Tovább gerjedt az Ariel Atom

350 lóerő, 2,6 másodperces gyorsulás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.08. 12.15

A plusz teljesítmény csak egy dolog – a világ legszélsőségesebb sportkocsija alapvető és fontos változásokon ment át. Megjelent az Ariel Atom 3.5R

Ha a nevét nézzük, az Ariel Atom 3.5R csupán egy R betűben tér el a kétüléses, burkolatlan sportkocsi alapkivitelétől. Ezek az R betűk azonban az autóiparban rendszerint komoly jelentőséggel bírnak – gondoljunk csak a Honda Civic Tpye R-re, amelynek motorját mindkét, említett sportkocsi használja. Csakhogy míg az eredeti blokk 201 lóerős, az alap Atom 300, a 3.5R pedig 350 lóerőt tud. 

Nem a hatodával megnövelt teljesítmény az egyetlen változás az Ariel Atom életében: az erősebb motorhoz egy sor fontos kiegészítőt is hozzárendeltek. Ilyen például az Öhlins lengéscsillapító, amelyet a rugókkal együtt háromféle kivitelben (utcai, sport vagy verseny) kínál a manufaktúra. Alapáras a kormányról kapcsolható, hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó, amely 40 ezredmásodperc alatt vált fel, és 50 ezred alatt vissza: az Atom 3.5R egy másodpercen belül öt fokozatot képes visszaváltani. 
A 330 Nm nyomaték állítható, részlegesen önzáró differenciálművön át jut el a hátsó tengelyre. A megrendelő egyébként gyakorlatilag magának válogathatja össze autóját, a kerekektől a fékeken át az abroncsokig szabad a pálya, beleértve a versenyalkatrészeket is. 
Hasznos kiegészítő például a Forma-1-es stílusban, gondolákban elhelyezett intercooler, illetve olajhűtő: amellett, hogy rettentő dögösen néznek ki, nagy tempónál segítenek életben tartani a motort. 
Az Ariel Atom 3.5R gyártása még idén megkezdődik, a kezdő ár nettó 54 000 font (20 millió Ft)

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.