Itt a világ leggyorsabb dízel autója

Trident Iceni

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.29. 14.25

Több mint 300 km/órával hasít, és 3200 kilométert tesz meg egy tankkal: a brit Trident Iceni sci-fi regénybe illő autó. Mégis létezik, sőt, megvásárolható.

Nyomatéksokszorozó – szemünk sem rebbenne, ha az Ezeréves Sólymot szerelő Han Solo egy ilyen eszközt kérne Csubakkától a Csillagok háborúja valamely konzervből előásott epizódjában. A brit Trident motor szerint azonban szó sincs fantasztikumról: egy olyan, természetesen titkos, nyomatékfokozó berendezést építettek be autóikba, amelynek köszönhetően a motor jobb hatásfokon, ezáltal takarékosabban üzemelhet: a megtakarítás 20 százalék körüli. 

És hogy ez miért fontos egy sportkocsinál? Mert a 96 ezer angol fontért, azaz 36 millió forintért kínált, dízelmotoros kupé, a Trident Iceni ennek köszönhetően több min 3000 kilométert képes megtenni egyetlen tank üzemanyaggal. Pontosítok: egyetlen tank gázolajjal. Akár színtiszta biodízellel. 
Bizony, a Trident Iceni orrában egy 6,6 literes, V8-as dízelmotor forog. Ez alaphangon 400 lóerőt és 950 Nm nyomatékot tud; ilyen paraméterek mellett kizárólag a hatfokozatú automata hosszú végáttétele és az imént említett, rejtélyes nyomaték-multiplikátor tehető felelőssé az állítólag 305 km/óra végsebességért. 
A Trident Iceni eredetileg roadsternek épült (ld. lent), ám most, az előrendelés megnyitásakor a cég két új variánst is bemutatott: az egyik a kupé Iceni Magna, a másik az Iceni Venturer shooting brake. Mindegyikhez megrendelhetők a kiegészítő csomagok: kettő kényelmi pakk, egy utcai sportcsomag 436 lóerővel és 1290 Nm-rel, diffúzorral és átdolgozott differenciálművel, valamint a versenypályára felkészítő szett, amelyben a motor észveszejtő átalakuláson megy át: teljesítménye 670 lóerőre nő, forgatónyomatéka meghaladja az 1420 Nm-t. Ehhez új turbófeltöltő, nagyobb fékek, és állítható futómű is tartozik. 
Erős a gyanúnk egyébként, hogy a 305 km/óra csak a megnövelt teljesítményű, még nem rendelhető kivitel sajátja, de ha így is van, akkor is elismerésre méltó, amit a Trident elért. Már ha persze az utolsó pillanatban nem üt be valami előre nem látható gikszer, és az egészet lefújva nem lépnek meg az ügyfelek előlegeivel. De most alaptalanul gonoszak voltunk, gyorsan vissza is vonjuk.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.