Raliautó a pajtából

Nem csak építeni, vezetni is tud a srác

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.12. 16.00

Jegyezzük meg jól Alex Kelsey nevét: az új-zélandi fiatalember raliautót épített magának, otthon, a fészerben. Mellesleg pilótának is remek.

A 21 éves Alex Kelsey végigbukdácsolta iskoláit, diszlexiája miatt kínszenvedés volt számára az oktatás. De aztán megtudta, hogy legendás honfitársa, a zseniális motorkonstruktőr John Britten is diszlexiás volt, és ez erőt adott neki, hogy elfogadja magát. Olyannyira elfogadta, hogy jelenleg az egész ország róla beszél: a srác ugyanis 18 hónap alatt megtervezett és megépített egy raliautót – egyedül, a családi pajtában. 

“Nézzen ki jól, legyen dögös a hangja, és legyen olcsón és könnyen szerelhető: ezek voltak a szempontjaim” – mondja Alex, aki alapnak egy Peugeot 207-est választott, erő- és hangforrásként pedig egy Formula Renault V6-os blokkra esett a választása. Az építés során néhány új megoldást is feltalált a fiatal srác, így a kerékdobok bélését kevlárerősítésű gumiból készítette el. 
A kész autó nem csak szép és hangos, de nagyon gyors is: álló helyzetből 7 másodperc alatt gyorsul 200 km/órára. Ez a versenyautók között nem nagy kunszt, csakhogy Alex autója felrendszámozható, és így mindjárt máshogy hangzik a dolog. 
Nem ez az első autója egyébként a fiatal konstruktőrnek: korábban átépített egy Subarut, amivel meg is nyerte az új-zélandi ralibajnokság egyik futamát: az volt élete első versenye. 
A 207-es versenypremierjére heteken belül sor kerül; bízunk benne, hogy arról is eljutnak majd hozzánk a hírek.

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.