Latvala legyőzte Ogier-t

Kettős VW-siker az Argentin-ralin

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.12. 18.00

Ha nincs a műszaki hiba, akár a teljes dobogót is kisajátíthatta volna a Volkswagen az Argentin-ralin. Így Latvala és Ogier mellé Kris Meeke állhatott fel.

Jari-Matti Latvala nyerte az Argentin-ralit, a finn izgalmas csatát vívott csapattársával, Sebastien Ogier-vel az elsőségért. A világbajnoki címvédő végül közel másfél perccel kapott ki, ami jelzi, hogy ő sem verhetetlen. Latvala utoljára Svédországban nyert, de akkor francia ellenfele hamar kiszállt a játékból.

A finn pilóta 5 szakaszon volt a leggyorsabb a 15 gyorsaságiból álló háromnapos viadalon, de szinte az összes esetben top3-as időt autózott, így megérdemelten nyert.

“Tavaly dobogós helyezést értem el, de még álmomban sem gondoltam volna, hogy itt nyerek, hiszen ez olyan különleges. Portugáliában karamboloztam, s közel álltam ahhoz, hogy elveszítsem az önbizalmam. Ha Ogier nyert volna, a világbajnokság valószínűleg unalmassá válik, de most életben maradtak az esélyeim” – szögezte le Latvala a verseny végén.

A Volkswagen hasít a világbajnokságban, ez volt a német gyártó zsinórban kilencedik győzelme. A tavalyi Ausztrál-rali óta verhetetlen csapat ezzel megdöntötte a Citroën eddigi győzelmi rekordját. Kettős győzelmükkel pedig toronymagasan vezetnek a bajnokságban. Sokáig az első három helyen a Polók sorakoztak, de Andreas Mikkelsen autójában meghibásodott a generátor, így “csak” negyedik lett.

Sebastien Ogier bár másodikként zárt, még mindig vezeti az egyéni ponttáblát három győzelmével, illetve a külön pontokért zajló szakaszokon mutatott eredményeivel. Argentínában is megnyerte a Power Stage-et, ami 3 pontot hozott neki (Mikko Hirvonen 2, Latvala 1).

A dél-amerikai futamon Kris Meeke végzett a harmadik helyen, bizonyítva, hogy a számos autótörés ellenére képes a jó teljesítményre. Thierry Neuville lett az ötödik, ami nem is rossz annak fényében, hogy az utolsó gyorsasági szakaszon eltörött autója kardántengelye. A belga pilótát Robert Kubica követi, aki végre pontszerző helyre hozta célba Fordját. A lengyel a verseny előtt döntött, a sebességet feláldozta az eredmények oltárán, így végre célba ért az ex-Forma-1-es pilóta.

Elfyn Evans lett a hetedik első Argentin-raliján Martin Prokop előtt. Az utolsó nap során szerzett három gyorsasági szakaszgyőzelem segítette hozzá Mikko Hirvonent a kilencedik helyezéséhez, pedig pénteken összetörte autóját. A Dakar-menő Nasszer Al-Attijah zárja az első tízet.

Így zajlott az Argentin-rali:

A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen egy hónap múlva, 2014. június 5-8. között rendezik majd az Olasz/Szardínia Ralit. Tavaly Sebastien Ogier nyerte meg ezt a ralit, s már akkor is nagy volt a Volkswagen pilótáinak dominanciája a szezonban – idén sem várható ez másként. Kérdés, hogy Latvala át tudja-e menekíteni Olaszországra is nyerő formáját, vagy Ogier visszaveszi tőle a stafétabotot Európában.

Eredmények

2014-es Argentin Rali eredménye

1.  Jari-Matti Latvala VW              4ó41p24.8mp
 2.  Sebastien Ogier    VW                +1p26.9mp
 3.  Kris Meeke         Citroen           +5p54.7mp
 4.  Andreas Mikkelsen  VW                +6p18.3mp
 5.  Thierry Neuville   Hyundai           +8p25.8mp
 6.  Robert Kubica      M-Sport Ford     +10p08.0mp
 7.  Elfyn Evans        M-Sport Ford     +10p32.2mp
 8.  Martin Prokop      Czech Ford       +12p03.9mp
 9.  Mikko Hirvonen     M-Sport Ford     +19p54.8mp
10.  Nasser Al-Attiyah  M-Sport Ford     +23p10.2mp

A világbajnokság állása az Argentin-rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier (FRA)        Volkswagen Motorsport            112 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)        Volkswagen Motorsport              88 pont
3. Mads Östberg (NOR)        Citroën WRT                      48 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR)    Volkswagen Motorsport 2              48 pont
5. Mikko Hirvonen (FIN)        M-Sport WRT                  40 pont
6. Kris Meeke (GBR)        Citroën WRT                      32 pont
7. Thierry Neuville (BEL)        Hyundai WRT                  31 pont
8. Elfyn Evans (GBR)        M-Sport WRT                  26 pont
9. Martin Prokop (CZE)        Jipocar Czech National Team          22 pont
10. Bryan Bouffier (FRA)        M-Sport WRT                  18 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        187 pont
2. Citroën WRT              90 pont
3. M-Sport WRT              68 pont
4. Hyundai WRT              55 pont
5. Volkswagen Motorsport 2      52 pont
6. Jipocar Czech National Team      24 pont
7. RK M-Sport WRT              12 pont

Forrás: Amper PR, Fotók:Europress

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.