Csúnyán levillogta a BMW-t az Audi

Az Audi nyerte a lézerfényszóró-versenyt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.10. 09.00

A BMW i8-ast pár héttel megelőzve az Audi R8 LMX lett a világ első sorozatgyártású autója, amely lézerdiódás távolsági fényszórót kapott. Mellesleg erősebb is lett.

A BMW még januárban kezdett el dölyfösködni a lézeres fényszóró-technológiáját Detroitban mutogató Audival szemben: ti még csak a prototípusnál tartotok, mi már a szériagyártást készítjük elő. Most megtanulták a bajor marketingesek, amire a legtöbb értelmes ember már óvodában rájön: a gúnyolódásnak és a hetvenkedésnek rendszerint pofára esés a vége. 

Alig néhány héttel a világ első lézerfényszóróval szerelt autójaként emlegetett, konnektoros hibrid BMW i8 szériagyártásának beindítása előtt ugyanis az Audi fogta magát, és piacra dobta az R8 LMX modellt, amely már akár ma megrendelhető, és mivel alapfelszerelésként kínálja a lézeres távolsági fényt… na de nem is folytatjuk, a BMW nyilván visszavág majd még ezért. 
A lényeg úgyis az, hogy villámgyorsan elérhetővé vált az a technológia, ami 5500 Kelvin színhőmérsékletű, gyakorlatilag napfény minőségű fénysugarat bocsát ki, a LED-es távolsági fénynél kétszer messzebbre. A lézerfényt generáló, négy diódából álló egység 60 km/óra felett aktiválódik; 450 nanométeres hullámhosszú, kék fényét foszforos átalakító konvertálja használható fénysugárrá. 
A mindössze 99 példányban gyártandó, durván 210 000 euróért kínált Audi R8 LMX talán már pusztán emiatt a fícsör miatt is megérné azt a plusz 35 ezer eurót, amennyivel többe kerül, mint az eddigi csúcsmodell V10 Plus. Hogy azonban biztosra menjenek az exkluzivitás dolgában, az 5,2 literes, tízhengeres turbómotor teljesítményét 550-ről 570 lóerőre növelték. Az exkluzív csúcsmodell így 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 319 km/óra. 
További különlegessége a nagyméretű, rögzített hátsó szárny, a szénszálas első és oldalsó légterelő lapkák, valamint a szintén szénszálból készített motortér-burkolat, külső tükörházak, hátsó kerékdob és diffúzor. A kipufogócsövek fényes feketék, az első, illetve kétoldalt, hátul elhelyezett hűtőrácsok titánszürkék. 
Akárcsak az exkluzív fényezés, a beltér is a lézer kékjére játszik rá: az ülések háta a karosszéria színében pompázó borítást kapott, a Nappa bőrkárpitozást kék cérnával steppelték. A kék cérna a kézifékkaron, a középkonzolon, a kormányon, a padlószőnyegeken és a műszerek árnyékolóján is szerephez jut. A beltér bővelkedik a matt szénszálas elemekben, a küszöbborítástól a középkonzolig. A váltókart, akárcsak a tetőt, Alcantara borítja.

Kommentek

  • accelerate.

    Szep szep, meg bizonyara jol vilagit az uj csodalampa, de a GTR ilyet eszik reggelire :-D
    Ha mar legyozni nem tudja, legalabb vakitsuk a nepet a hulye lampassal!

  • péloday

    Szerintem ne firtassuk ez esetben ki a “buta”…. A BMW bekaphatja ez a lényeg…

  • sveqs

    Kedves Vencelkerty, hát persze hogy kész van, ha elolvastad a belinkelt cikket, ott is erről van szó. Csakhogy a nagy verseny a piaci elérhetőségről szólt, és az Audi ezt most megnyerte, kb. másfél hónappal, surranópályán beelőzve. Egyébként meg a lényeg, hogy minél erősebb a presztízsharc, annál hamarabb válik olcsóvá és elérhetővé a technológia. Üdv, a buta firkász

  • Tede

    Vencelkerty. Minden akkor van kész amikor sorozatgyártásba kerül, és megrendelhető. Addig cssk nagy marketingduma. Amúgy a Bmw-nek is rengeteg kocsija, ha annyira kész lett volna a technológia miért nem tette bele pl egy M5- ös be ??? Az R8 as is “régi ” kocsi már és mégis belették. Ennyi… :)

  • HERCULES

    Nos, a Lamborghiniben (Gallardo) “elvileg) ugyan ez a motor van és az már évekkel ezelőtt 570 lóerővel van kínálva..! Ami a lézeres távolsági fényt illeti.., nem ér plusz 35 ezer eurót!

  • keeperbk

    A cím hatásvadász és buta, amiről szól, az meg teljesen (de tényleg teljesen) lényegtelen.
    Nagyon sötétnek kell ahhoz lenni, hogy valaki azt higgye, egyetlen olyan ember is létezik, aki BMW-t szeretett volna, de a két héttel előbb jött fényszóró miatt, végül Audit vett. A BMW egyébként is megnyerte már az egyetlen fontos versenyt. Nevezetesen, hogy az utóbbi időben több autót adott el, mint az Audi.
    És még egy mondat a fényszóró témában. 9 féle BMW-t vezettem már, És kb. 15 éve a saját autóim is azok. Soha, egy pillanatra sem volt az az érzésem, hogy nem elég jó, a távolsági fényszóró. Pedig természetesen nem volt lézeres egyik sem. Ekkora összegért ez nem “levillogás” csak egy parasztvakítás.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.