Balszerencse kísérti a Ford kompakt szabadidőjárművét

Tucatnyi visszahívás egy év alatt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.11. 09.00

Rossz a karmája a Ford Escape-nek, amit mi Kugaként ismerünk. Legutóbbi réncfelvarrása óta egymást érik a visszahívások; ezúttal a légzsák és az ajtózár okoz életveszélyt

Külön-külön 700 ezer autót érint az a globális kettős visszahívás, amelyben a Ford Kuga (Észak-Amerikában Ford Escape) legfrissebb példányai szorulnak kisebb-nagyobb javításra. 

Az egyik egy szoftverhiba, ami miatt bizonyos borulásos helyzetekben a kelleténél lassabban nyílnak a függönylégzsákok. Ez a hiba 700 000, 2014. február 15. előtt épített Escape/Kuga modellt érint, ebből mintegy 600 ezer darabot az USA-ban. 
Egészen április 10-ig gyártották, a 2013-as modellévig visszanyúlóan a másik hibajelenséggel az autókat: az egyik utasajtó zárja nem reteszel tökéletesen, így menet közben kinyílhat az ajtó, vagy egyáltalán nem lehet becsukni az ajtót. 
A légzsákhiba egyébként 65 ezer C-Max hibridet is érint. 
Ezzel a Ford Escape (Kuga) ráncfelvarrása óta kezdeményezett visszahívások száma elérte az egy tucatot. Korábban gondok voltak a hidegben beragadó külső kilincsekkel, a kilazulásra hajlamos, magától hátradőlő ülésekkel, és számos egyéb dologgal. Egy esetben a Ford felszólította a tulajdonosokat, hogy a tűzveszélyes hiba elhárításáig ne használják autójukat.

Kommentek

  • husky

    Meg kellene tanulni ismét autót gyártani. Ha befagy a kilincs van jégoldó spray vagy az USA-ban ez sem kapható?
    A Kockaladában 13 év után sem dőlt hátra magától az ülés. Kérdezzék meg őket, hogy csinálták. Az ajtózár meg pöcsi beszállítói hiba.
    Más részről meg úgy kell vezetni, hogy ne álljak fejre, nemde?

  • hulyemernok

    Viszont régebben, 5-10 évvel ezelőtt nem volt divat mindenért visszahívni az autókat. Persze sokkal bonyolultabb lett a technika ennek is köszönhető a sok visszahívás.

  • Vérmacy

    “szarolasz”…

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.