Minden, amit sosem tudtál az autóextrákról

Milyen színt szeretnek a magyarok?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.06. 17.00

A legnépszerűbb színek listáján a fehér megelőzte a fekete árnyalatot, de a barna és narancs is egyre kedveltebb az új autót vásárlók körében. Európai trendek.

Európa 22 országának autóvásárlási trendjei alapján készült a Ford Autóvásárlási Trendek 2014 című összeállítás, ebben félmillió európai Ford-vásárlás adatait dolgozták fel. Az adatokból kiderült, hogy tavaly a fehér színű fényezés volt a legnépszerűbb, megelőzve a korábban listavezetőnek számító feketét. Az elemzésből az is kiderült, hogy a közelmúltban egyre több vásárló választotta a barna és a narancssárga árnyalatokat.


Az új Fordok vásárlói közül leginkább (15 százalékban) a norvégok választották a napfénytetőt, utánuk a franciák (11 százalék) és a németek (10 százalék) következnek a sorban. A spanyoloknak csupán 5, az olaszoknak 3, a görögöknek pedig mindössze 2 százaléka rendelt napfénytetőt az autójához. A magyar 7 százalék az európai “verseny” hetedik helyére volt jó.

Norvégia autóvásárlói rendeltek a legnagyobb számban automatikus klímaberendezést (80 százalék), megelőzve a belgákat (77 százalék) és a hollandokat (71 százalék). A manuális klímaberendezés Törökországban (96 százalék) és Spanyolországban (92 százalék) volt a legnépszerűbb. Nálunk a Ford-vásárlók 67 százaléka döntött az automata klíma, és csak 33 százalék a manuális klíma mellett, ami a negyedik helyhez volt elegendő Európában.

A skandináv autósok rendelnek legnagyobb számban ülésfűtést, a Svédországban, Norvégiában és Finnországban eladott új Fordok 99 százalékában megtalálható az extra. Ugyanez igazi ritkaságnak számít Törökországban (1 százalék), Görögországban (2 százalék) és Spanyolországban (3 százalék). Magyarország ismét a hetedik helyen végzett 46 százalékkal.

Európa-szerte a legnépszerűbb karosszériaszínek a fehér (23 százalék), a fekete (20 százalék) és a szürke (17 százalék). Ez a három szín minden egyes országban listavezető, kivéve Írországot, Lengyelországot és Romániát, ahol az Európában negyedik helyezettnek számító ezüst (14 százalék) bizonyult a legvonzóbb színárnyalatnak. A fehér fényezés messze legelkötelezettebb rajongói a törökök, akiknek 55 százaléka választotta ezt a színt.


Magyarország a bevállalósabb színek tekintetében került az európai élvonalba: a barna szín 11 százalékos aránya a második, a magenta szín 2 százalékos aránya az ötödik, az arany szín 2 százalékos aránya a negyedik, a sárga szín 0,74 százalékos aránya pedig szintén a negyedik helyet jelentette számunkra az európai országok között.

Hollandiában rendelték meg legnagyobb arányban (85 százalékban) a sebességtartó automatikát, megelőzve Finnországot (75 százalék) és Norvégiát (74 százalék). Ugyancsak a holland vevők voltak azok, akik tavaly a megvásárolt Kuga modellek 94 százalékához kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót is kértek, amelynek segítségével az autós egy apró lábmozdulattal is kinyithatja a poggyászteret.

Sebességtartó automatika tekintetében idehaza sem állunk rosszul: a magyar vevők 65 százaléka rendelt tempomatot (8. hely Európában), és ugyan a kéz nélkül nyitható csomagtérajtót is szép számmal rendelték a Kugához, a 33 százalékos arány csak a 19. helyre volt elég.

Az európaiak még mindig jobban kedvelik a kézi váltót az automatáknál, 85 százalékuk ilyen váltóművet kért autójához. Ez az arány Hollandiában és Írországban egészen 96 százalékig emelkedett, de Görögországban és Lengyelországban is elérte a 95 százalékot. A kézi váltók térnyerése még Oroszországban is egyre jelentősebb, pedig Európában itt a legnépszerűbbek az automaták (48 százalék). Magyarországon még az átlagosnál is jobban kedveljük a manuális váltót: a vásárlók 93 százaléka ezt választotta.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.