Eltűnhetnek az Audi dízelek

Hibrid készül minden modellből

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.04. 11.00

2020-ra az összes fontos modellcsaládját felszereli konnektoros hibrid hajtáslánccal az Audi. Nem tudni, az e-tron kiszorítja-e a TDI-t.

Az évtized végére feleslegessé válhatnak az Audi dízelmotorjai: a német autógyár hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szereli fel minden egyes modellcsaládját. 

A következő hat évben minden fontos modellszéria PHEV opciót kap, évente egy-egy új e-tron modell lép majd színre – ezt maga Rupert Stadler, a márka első számú embere jelentette be egy pekingi sajtórendezvényen, ahol a kizárólag a kínai piacra készített Audi A6 L e-tron modellt mutatták be az újságíróknak. 
Az e-tron utótag a teljesen vagy részben elektromos hajtásra utal az Audi terminológiájában. Először 2009-ben, egy tanulmányautónál használták az elnevezést. Azóta szériaéretté vált a technológia, az ötajtós A3 konnektoros hibrid már idén ősztől kapható lesz. Biztosan jönni fog az A8 és a Q7 konnektoros hibrid verziója, és már célegyenesben van az elektromos hajtásláncú R8 e-tron sportkocsi. 
A következő hat évben piacra kerülő modellek mindazonáltal várhatóan inkább hibridek, mint tisztán elektromos modellek lesznek. Számítunk az A1 városi autóra, és a TT is megkaphatja a hajtásláncot, hiszen ugyanarra az MQB platformra épül, amire az A3 (és egyébként a Golf GTE plug-in hibrid is). 
A hálózatról tölthető hibrid a dízeleket megszégyenítő hatásfokra és üzemanyag-fogyasztásra lehet képes, a villanymotor révén pedig nyomatékuk és robbanékonyságuk is felveszi a versenyt a dízel modellekkel. Ezért azokon a piacokon, ahol a gázolaj technológia még nem terjedt el, sikeresen kiválthatja azt.
Az Audi tervei egybevágnak a VW-csoport azon stratégiájával, hogy hatalmas, 5,5 billió forintos beruházással villanyautó-offenzívát indítanak Kínában.

Kommentek

  • Gianniz

    Ez lehet, de kérdés, hogy milyen lesz a hibrid melletti benzinmotor, valósznüleg nem olyan egyszerű, és atombiztos szívó, mint a mostani Prius-ban. Vagyis valami agyonbonyolított kisköbcentis agyonhúzott turbó benzines, ez meg semmivel nem jobb.

    A másik meg, hogy a mostani Le Mans Audi E-Tron az pl. dízel-hibrid, űrhajóhanggal.

  • ACC.600

    magyarországon ennek a következnményét kell megfigyelni, nem pedig azt, hogy egyre több audi lesz e-tron.
    mivel nyugaton majd szépen cserélik le a dízel autókat e-tron-ra, ide pedig hozzák be a sok szemetet. a magyarnak jó az is, mindegy milyen károsanyag kibocsátása van, a lényeg, hogy ódi legyen. tele van az ország lefingott szarokkal. ez már india.
    az új autó eladásokat 0%-ban fogja befolyásolni az e-tron, amíg van lopható gázolaj, persze ezt is csak otthon magyarországon.

  • Rammstein87

    ACC: Baszod! Én is, magamnak hoztam be egy általad lefingott szarnak nevezett, egyébként hibátlan ‘ódit. Ami különbül néz ki, sok másik, itthon elmagyarosodott valóban lefingott szartól. Figyelj csak, NINCS pénzem és ahogy a többségnek sincs rá, hogy újat vegyen. Mit kéne venni helyette? Mondj ötletek, a keret 1 millió magyar forint! Csodálkozva nézem akik megveszik a valódi új szemetet, 2 millió környékén.
    Na mindegy, várom a jó tanácsaid! :) Igen, én is szeretnék új über high-tech autót…
    Gianniz: “valószínűleg nem olyan atombiztos”. Mire alapozod, hogy valószínűleg? A versenytechnikát ne hasonlítsd az utcai változathoz. Az analógiád alapján akkor a mai modern 1.6 turbóknak olyan hangja kellene legyen mint az F1-nek. És nem olyan. :) Na, erről ennyit.

  • Gianniz

    Majd rájössz 10 év múlva, hogy egy 250+ ezret futott 1 literes 3 hengeres 125LE-s motor mennyire lesz megbízható 10 évesen.

    Addig reméljük kiszolgál az 1M-es Ódi.

  • Kempelen10.

    Gianniz! De a minimum az, hogy ha megbízható lesz, akkor itt beismered a hülyeségedet! Ezt kívánja az illem!

  • ACC.600

    Rammstein!
    Az csak a saját problémád, hogy 1 millió a kereted.
    Én volt, hogy 70 órát dolgoztam egy héten, hogy jobb életem legyen.
    Első munkahelyem egy lepukkant gatter volt, ahol fűrészport lapátoltam nyáron 45 fokban, télen meg a hidegben. Most egészen máshol vagyok, de megérte. Sok sikert neked is!

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.