Biztonságosabb autópályák Magyarországon

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.05. 11.15

Az elmúlt fél évben több közlekedésbiztonsági fejlesztést is végrehajtottak az autópálya-hálózaton. Tovább csökkenhet a balesetek száma és súlyossága.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. európai uniós támogatásból tavaly ősszel kezdett olyan fejlesztésekbe az állami kezelésű autópályákon, amelyek célja a balesetek számának és súlyosságának csökkentése. A 13,5 milliárdos fejlesztési programon belül már számos beruházás befejeződött, amelyeknek köszönhetően tovább csökkenthető a balesetek száma.


A program keretein belül az M3-as autópályán 140 kilométer hosszúságban a vadvédő kerítések magasítását, illetve sűrű szövésű háló földbe süllyesztését végezték el a szakemberek. Ezen kívül 40 darab új vadkiugró rámpát és 80 darab új vadkibúvó kaput is kialakítottak, amelyeken keresztül az állatok könnyebben visszatalálnak az autópályáról a saját környezetükbe.

Az M3-as, M30-as, M6-os, M7-es és M70-es autópályákon, összesen 17 helyszínen burkolatrovátkolást (grooving) végeztek el a kivitelezők, amelynek köszönhetően a jövőben ezeken a szakaszokon csökkenhet a vízátfolyások kialakulása.

A közlekedésbiztonsági program keretében 29 darab változtatható jelzésképű táblát és 30 darab térfigyelő kamerát telepítettek az M1-es, M3-as, M43-as, M6-os, M7-es és M70-es autópályák legforgalmasabb szakaszaira. Az esetek döntő többségében új tartószerkezet kiépítését is igényelte a fejlesztés.

A korábbiakban több baleset adódott abból, hogy a mobil terelést az autósok a kamionok takarásában nem, vagy csak későn vették észre. Ennek megszüntetésére újfajta, jobban látható, összesen 20 darab eszközt szerez be a Magyar Közút. Az egytengelyes pótkocsikon elhelyezhető, állítható jelzésképű fénytechnikai berendezések a talajszinttől 6,5 méterre emelhetők, így a vezető időben észlelheti a forgalomkorlátozást.

A program keretében az M3-as, M5-ös és M7-es autópályák egyes szakaszain korszerű elválasztó falat építenek ki a szakemberek, a megvalósítás 2015 júniusára várható. Ennek köszönhetően csökkenhet annak az esélye, hogy a betonelemnek ütköző jármű áttolja azt a szemközti sávba, tovább súlyosbítva a baleseti helyzetet. A nemrégiben megvalósult üzemi átjárók korszerűsítésének köszönhetően a fentieken túl a baleseti helyszínek környékén – az egyszerűsödött, könnyebb megnyitásnak köszönhetően – csökkenhet a kialakult torlódás mértéke is.

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.