Csak kinyomta a mobilt, mégis megbüntették

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.09. 09.30

A Kúria döntése szerint büntetendő telefonhasználatnak minősül az is, ha vezetés közben visszautasítjuk a bejövő hívást.

A bejövő hívás egy gombnyomással történő, egyetlen pillanatig tartó visszautasítása már a KRESZ 3. paragrafusának második bekezdésébe ütköző cselekedet. Egészen a Kúriáig jutott egy ügy, amelyben a rendőrök bírságot akartak kiszabni valakire, aki vezetés közben kezében tartotta a telefont.

A felperes a szabálysértést nem ismerte el, mert a bejövő hívást azonnal kinyomta, pontosan azért, hogy ne kövessen el szabálysértést – ezt a járműben ülő tanú is bizonyította. A bíróságok rendre a rendőrségnek adtak igazat, végül a Kúria is így döntött.

Az indoklás szerint a mobiltelefon használata a telefonhívás fogadását, kezdeményezését vagy visszautasítását is felöleli. Minden olyan eset szabálysértésnek minősül, amikor a sofőr a mobil funkcióit igénybe veszi, figyelmét akár egy pillanatra is elvonva ezzel a vezetéstől.

Egy rendőr korábban azt mondta egy a szerkesztőséghez közel álló ismerősnek, hogy a vállal a fülhöz szorított mobilhasználatért a járőrök nem tudnak büntetni. Ebben a helyzetben nem áll fenn a kézben tartás, ezzel együtt senkinek sem javasoljuk, hogy sportot csináljon ebből. Egyrészt a vezetés közbeni telefonálás valóban balesetveszélyes, másrészt egy esetleges feljelentés esetén meg kellene magyarázni azt is, mégis hogyan került a váll és a fül közé a mobil.

(Forrás: Népszava)

Kommentek

  • Levrone

    Egyébként én ezt nem értem. Ha a telefon elvonja a figyelmet, akkor a színes-szagos, rohadt bonyolult és sok esetben lassú érintőképernyős fedélzeti rendszerek mit csinálnak? Merthogy azokon sokkal bonyolultabb bármit is elvégezni menet közben, mint a telefont mindössze FELVENNI. Persze nem támogatom a telefonálást, soha nem veszem fel vezetés közben, de ez akkor is kettős mérce a telefonokkal szemben. Szerintem.

  • DTF

    Ez úgy hülyeség ahogy van. Inkább törődnének azokkal, akik konkrétan telefonálnak kézben (mostanában nagyon sokan sajnos).
    Az meg tényleg igaz, hogy a navi + fedélzeti rendszer bütykölése durván elvonja a figyelmet (én is kerültem már miatta bálestbeszélyes helyzetbe)

  • Dorobert

    Roppant érdekes ,hogy a mobilozást tiltják ,de dohányozni lehet vezetés közbe! Meglátásom szerint egy lábak közé hulló ,herét égető parázs sokkal jobban elveszi a figyelmet ,mint a hívás kinyomása! Ha következetesek lennének ,minden nem a vezetéshez kapcsolódó tevékenységet tiltani kéne!

  • hulyemernok

    És ha telefont használok mint navigációt mondjuk a műszerfalra csíptetve?

  • Kempelen10.

    Tényleg az a 2.500 Ft a tétel, amennyiért egy headset beszerezhető? 4.000-ért már bluetooth. Valóban az az 5-10 liternyi benzin ára hiányzik az autózó büdzséjéből?

    A magam részéről a zabálást és cigizést is büntetném.

  • husky

    A kúria nem ért hozzá és kész! Az evést, fagyizást, dohányzást is büntessék, de hölgy utas tapogatása bizonyos helyeken szintén veszélyes vezetés közben.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.