Nem elég jó a kilométeróra-nyilvántartás

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.06. 10.00

Egységes központi járműtörténeti adatbázis bevezetését szorgalmazza a magyar autós szakma képviseletében az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

A szakmai szervezetek javaslatainak központi eleme a 2013 januárjában bevezetett kilométeróra-nyilvántartási rendszer továbbfejlesztése egy egységes központi járműtörténeti adatbázis formájában. A javaslat célja, hogy a használt járműveket vásárolni szándékozók számára referencia adatbázis álljon rendelkezésre, amelyből lekérdezhetők a gépjárművek jellemző adatai.

A kilométeróra-nyilvántartási rendszer az eddigi tapasztalatok szerint megfelelően működik, azonban az adatok csak tulajdonosváltás és műszaki vizsga esetén frissülnek. A hatékonyság növelése érdekében álláspontjuk szerint szükség volna az adatok gyakoribb frissítésére, mivel jelenleg 2-3 év is eltelhet két feltöltés között.

A használtautó-kereskedelem kifehérítését célzó járműtörténeti adatbázis szerkezetét, tartalmát a jogalkotóval egyeztetve az Autós Nagykoalíció, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és a Magyar Biztosítók Szövetsége együtt dolgozta ki.

A javaslatcsomagban szerepel egyebek között a gépjárműjavítók egységes működési feltételrendszerének kialakítása egy egységes ellenőrzési rendszer bevezetésével, az importált gépjárművek áfája megfizetésének garantálása és a forgalomból való kivonás rendszerének átalakítása is.

A szakmai szervezetek további javaslatokkal is készülnek. Szeretnék elérni, hogy a döntéshozók elé kerüljön javaslatuk egyebek között a cégautók beszerzési áfájának visszaigényelhetőségéről, illetve a tehergépjárművek tulajdonszerzési illetékének eltörléséről. A további terveik között szerepel egy roncsautóprogram megvalósítása is.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.