Vége az autóhiteleknek

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 09.00

Lehetetlenné vált, hogy a hitelező bank nemfizetés esetén birtokba vegye és újraértékesítse a gépjárművet. Az autóhitel szerepét a lízingelés veszi át a piacon.

Az új Polgári törvénykönyv miatt a finanszírozók számára rendkívül kockázatossá vált autóhitelezési piac csaknem befagyott, a bankok szinte kizárólag lízingkonstrukciókat ajánlanak a magánszemélyeknek is az Autóhitel Alkusz Zrt elemzése szerint.

Autóhitellel indult, sikkasztás lett belőle, végül egy autószerelőt kapcsolt le a kocsival a rendőrség.


A Világgazdaság szerdai számában ezt azzal magyarázza a szakértő, hogy a 2014. március 15. után megkötött autóhitel-szerződésekben az új törvény már nem ad lehetőséget az opciós vételi jog kikötésére, amely eddig lényegében magát a fedezetet biztosította a finanszírozók számára.

Ezzel lehetetlenné vált, hogy a hitelező bank nemfizetés esetén birtokba vegye és újraértékesítse a gépjárművet. Így a bankoknak csak a fogyasztási hiteleknél alkalmazott magasabb kamatokkal érné meg a hitelezés, ami előnytelen a bank és az ügyfél számára is.
 
Ennek hatására majd minden piaci szereplő felfüggesztette a hitel termékek alkalmazását és helyette a lízing került előtérbe, amely átvette az autóhitel szerepét a piacon.

Forrás:Világgazdaság.

Vége az autóhiteleknek 1

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.