A múlt hét végén újabb visszahívást hirdetett a General Motors: ezúttal több mint 51 ezer, tavaly március és augusztus között gyártott Buick, Chevrolet és GMC márkájú SUV-t hívnak vissza javításra az üzemanyagszint-mérő lehetséges hibája miatt. Előfordulhat, hogy a kijelző megtévesztő adatokat közöl, és a vezető már csak azt veszi észre, hogy menet közben kifogyott a benzin, ami balesetveszélyes.


Ezzel meghaladta a hétmilliót azoknak az autóknak a száma, amelyeket a General Motors az év eleje óta világszerte visszahívott felülvizsgálatra, illetve javításra. A legnagyobb tételek: április elején 1,5 millió kocsit hívtak vissza a szervokormány esetleges hibája, korábban 2,6 milliót a gyújtáskapcsoló megbízhatatlansága miatt.

A gyújtáskapcsoló hibája – váratlanul leállítja a motort – 2003 és 2007 között számos balesetet, közte 13 halálesetet okozott, állítják azok, akik jelenleg háromszáz kártérítési ügyben perlik a General Motorst. A fő panasz az, hogy a cégnél és az amerikai közúti közlekedési hatóságnál vagy tíz éve tudnak a problémákról, mégsem történt semmi. A helyzetet nehezíti, hogy a General Motors 2009-ben csődvédelmet kért, majd állami segítséggel átalakult, és még nem világos, miként kell – ha egyáltalán – felelősséget vállalnia jogelődjéért.

Idén az első negyedévben csak a visszahívások már 1,3 milliárd dollárba kerültek a General Motorsnak, az esetleges kártérítések további milliárdokra rúghatnak. A többletköltség és a tartalékolás miatt az autógyár adózott eredménye az első negyedévben 100 millió dollárra zuhant az egy évvel azelőtti 900 millióhoz képest.