Eltűnhetnek az Audi dízelek

Hibrid készül minden modellből

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.04. 11.00

2020-ra az összes fontos modellcsaládját felszereli konnektoros hibrid hajtáslánccal az Audi. Nem tudni, az e-tron kiszorítja-e a TDI-t.

Az évtized végére feleslegessé válhatnak az Audi dízelmotorjai: a német autógyár hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szereli fel minden egyes modellcsaládját. 

A következő hat évben minden fontos modellszéria PHEV opciót kap, évente egy-egy új e-tron modell lép majd színre – ezt maga Rupert Stadler, a márka első számú embere jelentette be egy pekingi sajtórendezvényen, ahol a kizárólag a kínai piacra készített Audi A6 L e-tron modellt mutatták be az újságíróknak. 
Az e-tron utótag a teljesen vagy részben elektromos hajtásra utal az Audi terminológiájában. Először 2009-ben, egy tanulmányautónál használták az elnevezést. Azóta szériaéretté vált a technológia, az ötajtós A3 konnektoros hibrid már idén ősztől kapható lesz. Biztosan jönni fog az A8 és a Q7 konnektoros hibrid verziója, és már célegyenesben van az elektromos hajtásláncú R8 e-tron sportkocsi. 
A következő hat évben piacra kerülő modellek mindazonáltal várhatóan inkább hibridek, mint tisztán elektromos modellek lesznek. Számítunk az A1 városi autóra, és a TT is megkaphatja a hajtásláncot, hiszen ugyanarra az MQB platformra épül, amire az A3 (és egyébként a Golf GTE plug-in hibrid is). 
A hálózatról tölthető hibrid a dízeleket megszégyenítő hatásfokra és üzemanyag-fogyasztásra lehet képes, a villanymotor révén pedig nyomatékuk és robbanékonyságuk is felveszi a versenyt a dízel modellekkel. Ezért azokon a piacokon, ahol a gázolaj technológia még nem terjedt el, sikeresen kiválthatja azt.
Az Audi tervei egybevágnak a VW-csoport azon stratégiájával, hogy hatalmas, 5,5 billió forintos beruházással villanyautó-offenzívát indítanak Kínában.

Kommentek

  • Gianniz

    Ez lehet, de kérdés, hogy milyen lesz a hibrid melletti benzinmotor, valósznüleg nem olyan egyszerű, és atombiztos szívó, mint a mostani Prius-ban. Vagyis valami agyonbonyolított kisköbcentis agyonhúzott turbó benzines, ez meg semmivel nem jobb.

    A másik meg, hogy a mostani Le Mans Audi E-Tron az pl. dízel-hibrid, űrhajóhanggal.

  • ACC.600

    magyarországon ennek a következnményét kell megfigyelni, nem pedig azt, hogy egyre több audi lesz e-tron.
    mivel nyugaton majd szépen cserélik le a dízel autókat e-tron-ra, ide pedig hozzák be a sok szemetet. a magyarnak jó az is, mindegy milyen károsanyag kibocsátása van, a lényeg, hogy ódi legyen. tele van az ország lefingott szarokkal. ez már india.
    az új autó eladásokat 0%-ban fogja befolyásolni az e-tron, amíg van lopható gázolaj, persze ezt is csak otthon magyarországon.

  • Rammstein87

    ACC: Baszod! Én is, magamnak hoztam be egy általad lefingott szarnak nevezett, egyébként hibátlan ‘ódit. Ami különbül néz ki, sok másik, itthon elmagyarosodott valóban lefingott szartól. Figyelj csak, NINCS pénzem és ahogy a többségnek sincs rá, hogy újat vegyen. Mit kéne venni helyette? Mondj ötletek, a keret 1 millió magyar forint! Csodálkozva nézem akik megveszik a valódi új szemetet, 2 millió környékén.
    Na mindegy, várom a jó tanácsaid! :) Igen, én is szeretnék új über high-tech autót…
    Gianniz: “valószínűleg nem olyan atombiztos”. Mire alapozod, hogy valószínűleg? A versenytechnikát ne hasonlítsd az utcai változathoz. Az analógiád alapján akkor a mai modern 1.6 turbóknak olyan hangja kellene legyen mint az F1-nek. És nem olyan. :) Na, erről ennyit.

  • Gianniz

    Majd rájössz 10 év múlva, hogy egy 250+ ezret futott 1 literes 3 hengeres 125LE-s motor mennyire lesz megbízható 10 évesen.

    Addig reméljük kiszolgál az 1M-es Ódi.

  • Kempelen10.

    Gianniz! De a minimum az, hogy ha megbízható lesz, akkor itt beismered a hülyeségedet! Ezt kívánja az illem!

  • ACC.600

    Rammstein!
    Az csak a saját problémád, hogy 1 millió a kereted.
    Én volt, hogy 70 órát dolgoztam egy héten, hogy jobb életem legyen.
    Első munkahelyem egy lepukkant gatter volt, ahol fűrészport lapátoltam nyáron 45 fokban, télen meg a hidegben. Most egészen máshol vagyok, de megérte. Sok sikert neked is!

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.