Lapátra kerülhet a Top Gear műsorvezetője

Rasszista megjegyzéseit nem tűri a BBC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 16.15

Jeremy Clarkson szabadszájúsága felmérhetetlen népszerűséget hozott a világ első számú autós tévéműsorának. Most azonban épp mocskos szája sodorhatja bajba a műsorvezetőt

Jeremy Clarkson soha nem tapintatos megjegyzéseiről volt híres. Könyveiben minden nemzetet, minden szakmát, és általában a világon mindenkit lefitymál, bajba került már amiatt, hogy beszólt a kómában fekvő Michael Schumachernek, egy kivágott, de nyilvánosságra került műsorrészletben gúnynéven illette az ázsiaiakat (Nagy-Britannia lakosságának mintegy 6,5 százaléka, azaz több mint négymillió ember származik Ázsiából), legutóbb pedig a feketéket illette nemzetközileg ismert és tiltott néven. 

Mivel Angliában nem csak ázsiaiak, hanem afrikaiak is laknak bőséggel (több mint kétmillióan), az n-betűs szóval végképp kihúzta a gyufát Clarkson. A hírek szerint a BBC vezetősége ultimátumot intézett hozzá: ha bárhol, bármikor, bárkiről még egy rossz szót szól, repül a csatornától. 
“Csúnyán beszélek, az tény. Gyakran használom a ba… meg és a pin… szavakat, de a nig… nem az én stílusom, én olyat soha nem mondtam” – védekezett Clarkson, aki most abban bízhat, hogy a kérdéses felvételről egyelőre nem sikerült hitelt érdemlően bebizonyítani, hogy valóban kimondta a tabu szót. 
Amúgy nincs miért aggódnia: Nagy-Britanniában legalább két másik, jelentős médiabirodalomnak vannak televíziós csatornái, valamelyikük biztosan örömmel átveszi őt, ha úgy alakul a dolog. 
A BBC egyébként tavalyelőtt kivásárolta Clarksont abból a cégből, amellyel korábban közösen gyártották a Top Geart. A tranzakció 8,4 millió fontot hozott neki. Ezen kívül a műsor éves jogdíjaiból további 4,86 millió font ütötte a markát; ehhez képest aprópénz csupán az az évi nem egészen egymillió font, amit műsorvezetőként akaszt a BBC-től. Mindent összevetve 2012-ben mintegy 14 millió fontot, azaz 5,2 milliárd forintot hozott neki a Top Gear. Ennyi pénzért akár meg is tanulhatna vigyázni a szájára. 

Kommentek

  • Kempelen10.

    Éppen ideje lenne. Annyira gáz alak, hogy már az a közízlést minősíti, hogy eddig poszton tudott maradni.

  • KoboldInside

    Én már rég kib*sztam volna a hóra!
    Tényleg a nemzet seggén egy szarcsimbók…
    És még ráadásul hülyére is kereste magát – valahogy az idióták mindenhol meggazdagodnak. (lásd: Győzike és a többiek)

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.