Csúnyán levillogta a BMW-t az Audi

Az Audi nyerte a lézerfényszóró-versenyt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.10. 09.00

A BMW i8-ast pár héttel megelőzve az Audi R8 LMX lett a világ első sorozatgyártású autója, amely lézerdiódás távolsági fényszórót kapott. Mellesleg erősebb is lett.

A BMW még januárban kezdett el dölyfösködni a lézeres fényszóró-technológiáját Detroitban mutogató Audival szemben: ti még csak a prototípusnál tartotok, mi már a szériagyártást készítjük elő. Most megtanulták a bajor marketingesek, amire a legtöbb értelmes ember már óvodában rájön: a gúnyolódásnak és a hetvenkedésnek rendszerint pofára esés a vége. 

Alig néhány héttel a világ első lézerfényszóróval szerelt autójaként emlegetett, konnektoros hibrid BMW i8 szériagyártásának beindítása előtt ugyanis az Audi fogta magát, és piacra dobta az R8 LMX modellt, amely már akár ma megrendelhető, és mivel alapfelszerelésként kínálja a lézeres távolsági fényt… na de nem is folytatjuk, a BMW nyilván visszavág majd még ezért. 
A lényeg úgyis az, hogy villámgyorsan elérhetővé vált az a technológia, ami 5500 Kelvin színhőmérsékletű, gyakorlatilag napfény minőségű fénysugarat bocsát ki, a LED-es távolsági fénynél kétszer messzebbre. A lézerfényt generáló, négy diódából álló egység 60 km/óra felett aktiválódik; 450 nanométeres hullámhosszú, kék fényét foszforos átalakító konvertálja használható fénysugárrá. 
A mindössze 99 példányban gyártandó, durván 210 000 euróért kínált Audi R8 LMX talán már pusztán emiatt a fícsör miatt is megérné azt a plusz 35 ezer eurót, amennyivel többe kerül, mint az eddigi csúcsmodell V10 Plus. Hogy azonban biztosra menjenek az exkluzivitás dolgában, az 5,2 literes, tízhengeres turbómotor teljesítményét 550-ről 570 lóerőre növelték. Az exkluzív csúcsmodell így 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 319 km/óra. 
További különlegessége a nagyméretű, rögzített hátsó szárny, a szénszálas első és oldalsó légterelő lapkák, valamint a szintén szénszálból készített motortér-burkolat, külső tükörházak, hátsó kerékdob és diffúzor. A kipufogócsövek fényes feketék, az első, illetve kétoldalt, hátul elhelyezett hűtőrácsok titánszürkék. 
Akárcsak az exkluzív fényezés, a beltér is a lézer kékjére játszik rá: az ülések háta a karosszéria színében pompázó borítást kapott, a Nappa bőrkárpitozást kék cérnával steppelték. A kék cérna a kézifékkaron, a középkonzolon, a kormányon, a padlószőnyegeken és a műszerek árnyékolóján is szerephez jut. A beltér bővelkedik a matt szénszálas elemekben, a küszöbborítástól a középkonzolig. A váltókart, akárcsak a tetőt, Alcantara borítja.

Kommentek

  • accelerate.

    Szep szep, meg bizonyara jol vilagit az uj csodalampa, de a GTR ilyet eszik reggelire :-D
    Ha mar legyozni nem tudja, legalabb vakitsuk a nepet a hulye lampassal!

  • péloday

    Szerintem ne firtassuk ez esetben ki a “buta”…. A BMW bekaphatja ez a lényeg…

  • sveqs

    Kedves Vencelkerty, hát persze hogy kész van, ha elolvastad a belinkelt cikket, ott is erről van szó. Csakhogy a nagy verseny a piaci elérhetőségről szólt, és az Audi ezt most megnyerte, kb. másfél hónappal, surranópályán beelőzve. Egyébként meg a lényeg, hogy minél erősebb a presztízsharc, annál hamarabb válik olcsóvá és elérhetővé a technológia. Üdv, a buta firkász

  • Tede

    Vencelkerty. Minden akkor van kész amikor sorozatgyártásba kerül, és megrendelhető. Addig cssk nagy marketingduma. Amúgy a Bmw-nek is rengeteg kocsija, ha annyira kész lett volna a technológia miért nem tette bele pl egy M5- ös be ??? Az R8 as is “régi ” kocsi már és mégis belették. Ennyi… :)

  • HERCULES

    Nos, a Lamborghiniben (Gallardo) “elvileg) ugyan ez a motor van és az már évekkel ezelőtt 570 lóerővel van kínálva..! Ami a lézeres távolsági fényt illeti.., nem ér plusz 35 ezer eurót!

  • keeperbk

    A cím hatásvadász és buta, amiről szól, az meg teljesen (de tényleg teljesen) lényegtelen.
    Nagyon sötétnek kell ahhoz lenni, hogy valaki azt higgye, egyetlen olyan ember is létezik, aki BMW-t szeretett volna, de a két héttel előbb jött fényszóró miatt, végül Audit vett. A BMW egyébként is megnyerte már az egyetlen fontos versenyt. Nevezetesen, hogy az utóbbi időben több autót adott el, mint az Audi.
    És még egy mondat a fényszóró témában. 9 féle BMW-t vezettem már, És kb. 15 éve a saját autóim is azok. Soha, egy pillanatra sem volt az az érzésem, hogy nem elég jó, a távolsági fényszóró. Pedig természetesen nem volt lézeres egyik sem. Ekkora összegért ez nem “levillogás” csak egy parasztvakítás.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.