Beindult az autópiac

Tart az Octavia-uralom

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.05. 13.00

Áprilisban 5568 személyautó és 1240 kishaszonjármű kelt el Magyarországon. A legnépszerűbb modell továbbra is a Škoda Octavia.

A JATO Dynamics adatai szerint a tavaly áprilishoz képest húszszázalékos növekedés történt a személyautók (plusz 928 db), és 68 százalékos a 3,5 tonna össztömeg alatti kishaszonjárművek piacán.

Beindult az autópiac 1
Áprilisban a legsikeresebb márka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt 812-es darabszámmal. Második a toplistán az Opel, harmadik a Škoda, majd a Volkswagen és a Suzuki következik. Az év első négy hónapjának összesített (személyautó és haszonjármű) adatait tekintve Fordból 2984 darabot értékesítettek, melyet szorosan követ az Opel 2927 darabbal, a dobogó harmadik fokán a Volkswagen áll 2461 darabos eladással.

Beindult az autópiac 2
Ha csak a személyautók piacát nézzük, az év negyedik hónapjának győztese az Opel volt 728 eladott autóval, a második helyen a Škoda (634 db), a harmadikon pedig a Ford (576 db) végzett.

Beindult az autópiac 3
A legnépszerűbb modellnek szokás szerint a Škoda Octavia (340 db) bizonyult, megelőzve a Ford Focust (230 db) és az Opel Astrát (205 db). 178 darabos eladással jól szerepelt a Suzuki SX4 S-Cross is. Az éves versenyben nagy előnnyel vezet az Octavia.

Beindult az autópiac 4
A magyar piac céges és magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást: a vásárlások többsége céges (75%), a magánszemélyek csak a piac negyedét adják.

Beindult az autópiac 5

Kommentek

  • pqowieurzt

    tehát magánvásárlóknál sx4, swift, duster a sorrend…
    Az sx4 vajon a régi vagy az s-cross?

  • subtotal

    klavifelsősor :): a régi és az új együtt szerintem.

    Az eladásokat nem lehetne 12 havi gördülőben és ytd-ben is megmutatni, sokkal jobban érzékelhetőek lennének a folyamatok.

  • hulyemernok

    A VW céges eladási a legmagasabb (88%), bár olyan kicsik a különbségek, hogy szinte elenyésző. Na már most rendben van, hogy nagyon szép és jó autók (“na meg persze német ezért sz.r nem lehet…”), de magyarázza már el nekem bármelyik cégvezető, hogy mi alapján esett erre a márkára a választás? Bőven drágább a többinél, karbantartási költsége sem kevesebb, és megbízhatóbbnak sem megbízhatóbb mint bármely másik (sőt!). Értéktartásban meg nem jobb annyival amennyivel többe kerül. Valószínűnek tartam, hogy a jó magyar berögződések még mindig élnek… Ui.: félreértés ne essék, egyáltalán nem a VW csoport termékeit akarom lehúzni!

  • Kempelen10.

    Mérnök!
    1. A ritkább szerviz periódus miatt a fenntartási költségek nem magasabbak a konkurenseknél 2. Nagyon jó a vezérképviselet flotta politikája és marketing aktivitása 3. Megbízhatóságban gond nélkül hozza a átlagot, vagy talán még kicsit fölötte is van 4. Flottakezelők szeretik a rendkívül kiterjedt szerviz háttér miatt is 5. Nagyon jól cseng a neve 6. Könnyen újraértékesíthető a másodlagos piacon 7. A dieselek legendásan hosszú életűek és a turbós benzinesek is szépen bizonyítanak, annak ellenére, hogy van pár idióta, akinek attól csöppen el a farka, ha az általa nem ismert, soha ki nem próbált, flotta kumuláltban sosem vizsgált tsi motorokat szidhatja

    A visszatekert órás Passatokon meg csámcsogjon csak a sok hülye fotel nindzsa.

  • hulyemernok

    Kempelen viszont kérdéses mennyire érdemes tartani azokat a ritkább szervizperiódusokat? De ez már más tészta. A flotta kérdés nyilván meghatározó, az Opel és Ford is nagyon jó ebből a szempontból, de csak, hogy ne mennyek messzire ott a Skoda. Hogy a franciák milyenek flotta ügyileg megmondom őszintén fogalmam sincs. Egyébként az első generációs TSI-kkel és CR-ekkel volt probléma, nyilván már javították a komolyabbakat, igaz még ezekkel együtt sem jelenthető ki, hogy rosszabbak lennének mint bármi más. Összességében én csak azon lepődtem meg, hogy ha ott a Skoda ugyan azzal a technikával olcsóbban, akkor miért olyan jelentős a VW céges eladásai.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.