A McLaren a kevésbé termékeny gyártók közé tartozik a szupersportkocsik világában: évente mintegy 1500 autót építenek, ami a Lamborghini 2121, illetve a Ferrari 6922 darab tavaly eladott autójához képest szerény mennyiség. Mégis előfordul, hogy tuningolt példányokkal találkozunk (sajnos jellemzően nem személyesen), tehát úgy tűnik, van kereslet a ritkaságok még ritkábbá tételére. 

Nem véletlen, hogy a McLaren is működtet saját egyediesítő műhelyt. A McLaren Special Operations elvileg bármit megcsinál, amit a drága ügyfél szeretne; most például egy 650S Coupé kapott kezelést. 

A tanulmányként tálalt, egyetlen példányban létező (na ugye!) autó mélyfekete fényezésébe rubinvörös pigmentszemcséket kevertek, így közvetlen napfényben drámai átalakuláson megy át a sportkupé megjelenése. A szénszálas karosszériaidomokat selyemfényű lakkozással emelték ki, szinte világít az autón az első légterelő, az orron kialakított beömlőnyílások, a különleges diffúzorpanel és az oldalsó aerodinamikai idomok. Utóbbiak markánsabbak, hosszabbak, mint a mezei 650C modellek oldalajtaján látható elemek; feladatuk a karosszéria mellett áramló levegő elsimítása. 

Hátul a GT3 modelltől ellesett lökhárító szénszálas központi elemet kapott; ugyancsak karbon kompozitból készült a féklap és az imént említett diffúzor. A motortérben, sőt, a fekete keréktárcsákon is visszaköszön a selyemfényű kidolgozás. 

A beltérben rögzített, szénszálas versenyülésekkel találkozunk, a szénszálas mintázatú, fekete bőrrel bevont darabokat a McLaren P1 hasonló ülései ihlették. Ezek alacsonyabbak és 15 kilogrammal könnyebbek a szériakivitelű üléseknél. Az utastérben bőségesen alkalmazták a karosszérián bevált selyemfényű szénszálas kidolgozást, kontrasztként fényes fekete kapcsolókat és műszerkereteket építettek be. 

Az MSO 650S Coupe Concept leginkább mintának, demonstrációs darabnak tekinthető, amivel a gyár a következő hetekben végigturnézza Kínát – igen, az egyedi 650S a hatalmas távol-keleti piac kedvéért jött létre, de ha nagy az érdeklődés, nem kizárt egy kisebb széria legyártása, amivel persze éppen a modell lényegét csapnák agyon, de ez már legyen a vevők baja. 

Az oldalsó légterelő idomok és a hátsó diffúzor egyébként szabadon megvásárolható a 650S modellekhez, de a már nem gyártott 12C-re is felszerelhetők. Előbbi 1,9, utóbbi 2,7 millió forintnak megfelelő összegbe kerül.