Lapátra kerülhet a Top Gear műsorvezetője

Rasszista megjegyzéseit nem tűri a BBC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 16.15

Jeremy Clarkson szabadszájúsága felmérhetetlen népszerűséget hozott a világ első számú autós tévéműsorának. Most azonban épp mocskos szája sodorhatja bajba a műsorvezetőt

Jeremy Clarkson soha nem tapintatos megjegyzéseiről volt híres. Könyveiben minden nemzetet, minden szakmát, és általában a világon mindenkit lefitymál, bajba került már amiatt, hogy beszólt a kómában fekvő Michael Schumachernek, egy kivágott, de nyilvánosságra került műsorrészletben gúnynéven illette az ázsiaiakat (Nagy-Britannia lakosságának mintegy 6,5 százaléka, azaz több mint négymillió ember származik Ázsiából), legutóbb pedig a feketéket illette nemzetközileg ismert és tiltott néven. 

Mivel Angliában nem csak ázsiaiak, hanem afrikaiak is laknak bőséggel (több mint kétmillióan), az n-betűs szóval végképp kihúzta a gyufát Clarkson. A hírek szerint a BBC vezetősége ultimátumot intézett hozzá: ha bárhol, bármikor, bárkiről még egy rossz szót szól, repül a csatornától. 
“Csúnyán beszélek, az tény. Gyakran használom a ba… meg és a pin… szavakat, de a nig… nem az én stílusom, én olyat soha nem mondtam” – védekezett Clarkson, aki most abban bízhat, hogy a kérdéses felvételről egyelőre nem sikerült hitelt érdemlően bebizonyítani, hogy valóban kimondta a tabu szót. 
Amúgy nincs miért aggódnia: Nagy-Britanniában legalább két másik, jelentős médiabirodalomnak vannak televíziós csatornái, valamelyikük biztosan örömmel átveszi őt, ha úgy alakul a dolog. 
A BBC egyébként tavalyelőtt kivásárolta Clarksont abból a cégből, amellyel korábban közösen gyártották a Top Geart. A tranzakció 8,4 millió fontot hozott neki. Ezen kívül a műsor éves jogdíjaiból további 4,86 millió font ütötte a markát; ehhez képest aprópénz csupán az az évi nem egészen egymillió font, amit műsorvezetőként akaszt a BBC-től. Mindent összevetve 2012-ben mintegy 14 millió fontot, azaz 5,2 milliárd forintot hozott neki a Top Gear. Ennyi pénzért akár meg is tanulhatna vigyázni a szájára. 

Kommentek

  • Kempelen10.

    Éppen ideje lenne. Annyira gáz alak, hogy már az a közízlést minősíti, hogy eddig poszton tudott maradni.

  • KoboldInside

    Én már rég kib*sztam volna a hóra!
    Tényleg a nemzet seggén egy szarcsimbók…
    És még ráadásul hülyére is kereste magát – valahogy az idióták mindenhol meggazdagodnak. (lásd: Győzike és a többiek)

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.