Beintett Kínának a Lexus

Nem hajlandóak Kínában gyártani

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.05. 16.00

A japán gyártó a minőséget választotta az olcsó munkaerő és a piacszerzés ellenében. Eladni azért még szeretnének Kínában.

Jobban ragaszkodik az ügyfelei által megszokott minőséghez, mint amekkora lehetőséget lát a kínai gyártás beindításában a Lexus, mondta a cég vezetője, Fukuicsi Tokuo a Pekingi Autószalonon tartott konferencián. “Ügyfeleink hátat fordítanának nekünk, ha romlana autóink minősége, mert pontosan ezt várják el a Lexustól” – mondta, emlékeztetve arra, hogy a prémium gyártók közül gyakorlatilag egyedüliként áll ellen Kína csábításának: az európai márkák mellett a Honda és a Nissan prémium almárkái (Acura, Infiniti) is rendelkeznek, illetve hamarosan rendelkeznek kínai gyártókapacitással. 

A diplomáciai szempontból igen szerencsétlen nyilatkozatra egyelőre nem reagált Kína. Az biztos ugyanakkor, hogy a Lexus komolyan gondolja a dolgot: ha helyben gyártanánk jóval olcsóbban adhatná termékeit, amelyek így a büntetővámok miatt akár másfélszer annyiba is kerülhetnek, mint az Egyesült Államokban – Kína egyébként még így a második legnagyobb piaca a japán prémium márkának.

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.