Jön a turbómotoros Lamborghini

Az Auditól jöhet a V8-as

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.03. 11.00

A piac legsportosabb szabadidőjárművének szánt Urus turbómotorral léphet színre három év múlva.

Az elmúlt ötven évben kizárólag szívómotorral készítette csodálatosnál csodálatosabb autóit a Lamborghini. Ennek a hagyománynak vége szakadhat: a 2017-re ígért Urus szabadidőjármű nyolchengeres turbóval léphet színre. 

A döntés mögött nincs semmi termékfilozófiai hókuszpókusz: az Urus a következő generációs Audi Q7 (Porsche Cayenne / VW Touareg) által is használt, rugalmas MLB padlólemezre fog épülni, és ha már így lesz, gazdaságosabb, ha a motorok terén is kihasználják a szinergiákat. 
Nem volna példa nélküli az együttműködés, példának okáért már az Audi R8 V10 is a Lamborghini Gallardo módosított motorját használta. Csakhogy most a méretcsökkentés jegyében – az Urus SUV nagyobb darabszámokra számíthat, így különösen fontos a kedvező CO2-kibocsátás – a V10-es szívómotor utat adhat egy feltöltött nyolchengeresnek. 

Az Audi RS6 (és egyéb sportos Audi-modellek) 4.0 V8 TFSI motorja

Hogy ez az Audi 4.0 V8 TFSI blokkja lesz-e, amely az RS6 fedélzetén 560 lóerőt és 700 Nm-t ad le, vagy egy új fejlesztés, egyelőre nem tudni, de a logika azt diktálná, hogy mindenképpen ez a blokk adja az alapját a leendő erőforrásnak. 
Az Urus alumínium-szénszálas hibrid karosszériája kis tömeget, nagy merevséget és alacsony tömegközéppontot ígér; a futómű, a kormánymű és a sebességváltó egyaránt agresszív lesz, ahogy maga az autó egésze is, ígérte meg Rupert Stadler, a Lamborghini-tulajdonos Audi elnök-vezérigazgatója.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.