Csak kinyomta a mobilt, mégis megbüntették

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.09. 09.30

A Kúria döntése szerint büntetendő telefonhasználatnak minősül az is, ha vezetés közben visszautasítjuk a bejövő hívást.

A bejövő hívás egy gombnyomással történő, egyetlen pillanatig tartó visszautasítása már a KRESZ 3. paragrafusának második bekezdésébe ütköző cselekedet. Egészen a Kúriáig jutott egy ügy, amelyben a rendőrök bírságot akartak kiszabni valakire, aki vezetés közben kezében tartotta a telefont.

A felperes a szabálysértést nem ismerte el, mert a bejövő hívást azonnal kinyomta, pontosan azért, hogy ne kövessen el szabálysértést – ezt a járműben ülő tanú is bizonyította. A bíróságok rendre a rendőrségnek adtak igazat, végül a Kúria is így döntött.

Az indoklás szerint a mobiltelefon használata a telefonhívás fogadását, kezdeményezését vagy visszautasítását is felöleli. Minden olyan eset szabálysértésnek minősül, amikor a sofőr a mobil funkcióit igénybe veszi, figyelmét akár egy pillanatra is elvonva ezzel a vezetéstől.

Egy rendőr korábban azt mondta egy a szerkesztőséghez közel álló ismerősnek, hogy a vállal a fülhöz szorított mobilhasználatért a járőrök nem tudnak büntetni. Ebben a helyzetben nem áll fenn a kézben tartás, ezzel együtt senkinek sem javasoljuk, hogy sportot csináljon ebből. Egyrészt a vezetés közbeni telefonálás valóban balesetveszélyes, másrészt egy esetleges feljelentés esetén meg kellene magyarázni azt is, mégis hogyan került a váll és a fül közé a mobil.

(Forrás: Népszava)

Kommentek

  • Levrone

    Egyébként én ezt nem értem. Ha a telefon elvonja a figyelmet, akkor a színes-szagos, rohadt bonyolult és sok esetben lassú érintőképernyős fedélzeti rendszerek mit csinálnak? Merthogy azokon sokkal bonyolultabb bármit is elvégezni menet közben, mint a telefont mindössze FELVENNI. Persze nem támogatom a telefonálást, soha nem veszem fel vezetés közben, de ez akkor is kettős mérce a telefonokkal szemben. Szerintem.

  • DTF

    Ez úgy hülyeség ahogy van. Inkább törődnének azokkal, akik konkrétan telefonálnak kézben (mostanában nagyon sokan sajnos).
    Az meg tényleg igaz, hogy a navi + fedélzeti rendszer bütykölése durván elvonja a figyelmet (én is kerültem már miatta bálestbeszélyes helyzetbe)

  • Dorobert

    Roppant érdekes ,hogy a mobilozást tiltják ,de dohányozni lehet vezetés közbe! Meglátásom szerint egy lábak közé hulló ,herét égető parázs sokkal jobban elveszi a figyelmet ,mint a hívás kinyomása! Ha következetesek lennének ,minden nem a vezetéshez kapcsolódó tevékenységet tiltani kéne!

  • hulyemernok

    És ha telefont használok mint navigációt mondjuk a műszerfalra csíptetve?

  • Kempelen10.

    Tényleg az a 2.500 Ft a tétel, amennyiért egy headset beszerezhető? 4.000-ért már bluetooth. Valóban az az 5-10 liternyi benzin ára hiányzik az autózó büdzséjéből?

    A magam részéről a zabálást és cigizést is büntetném.

  • husky

    A kúria nem ért hozzá és kész! Az evést, fagyizást, dohányzást is büntessék, de hölgy utas tapogatása bizonyos helyeken szintén veszélyes vezetés közben.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.