Négyhengeres motort kaphat az BMW M3!

A cél a tömegcsökkentés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.13. 08.00

Sokkoló bejelentést tett a BMW M termékfejlesztési vezetője: nem tartja elképzelhetetlennek, hogy az ikonikus M3 soros négyhengeres motort kapjon.

“Amikor elkezdünk egy modellt fejleszteni, nem a konkrét motorteljesítmény lebeg a szemünk előtt, hanem egy sor egyéb jellemző, amiknek az újoncnak meg kell felelnie. Ezért aztán igen, a jövőben könnyen elképzelhető volna egy négyhengeres M3-as” – mondta el ausztrál újságíróknak Carsten Pries, a BMW M termékfejlesztési vezetője. 

A jelenlegi autóipari trendek a tömeg- és emissziócsökkentésről szólnak; részben ezért is tért vissza a soros hathengeres konfigurációhoz az M3 szedán és a vele azonos M4 kupé jelenlegi generációja. Ezzel a logikával könnyen elképzelhető, hogy amikor 6-7 év múlva elérkezik a következő generációs modell ideje, már négy hengerrel is elérhetik az elvárt teljesítmény-szintet. 

A BMW M3 és M4 jelenlegi motorja. 3,0 liter, 431 LE, 550 Nm.

A négyhengeres M3 istenkáromlásnak hangozhat, pedig a széria első képviselője, az E30-asból épített generáció még ilyen felépítésű erőforrást használt (2,0-2,5 liter, 200-238 LE, 240 Nm). A Mercedes-AMG számára sem okoz lelki törést a négyhengeres motor alkalmazása (2,0 liter, 360 LE, 450 Nm), a Jaguar és a Ford Mustang sem idegenkedik a könnyű konstrukciótól, sőt, a Porsche is hasonló, igaz, boxer konfigurációban gondolkodik.

Kommentek

  • v_gabe

    Az orgánum meg smafu…

  • Oldm4n

    ‘AZ’ magyar nyelvben van egy törvény (mássalhangzó torlódás) ami az elöljárót megfelelteti az elöljáróval bíró szónak. Azaz, ha mássalhangzóval kezdődik a mondat első szava (BMW), akkor a helyes elöljárója az “A” és nem az “AZ”. A magyar ún. agglutináló nyelv, kéretik figyelembe venni. Ez így egy névtelen megmondóember arcoskodó förmedvénye, aki még arra is lusta volt, hogy a beépített helyesírás-ellenőrzőt használja. Már értem, miért döglődik a vezess.hu.

    A tartalmát már meg sem említem, annyira szánalmas. Fingja sincs arról az elkövetőnek, mit jelent egy gépnél a “lélek”. Négyhengeres Mustang? Tök jó. Neked. Nekem V8. Négyhengeres M3? Tök jó. Neked. Nekem sorhat. Négyhengeres Audi? Neked, nekem öthengeres. Teszek rá, megéri e a gyárnak, vagy mekkora a károsanyag kibocsájtása. Arra meg különösen teszek, hány kiló. Kritikát bírod?

  • husky

    Na és milyen dögös az új GMC Canyon pickup? Pedig az alapmotor 2,7 literes, kb. 230 kilogrammos, soros 4 hengeres ha jól tudom 184 lóerővel meg 320 newtonméterrel! Hát igen a szépen dadogó 6,8-as meg 7,2-es V8-asok! Csak hát megkérdezték ki mire használja és sokuknak ez is elég. Meg hát nem egy 470-520 kilós motort akarnak szállítani hanem árut!

  • husky

    És még valami. Az 1 lityis Ford EcoBoost meg a Renault valamilyen 0,8-as motorja azért már tényleg röhely! S vajon miylen lesz a Vivaro és TRafic 1,6-os motorral? Meddig él majd 2,7-2,9 tonnát vonszolva autópályán meg a linzi emelkedőn???

  • ACC.600

    hát ez a röhej Renault már az első világháborúban tankokat gyártott, jelenleg a világ legkomolyabb autósport változatának egyik ikonikus alakja, amely párszor már rendet rakott a mercedesek, bmw-k és ferrarik között.
    te a jelenlegi röhejes hozzászólásodon kívül mit raktál az asztalra 20 év alatt?
    …max a főt virslit.
    Akkor ezen definíció szerint a röhej szó szinonímája te vagy. Ez igen! :)

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.