Lopják a casco nélküli öreg autókat

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.08. 17.00

A cascóval nem rendelkezők 48 százaléka a casco-díj mértékét sokallja, de közel ennyien, 43 százaléknyian úgy érzik, az autójuk túl öreg ahhoz, hogy megérje a casco.

A 2008-as válság kirobbanása óta töredékére esett vissza az eladott új autók száma, így öt év alatt átlagosan két és fél évet öregedett a magyar személyautó-állomány. Ez az egyik fő oka annak, hogy a négymillió gépjármű mindössze 20 százalékára kötnek cascót tulajdonosaik, a nyolc évnél idősebb autók 90 százaléka pedig biztosítási védelem nélkül közlekedik.

Lopják a casco nélküli öreg autókat 1

A Genertel autósok körében végzett felmérésnek adatai szerint a cascóval nem rendelkezők 48 százaléka a casco-díj mértékét sokallja, de közel ennyien, 43 százaléknyian úgy érzik, az autójuk túl öreg ahhoz, hogy megérje rá cascót kötni. 14 százalék nem bízik benne, hogy a kárszakértő a megfelelő összeget fogja megítélni egy adott káresemény kapcsán, hiszen egy idős autónál az önrész mellett az avulás is befolyásolhatja a kárkifizetés összegét.
 
Akinek nincs cascója, kockáztat, mert az ellopott autók átlagéletkora is rohamosan nő: a Genertelhez beérkező lopáskár-bejelentésekben szereplő autók átlagéletkora tavaly már elérte a 6 évet, szemben a két évvel korábbi 3,9 éves értékkel. Egyre több autót ugyanis olcsó alkatrészforrásként hasznosítanak a tolvajok.

Lopják a casco nélküli öreg autókat 2
 
Akinek drága a casco, választhat olcsó részbiztosítást, amelyek a legfontosabb károkra kínálnak fedezetet. Lopásbiztosítás, illetve az átlagosnál nem nagyobb töréskár esetén minicasco lehet a megoldás: ezek a konstrukciók, amelyek egy meghatározott keretösszegen belül térítenek, akár néhány ezer forintos éves díj mellett elérhetők.

Kommentek

  • Funkyman

    Hát, nem tudom.
    10 éves, kb. 1,3-1,4 millió értékű autóra volt a teljes körű Casco (nem is rossz biztosítónál) 50ezer forint/év.
    Magasabb önrésszel meg díjlehívással lehetett volna 35ezer.

    Nem tartom olyan soknak.

    (Igaz, megyeszékhelyen élek, nem BP-n.)

  • husky

    Nem kötnek, mert gyakran nem is lehet!!! Sok bizotsító nem köt már 12 év fölötti gépkocsira Casco-t!

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.