Latvala legyőzte Ogier-t

Kettős VW-siker az Argentin-ralin

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.12. 18.00

Ha nincs a műszaki hiba, akár a teljes dobogót is kisajátíthatta volna a Volkswagen az Argentin-ralin. Így Latvala és Ogier mellé Kris Meeke állhatott fel.

Jari-Matti Latvala nyerte az Argentin-ralit, a finn izgalmas csatát vívott csapattársával, Sebastien Ogier-vel az elsőségért. A világbajnoki címvédő végül közel másfél perccel kapott ki, ami jelzi, hogy ő sem verhetetlen. Latvala utoljára Svédországban nyert, de akkor francia ellenfele hamar kiszállt a játékból.

A finn pilóta 5 szakaszon volt a leggyorsabb a 15 gyorsaságiból álló háromnapos viadalon, de szinte az összes esetben top3-as időt autózott, így megérdemelten nyert.

“Tavaly dobogós helyezést értem el, de még álmomban sem gondoltam volna, hogy itt nyerek, hiszen ez olyan különleges. Portugáliában karamboloztam, s közel álltam ahhoz, hogy elveszítsem az önbizalmam. Ha Ogier nyert volna, a világbajnokság valószínűleg unalmassá válik, de most életben maradtak az esélyeim” – szögezte le Latvala a verseny végén.

A Volkswagen hasít a világbajnokságban, ez volt a német gyártó zsinórban kilencedik győzelme. A tavalyi Ausztrál-rali óta verhetetlen csapat ezzel megdöntötte a Citroën eddigi győzelmi rekordját. Kettős győzelmükkel pedig toronymagasan vezetnek a bajnokságban. Sokáig az első három helyen a Polók sorakoztak, de Andreas Mikkelsen autójában meghibásodott a generátor, így “csak” negyedik lett.

Sebastien Ogier bár másodikként zárt, még mindig vezeti az egyéni ponttáblát három győzelmével, illetve a külön pontokért zajló szakaszokon mutatott eredményeivel. Argentínában is megnyerte a Power Stage-et, ami 3 pontot hozott neki (Mikko Hirvonen 2, Latvala 1).

A dél-amerikai futamon Kris Meeke végzett a harmadik helyen, bizonyítva, hogy a számos autótörés ellenére képes a jó teljesítményre. Thierry Neuville lett az ötödik, ami nem is rossz annak fényében, hogy az utolsó gyorsasági szakaszon eltörött autója kardántengelye. A belga pilótát Robert Kubica követi, aki végre pontszerző helyre hozta célba Fordját. A lengyel a verseny előtt döntött, a sebességet feláldozta az eredmények oltárán, így végre célba ért az ex-Forma-1-es pilóta.

Elfyn Evans lett a hetedik első Argentin-raliján Martin Prokop előtt. Az utolsó nap során szerzett három gyorsasági szakaszgyőzelem segítette hozzá Mikko Hirvonent a kilencedik helyezéséhez, pedig pénteken összetörte autóját. A Dakar-menő Nasszer Al-Attijah zárja az első tízet.

Így zajlott az Argentin-rali:

A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen egy hónap múlva, 2014. június 5-8. között rendezik majd az Olasz/Szardínia Ralit. Tavaly Sebastien Ogier nyerte meg ezt a ralit, s már akkor is nagy volt a Volkswagen pilótáinak dominanciája a szezonban – idén sem várható ez másként. Kérdés, hogy Latvala át tudja-e menekíteni Olaszországra is nyerő formáját, vagy Ogier visszaveszi tőle a stafétabotot Európában.

Eredmények

2014-es Argentin Rali eredménye

1.  Jari-Matti Latvala VW              4ó41p24.8mp
 2.  Sebastien Ogier    VW                +1p26.9mp
 3.  Kris Meeke         Citroen           +5p54.7mp
 4.  Andreas Mikkelsen  VW                +6p18.3mp
 5.  Thierry Neuville   Hyundai           +8p25.8mp
 6.  Robert Kubica      M-Sport Ford     +10p08.0mp
 7.  Elfyn Evans        M-Sport Ford     +10p32.2mp
 8.  Martin Prokop      Czech Ford       +12p03.9mp
 9.  Mikko Hirvonen     M-Sport Ford     +19p54.8mp
10.  Nasser Al-Attiyah  M-Sport Ford     +23p10.2mp

A világbajnokság állása az Argentin-rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier (FRA)        Volkswagen Motorsport            112 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)        Volkswagen Motorsport              88 pont
3. Mads Östberg (NOR)        Citroën WRT                      48 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR)    Volkswagen Motorsport 2              48 pont
5. Mikko Hirvonen (FIN)        M-Sport WRT                  40 pont
6. Kris Meeke (GBR)        Citroën WRT                      32 pont
7. Thierry Neuville (BEL)        Hyundai WRT                  31 pont
8. Elfyn Evans (GBR)        M-Sport WRT                  26 pont
9. Martin Prokop (CZE)        Jipocar Czech National Team          22 pont
10. Bryan Bouffier (FRA)        M-Sport WRT                  18 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        187 pont
2. Citroën WRT              90 pont
3. M-Sport WRT              68 pont
4. Hyundai WRT              55 pont
5. Volkswagen Motorsport 2      52 pont
6. Jipocar Czech National Team      24 pont
7. RK M-Sport WRT              12 pont

Forrás: Amper PR, Fotók:Europress

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.