Torzszülött a Bugatti Veyron utódja

Hibrid lehet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.30. 13.15

A Nürburgringen kapták lencsevégre a világ leggyorsabb autójának utódját. Egyelőre betegebben néz ki, mint Dr. Frankenstein gyermeke – Frankenstein nagyon erős gyermeke..

Hatalmas alumínium állványzat meredezik a Nordschleifén köröző Veyron hátán, mintha valami nem evilági gerincműtéten esett volna át, és végső soron erről is van szó, hiszen az utascella mögötti motort veszi körbe a szerkezet. Hogy egy nagyobb erőforrás helyigényét hivatott kielégíteni, vagy új segédrendszereket rögzítettek rajta, nem tudni – az biztos, hogy a márka nyáron leköszönő elnök-vezérigazgatója, Wolfgang Schreiber szerint az utódmodell “számottevően erősebb lesz” – ami a 8.0 literes, négyturbós W16-os motor 1200 lóerejének ismeretében aligha jelent 1500 lóerőnél kisebb teljesítményt. 

Az nem egyértelmű, hogyan szándékoznak elérni ezt a jelentős többletet: egyes források szerint a jelenlegi motor továbbfejlesztésével, lökettérfogat-növeléssel, a turbók átdolgozásával, netán a Volkswagen-csoport más márkáinál immár rutinszerűen alkalmazott, kompresszorral történő kombinálásával érnék el a célt, mások tudni vélik, hogy a Ferrari LaFerrari, a McLaren P1 és a Porsche 918 Sypder példáját követi a Bugatti – magyarul hibrid hajtásláncot kap
Akárhogy is lesz, a mérnököknek mindenképpen csökkenteniük kell a jármű tömegét, ami újabb extrém megoldások (például teljes egészében szénszálas keréktárcsák) alkalmazását teheti szükségessé. Így viszont az Ariel Atom szintjén gyorsulhat az autó: a pletykák 2,0 másodperchez közeli százas sprintről és 435 km/óra feletti végsebességről szólnak. 
A másik nagy kérdés, hogy mikor érkezhet meg az utód. A gyár alighanem megvárja, hogy elfogyjon az a néhány tucat Grand Sport roadster, aminek a gyártását betervezték; ha minden jól megy, már jövő év vége felé lehullhat a lepel a jelenlegi 650 millió körüli árnál várhatóan jóval drágábban kínált autóról.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.