Kritikát bírod?

  • husky

    Na és milyen dögös az új GMC Canyon pickup? Pedig az alapmotor 2,7 literes, kb. 230 kilogrammos, soros 4 hengeres ha jól tudom 184 lóerővel meg 320 newtonméterrel! Hát igen a szépen dadogó 6,8-as meg 7,2-es V8-asok! Csak hát megkérdezték ki mire használja és sokuknak ez is elég. Meg hát nem egy 470-520 kilós motort akarnak szállítani hanem árut!

  • husky

    És még valami. Az 1 lityis Ford EcoBoost meg a Renault valamilyen 0,8-as motorja azért már tényleg röhely! S vajon miylen lesz a Vivaro és TRafic 1,6-os motorral? Meddig él majd 2,7-2,9 tonnát vonszolva autópályán meg a linzi emelkedőn???

  • ACC.600

    hát ez a röhej Renault már az első világháborúban tankokat gyártott, jelenleg a világ legkomolyabb autósport változatának egyik ikonikus alakja, amely párszor már rendet rakott a mercedesek, bmw-k és ferrarik között.
    te a jelenlegi röhejes hozzászólásodon kívül mit raktál az asztalra 20 év alatt?
    …max a főt virslit.
    Akkor ezen definíció szerint a röhej szó szinonímája te vagy. Ez igen! :)

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.