Beindult az autópiac

Tart az Octavia-uralom

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.05. 13.00

Áprilisban 5568 személyautó és 1240 kishaszonjármű kelt el Magyarországon. A legnépszerűbb modell továbbra is a Škoda Octavia.

A JATO Dynamics adatai szerint a tavaly áprilishoz képest húszszázalékos növekedés történt a személyautók (plusz 928 db), és 68 százalékos a 3,5 tonna össztömeg alatti kishaszonjárművek piacán.

Beindult az autópiac 1
Áprilisban a legsikeresebb márka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt 812-es darabszámmal. Második a toplistán az Opel, harmadik a Škoda, majd a Volkswagen és a Suzuki következik. Az év első négy hónapjának összesített (személyautó és haszonjármű) adatait tekintve Fordból 2984 darabot értékesítettek, melyet szorosan követ az Opel 2927 darabbal, a dobogó harmadik fokán a Volkswagen áll 2461 darabos eladással.

Beindult az autópiac 2
Ha csak a személyautók piacát nézzük, az év negyedik hónapjának győztese az Opel volt 728 eladott autóval, a második helyen a Škoda (634 db), a harmadikon pedig a Ford (576 db) végzett.

Beindult az autópiac 3
A legnépszerűbb modellnek szokás szerint a Škoda Octavia (340 db) bizonyult, megelőzve a Ford Focust (230 db) és az Opel Astrát (205 db). 178 darabos eladással jól szerepelt a Suzuki SX4 S-Cross is. Az éves versenyben nagy előnnyel vezet az Octavia.

Beindult az autópiac 4
A magyar piac céges és magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást: a vásárlások többsége céges (75%), a magánszemélyek csak a piac negyedét adják.

Beindult az autópiac 5

Kommentek

  • pqowieurzt

    tehát magánvásárlóknál sx4, swift, duster a sorrend…
    Az sx4 vajon a régi vagy az s-cross?

  • subtotal

    klavifelsősor :): a régi és az új együtt szerintem.

    Az eladásokat nem lehetne 12 havi gördülőben és ytd-ben is megmutatni, sokkal jobban érzékelhetőek lennének a folyamatok.

  • hulyemernok

    A VW céges eladási a legmagasabb (88%), bár olyan kicsik a különbségek, hogy szinte elenyésző. Na már most rendben van, hogy nagyon szép és jó autók (“na meg persze német ezért sz.r nem lehet…”), de magyarázza már el nekem bármelyik cégvezető, hogy mi alapján esett erre a márkára a választás? Bőven drágább a többinél, karbantartási költsége sem kevesebb, és megbízhatóbbnak sem megbízhatóbb mint bármely másik (sőt!). Értéktartásban meg nem jobb annyival amennyivel többe kerül. Valószínűnek tartam, hogy a jó magyar berögződések még mindig élnek… Ui.: félreértés ne essék, egyáltalán nem a VW csoport termékeit akarom lehúzni!

  • Kempelen10.

    Mérnök!
    1. A ritkább szerviz periódus miatt a fenntartási költségek nem magasabbak a konkurenseknél 2. Nagyon jó a vezérképviselet flotta politikája és marketing aktivitása 3. Megbízhatóságban gond nélkül hozza a átlagot, vagy talán még kicsit fölötte is van 4. Flottakezelők szeretik a rendkívül kiterjedt szerviz háttér miatt is 5. Nagyon jól cseng a neve 6. Könnyen újraértékesíthető a másodlagos piacon 7. A dieselek legendásan hosszú életűek és a turbós benzinesek is szépen bizonyítanak, annak ellenére, hogy van pár idióta, akinek attól csöppen el a farka, ha az általa nem ismert, soha ki nem próbált, flotta kumuláltban sosem vizsgált tsi motorokat szidhatja

    A visszatekert órás Passatokon meg csámcsogjon csak a sok hülye fotel nindzsa.

  • hulyemernok

    Kempelen viszont kérdéses mennyire érdemes tartani azokat a ritkább szervizperiódusokat? De ez már más tészta. A flotta kérdés nyilván meghatározó, az Opel és Ford is nagyon jó ebből a szempontból, de csak, hogy ne mennyek messzire ott a Skoda. Hogy a franciák milyenek flotta ügyileg megmondom őszintén fogalmam sincs. Egyébként az első generációs TSI-kkel és CR-ekkel volt probléma, nyilván már javították a komolyabbakat, igaz még ezekkel együtt sem jelenthető ki, hogy rosszabbak lennének mint bármi más. Összességében én csak azon lepődtem meg, hogy ha ott a Skoda ugyan azzal a technikával olcsóbban, akkor miért olyan jelentős a VW céges eladásai.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.