Minden, amit sosem tudtál az autóextrákról

Milyen színt szeretnek a magyarok?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.06. 17.00

A legnépszerűbb színek listáján a fehér megelőzte a fekete árnyalatot, de a barna és narancs is egyre kedveltebb az új autót vásárlók körében. Európai trendek.

Európa 22 országának autóvásárlási trendjei alapján készült a Ford Autóvásárlási Trendek 2014 című összeállítás, ebben félmillió európai Ford-vásárlás adatait dolgozták fel. Az adatokból kiderült, hogy tavaly a fehér színű fényezés volt a legnépszerűbb, megelőzve a korábban listavezetőnek számító feketét. Az elemzésből az is kiderült, hogy a közelmúltban egyre több vásárló választotta a barna és a narancssárga árnyalatokat.


Az új Fordok vásárlói közül leginkább (15 százalékban) a norvégok választották a napfénytetőt, utánuk a franciák (11 százalék) és a németek (10 százalék) következnek a sorban. A spanyoloknak csupán 5, az olaszoknak 3, a görögöknek pedig mindössze 2 százaléka rendelt napfénytetőt az autójához. A magyar 7 százalék az európai “verseny” hetedik helyére volt jó.

Norvégia autóvásárlói rendeltek a legnagyobb számban automatikus klímaberendezést (80 százalék), megelőzve a belgákat (77 százalék) és a hollandokat (71 százalék). A manuális klímaberendezés Törökországban (96 százalék) és Spanyolországban (92 százalék) volt a legnépszerűbb. Nálunk a Ford-vásárlók 67 százaléka döntött az automata klíma, és csak 33 százalék a manuális klíma mellett, ami a negyedik helyhez volt elegendő Európában.

A skandináv autósok rendelnek legnagyobb számban ülésfűtést, a Svédországban, Norvégiában és Finnországban eladott új Fordok 99 százalékában megtalálható az extra. Ugyanez igazi ritkaságnak számít Törökországban (1 százalék), Görögországban (2 százalék) és Spanyolországban (3 százalék). Magyarország ismét a hetedik helyen végzett 46 százalékkal.

Európa-szerte a legnépszerűbb karosszériaszínek a fehér (23 százalék), a fekete (20 százalék) és a szürke (17 százalék). Ez a három szín minden egyes országban listavezető, kivéve Írországot, Lengyelországot és Romániát, ahol az Európában negyedik helyezettnek számító ezüst (14 százalék) bizonyult a legvonzóbb színárnyalatnak. A fehér fényezés messze legelkötelezettebb rajongói a törökök, akiknek 55 százaléka választotta ezt a színt.


Magyarország a bevállalósabb színek tekintetében került az európai élvonalba: a barna szín 11 százalékos aránya a második, a magenta szín 2 százalékos aránya az ötödik, az arany szín 2 százalékos aránya a negyedik, a sárga szín 0,74 százalékos aránya pedig szintén a negyedik helyet jelentette számunkra az európai országok között.

Hollandiában rendelték meg legnagyobb arányban (85 százalékban) a sebességtartó automatikát, megelőzve Finnországot (75 százalék) és Norvégiát (74 százalék). Ugyancsak a holland vevők voltak azok, akik tavaly a megvásárolt Kuga modellek 94 százalékához kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót is kértek, amelynek segítségével az autós egy apró lábmozdulattal is kinyithatja a poggyászteret.

Sebességtartó automatika tekintetében idehaza sem állunk rosszul: a magyar vevők 65 százaléka rendelt tempomatot (8. hely Európában), és ugyan a kéz nélkül nyitható csomagtérajtót is szép számmal rendelték a Kugához, a 33 százalékos arány csak a 19. helyre volt elég.

Az európaiak még mindig jobban kedvelik a kézi váltót az automatáknál, 85 százalékuk ilyen váltóművet kért autójához. Ez az arány Hollandiában és Írországban egészen 96 százalékig emelkedett, de Görögországban és Lengyelországban is elérte a 95 százalékot. A kézi váltók térnyerése még Oroszországban is egyre jelentősebb, pedig Európában itt a legnépszerűbbek az automaták (48 százalék). Magyarországon még az átlagosnál is jobban kedveljük a manuális váltót: a vásárlók 93 százaléka ezt választotta.

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.