Beindult az autópiac

Tart az Octavia-uralom

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.05. 13.00

Áprilisban 5568 személyautó és 1240 kishaszonjármű kelt el Magyarországon. A legnépszerűbb modell továbbra is a Škoda Octavia.

A JATO Dynamics adatai szerint a tavaly áprilishoz képest húszszázalékos növekedés történt a személyautók (plusz 928 db), és 68 százalékos a 3,5 tonna össztömeg alatti kishaszonjárművek piacán.

Beindult az autópiac 1
Áprilisban a legsikeresebb márka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt 812-es darabszámmal. Második a toplistán az Opel, harmadik a Škoda, majd a Volkswagen és a Suzuki következik. Az év első négy hónapjának összesített (személyautó és haszonjármű) adatait tekintve Fordból 2984 darabot értékesítettek, melyet szorosan követ az Opel 2927 darabbal, a dobogó harmadik fokán a Volkswagen áll 2461 darabos eladással.

Beindult az autópiac 2
Ha csak a személyautók piacát nézzük, az év negyedik hónapjának győztese az Opel volt 728 eladott autóval, a második helyen a Škoda (634 db), a harmadikon pedig a Ford (576 db) végzett.

Beindult az autópiac 3
A legnépszerűbb modellnek szokás szerint a Škoda Octavia (340 db) bizonyult, megelőzve a Ford Focust (230 db) és az Opel Astrát (205 db). 178 darabos eladással jól szerepelt a Suzuki SX4 S-Cross is. Az éves versenyben nagy előnnyel vezet az Octavia.

Beindult az autópiac 4
A magyar piac céges és magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást: a vásárlások többsége céges (75%), a magánszemélyek csak a piac negyedét adják.

Beindult az autópiac 5

Kommentek

  • pqowieurzt

    tehát magánvásárlóknál sx4, swift, duster a sorrend…
    Az sx4 vajon a régi vagy az s-cross?

  • subtotal

    klavifelsősor :): a régi és az új együtt szerintem.

    Az eladásokat nem lehetne 12 havi gördülőben és ytd-ben is megmutatni, sokkal jobban érzékelhetőek lennének a folyamatok.

  • hulyemernok

    A VW céges eladási a legmagasabb (88%), bár olyan kicsik a különbségek, hogy szinte elenyésző. Na már most rendben van, hogy nagyon szép és jó autók (“na meg persze német ezért sz.r nem lehet…”), de magyarázza már el nekem bármelyik cégvezető, hogy mi alapján esett erre a márkára a választás? Bőven drágább a többinél, karbantartási költsége sem kevesebb, és megbízhatóbbnak sem megbízhatóbb mint bármely másik (sőt!). Értéktartásban meg nem jobb annyival amennyivel többe kerül. Valószínűnek tartam, hogy a jó magyar berögződések még mindig élnek… Ui.: félreértés ne essék, egyáltalán nem a VW csoport termékeit akarom lehúzni!

  • Kempelen10.

    Mérnök!
    1. A ritkább szerviz periódus miatt a fenntartási költségek nem magasabbak a konkurenseknél 2. Nagyon jó a vezérképviselet flotta politikája és marketing aktivitása 3. Megbízhatóságban gond nélkül hozza a átlagot, vagy talán még kicsit fölötte is van 4. Flottakezelők szeretik a rendkívül kiterjedt szerviz háttér miatt is 5. Nagyon jól cseng a neve 6. Könnyen újraértékesíthető a másodlagos piacon 7. A dieselek legendásan hosszú életűek és a turbós benzinesek is szépen bizonyítanak, annak ellenére, hogy van pár idióta, akinek attól csöppen el a farka, ha az általa nem ismert, soha ki nem próbált, flotta kumuláltban sosem vizsgált tsi motorokat szidhatja

    A visszatekert órás Passatokon meg csámcsogjon csak a sok hülye fotel nindzsa.

  • hulyemernok

    Kempelen viszont kérdéses mennyire érdemes tartani azokat a ritkább szervizperiódusokat? De ez már más tészta. A flotta kérdés nyilván meghatározó, az Opel és Ford is nagyon jó ebből a szempontból, de csak, hogy ne mennyek messzire ott a Skoda. Hogy a franciák milyenek flotta ügyileg megmondom őszintén fogalmam sincs. Egyébként az első generációs TSI-kkel és CR-ekkel volt probléma, nyilván már javították a komolyabbakat, igaz még ezekkel együtt sem jelenthető ki, hogy rosszabbak lennének mint bármi más. Összességében én csak azon lepődtem meg, hogy ha ott a Skoda ugyan azzal a technikával olcsóbban, akkor miért olyan jelentős a VW céges eladásai.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.