Csúnyán levillogta a BMW-t az Audi

Az Audi nyerte a lézerfényszóró-versenyt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.10. 09.00

A BMW i8-ast pár héttel megelőzve az Audi R8 LMX lett a világ első sorozatgyártású autója, amely lézerdiódás távolsági fényszórót kapott. Mellesleg erősebb is lett.

A BMW még januárban kezdett el dölyfösködni a lézeres fényszóró-technológiáját Detroitban mutogató Audival szemben: ti még csak a prototípusnál tartotok, mi már a szériagyártást készítjük elő. Most megtanulták a bajor marketingesek, amire a legtöbb értelmes ember már óvodában rájön: a gúnyolódásnak és a hetvenkedésnek rendszerint pofára esés a vége. 

Alig néhány héttel a világ első lézerfényszóróval szerelt autójaként emlegetett, konnektoros hibrid BMW i8 szériagyártásának beindítása előtt ugyanis az Audi fogta magát, és piacra dobta az R8 LMX modellt, amely már akár ma megrendelhető, és mivel alapfelszerelésként kínálja a lézeres távolsági fényt… na de nem is folytatjuk, a BMW nyilván visszavág majd még ezért. 
A lényeg úgyis az, hogy villámgyorsan elérhetővé vált az a technológia, ami 5500 Kelvin színhőmérsékletű, gyakorlatilag napfény minőségű fénysugarat bocsát ki, a LED-es távolsági fénynél kétszer messzebbre. A lézerfényt generáló, négy diódából álló egység 60 km/óra felett aktiválódik; 450 nanométeres hullámhosszú, kék fényét foszforos átalakító konvertálja használható fénysugárrá. 
A mindössze 99 példányban gyártandó, durván 210 000 euróért kínált Audi R8 LMX talán már pusztán emiatt a fícsör miatt is megérné azt a plusz 35 ezer eurót, amennyivel többe kerül, mint az eddigi csúcsmodell V10 Plus. Hogy azonban biztosra menjenek az exkluzivitás dolgában, az 5,2 literes, tízhengeres turbómotor teljesítményét 550-ről 570 lóerőre növelték. Az exkluzív csúcsmodell így 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 319 km/óra. 
További különlegessége a nagyméretű, rögzített hátsó szárny, a szénszálas első és oldalsó légterelő lapkák, valamint a szintén szénszálból készített motortér-burkolat, külső tükörházak, hátsó kerékdob és diffúzor. A kipufogócsövek fényes feketék, az első, illetve kétoldalt, hátul elhelyezett hűtőrácsok titánszürkék. 
Akárcsak az exkluzív fényezés, a beltér is a lézer kékjére játszik rá: az ülések háta a karosszéria színében pompázó borítást kapott, a Nappa bőrkárpitozást kék cérnával steppelték. A kék cérna a kézifékkaron, a középkonzolon, a kormányon, a padlószőnyegeken és a műszerek árnyékolóján is szerephez jut. A beltér bővelkedik a matt szénszálas elemekben, a küszöbborítástól a középkonzolig. A váltókart, akárcsak a tetőt, Alcantara borítja.

Kommentek

  • accelerate.

    Szep szep, meg bizonyara jol vilagit az uj csodalampa, de a GTR ilyet eszik reggelire :-D
    Ha mar legyozni nem tudja, legalabb vakitsuk a nepet a hulye lampassal!

  • péloday

    Szerintem ne firtassuk ez esetben ki a “buta”…. A BMW bekaphatja ez a lényeg…

  • sveqs

    Kedves Vencelkerty, hát persze hogy kész van, ha elolvastad a belinkelt cikket, ott is erről van szó. Csakhogy a nagy verseny a piaci elérhetőségről szólt, és az Audi ezt most megnyerte, kb. másfél hónappal, surranópályán beelőzve. Egyébként meg a lényeg, hogy minél erősebb a presztízsharc, annál hamarabb válik olcsóvá és elérhetővé a technológia. Üdv, a buta firkász

  • Tede

    Vencelkerty. Minden akkor van kész amikor sorozatgyártásba kerül, és megrendelhető. Addig cssk nagy marketingduma. Amúgy a Bmw-nek is rengeteg kocsija, ha annyira kész lett volna a technológia miért nem tette bele pl egy M5- ös be ??? Az R8 as is “régi ” kocsi már és mégis belették. Ennyi… :)

  • HERCULES

    Nos, a Lamborghiniben (Gallardo) “elvileg) ugyan ez a motor van és az már évekkel ezelőtt 570 lóerővel van kínálva..! Ami a lézeres távolsági fényt illeti.., nem ér plusz 35 ezer eurót!

  • keeperbk

    A cím hatásvadász és buta, amiről szól, az meg teljesen (de tényleg teljesen) lényegtelen.
    Nagyon sötétnek kell ahhoz lenni, hogy valaki azt higgye, egyetlen olyan ember is létezik, aki BMW-t szeretett volna, de a két héttel előbb jött fényszóró miatt, végül Audit vett. A BMW egyébként is megnyerte már az egyetlen fontos versenyt. Nevezetesen, hogy az utóbbi időben több autót adott el, mint az Audi.
    És még egy mondat a fényszóró témában. 9 féle BMW-t vezettem már, És kb. 15 éve a saját autóim is azok. Soha, egy pillanatra sem volt az az érzésem, hogy nem elég jó, a távolsági fényszóró. Pedig természetesen nem volt lézeres egyik sem. Ekkora összegért ez nem “levillogás” csak egy parasztvakítás.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.