A BMW még januárban kezdett el dölyfösködni a lézeres fényszóró-technológiáját Detroitban mutogató Audival szemben: ti még csak a prototípusnál tartotok, mi már a szériagyártást készítjük elő. Most megtanulták a bajor marketingesek, amire a legtöbb értelmes ember már óvodában rájön: a gúnyolódásnak és a hetvenkedésnek rendszerint pofára esés a vége. 

Alig néhány héttel a világ első lézerfényszóróval szerelt autójaként emlegetett, konnektoros hibrid BMW i8 szériagyártásának beindítása előtt ugyanis az Audi fogta magát, és piacra dobta az R8 LMX modellt, amely már akár ma megrendelhető, és mivel alapfelszerelésként kínálja a lézeres távolsági fényt… na de nem is folytatjuk, a BMW nyilván visszavág majd még ezért. 
A lényeg úgyis az, hogy villámgyorsan elérhetővé vált az a technológia, ami 5500 Kelvin színhőmérsékletű, gyakorlatilag napfény minőségű fénysugarat bocsát ki, a LED-es távolsági fénynél kétszer messzebbre. A lézerfényt generáló, négy diódából álló egység 60 km/óra felett aktiválódik; 450 nanométeres hullámhosszú, kék fényét foszforos átalakító konvertálja használható fénysugárrá. 
A mindössze 99 példányban gyártandó, durván 210 000 euróért kínált Audi R8 LMX talán már pusztán emiatt a fícsör miatt is megérné azt a plusz 35 ezer eurót, amennyivel többe kerül, mint az eddigi csúcsmodell V10 Plus. Hogy azonban biztosra menjenek az exkluzivitás dolgában, az 5,2 literes, tízhengeres turbómotor teljesítményét 550-ről 570 lóerőre növelték. Az exkluzív csúcsmodell így 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 319 km/óra. 
További különlegessége a nagyméretű, rögzített hátsó szárny, a szénszálas első és oldalsó légterelő lapkák, valamint a szintén szénszálból készített motortér-burkolat, külső tükörházak, hátsó kerékdob és diffúzor. A kipufogócsövek fényes feketék, az első, illetve kétoldalt, hátul elhelyezett hűtőrácsok titánszürkék. 
Akárcsak az exkluzív fényezés, a beltér is a lézer kékjére játszik rá: az ülések háta a karosszéria színében pompázó borítást kapott, a Nappa bőrkárpitozást kék cérnával steppelték. A kék cérna a kézifékkaron, a középkonzolon, a kormányon, a padlószőnyegeken és a műszerek árnyékolóján is szerephez jut. A beltér bővelkedik a matt szénszálas elemekben, a küszöbborítástól a középkonzolig. A váltókart, akárcsak a tetőt, Alcantara borítja.