Torzszülött a Bugatti Veyron utódja

Hibrid lehet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.30. 13.15

A Nürburgringen kapták lencsevégre a világ leggyorsabb autójának utódját. Egyelőre betegebben néz ki, mint Dr. Frankenstein gyermeke – Frankenstein nagyon erős gyermeke..

Hatalmas alumínium állványzat meredezik a Nordschleifén köröző Veyron hátán, mintha valami nem evilági gerincműtéten esett volna át, és végső soron erről is van szó, hiszen az utascella mögötti motort veszi körbe a szerkezet. Hogy egy nagyobb erőforrás helyigényét hivatott kielégíteni, vagy új segédrendszereket rögzítettek rajta, nem tudni – az biztos, hogy a márka nyáron leköszönő elnök-vezérigazgatója, Wolfgang Schreiber szerint az utódmodell “számottevően erősebb lesz” – ami a 8.0 literes, négyturbós W16-os motor 1200 lóerejének ismeretében aligha jelent 1500 lóerőnél kisebb teljesítményt. 

Az nem egyértelmű, hogyan szándékoznak elérni ezt a jelentős többletet: egyes források szerint a jelenlegi motor továbbfejlesztésével, lökettérfogat-növeléssel, a turbók átdolgozásával, netán a Volkswagen-csoport más márkáinál immár rutinszerűen alkalmazott, kompresszorral történő kombinálásával érnék el a célt, mások tudni vélik, hogy a Ferrari LaFerrari, a McLaren P1 és a Porsche 918 Sypder példáját követi a Bugatti – magyarul hibrid hajtásláncot kap
Akárhogy is lesz, a mérnököknek mindenképpen csökkenteniük kell a jármű tömegét, ami újabb extrém megoldások (például teljes egészében szénszálas keréktárcsák) alkalmazását teheti szükségessé. Így viszont az Ariel Atom szintjén gyorsulhat az autó: a pletykák 2,0 másodperchez közeli százas sprintről és 435 km/óra feletti végsebességről szólnak. 
A másik nagy kérdés, hogy mikor érkezhet meg az utód. A gyár alighanem megvárja, hogy elfogyjon az a néhány tucat Grand Sport roadster, aminek a gyártását betervezték; ha minden jól megy, már jövő év vége felé lehullhat a lepel a jelenlegi 650 millió körüli árnál várhatóan jóval drágábban kínált autóról.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.