Balszerencse kísérti a Ford kompakt szabadidőjárművét

Tucatnyi visszahívás egy év alatt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.11. 09.00

Rossz a karmája a Ford Escape-nek, amit mi Kugaként ismerünk. Legutóbbi réncfelvarrása óta egymást érik a visszahívások; ezúttal a légzsák és az ajtózár okoz életveszélyt

Külön-külön 700 ezer autót érint az a globális kettős visszahívás, amelyben a Ford Kuga (Észak-Amerikában Ford Escape) legfrissebb példányai szorulnak kisebb-nagyobb javításra. 

Az egyik egy szoftverhiba, ami miatt bizonyos borulásos helyzetekben a kelleténél lassabban nyílnak a függönylégzsákok. Ez a hiba 700 000, 2014. február 15. előtt épített Escape/Kuga modellt érint, ebből mintegy 600 ezer darabot az USA-ban. 
Egészen április 10-ig gyártották, a 2013-as modellévig visszanyúlóan a másik hibajelenséggel az autókat: az egyik utasajtó zárja nem reteszel tökéletesen, így menet közben kinyílhat az ajtó, vagy egyáltalán nem lehet becsukni az ajtót. 
A légzsákhiba egyébként 65 ezer C-Max hibridet is érint. 
Ezzel a Ford Escape (Kuga) ráncfelvarrása óta kezdeményezett visszahívások száma elérte az egy tucatot. Korábban gondok voltak a hidegben beragadó külső kilincsekkel, a kilazulásra hajlamos, magától hátradőlő ülésekkel, és számos egyéb dologgal. Egy esetben a Ford felszólította a tulajdonosokat, hogy a tűzveszélyes hiba elhárításáig ne használják autójukat.

Kommentek

  • husky

    Meg kellene tanulni ismét autót gyártani. Ha befagy a kilincs van jégoldó spray vagy az USA-ban ez sem kapható?
    A Kockaladában 13 év után sem dőlt hátra magától az ülés. Kérdezzék meg őket, hogy csinálták. Az ajtózár meg pöcsi beszállítói hiba.
    Más részről meg úgy kell vezetni, hogy ne álljak fejre, nemde?

  • hulyemernok

    Viszont régebben, 5-10 évvel ezelőtt nem volt divat mindenért visszahívni az autókat. Persze sokkal bonyolultabb lett a technika ennek is köszönhető a sok visszahívás.

  • Vérmacy

    “szarolasz”…

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.