Fenyegető feketeség

McLaren MSO 650S Coupe Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.29. 08.00

Ha csak az tartott vissza egy McLaren vásárlásától, hogy olyanja bárkinek lehet, jó hírünk van: mostantól olyan kivitelben kéred, amilyenben szeretnéd. Mondjuk feketében.

A McLaren a kevésbé termékeny gyártók közé tartozik a szupersportkocsik világában: évente mintegy 1500 autót építenek, ami a Lamborghini 2121, illetve a Ferrari 6922 darab tavaly eladott autójához képest szerény mennyiség. Mégis előfordul, hogy tuningolt példányokkal találkozunk (sajnos jellemzően nem személyesen), tehát úgy tűnik, van kereslet a ritkaságok még ritkábbá tételére. 

Nem véletlen, hogy a McLaren is működtet saját egyediesítő műhelyt. A McLaren Special Operations elvileg bármit megcsinál, amit a drága ügyfél szeretne; most például egy 650S Coupé kapott kezelést. 

A tanulmányként tálalt, egyetlen példányban létező (na ugye!) autó mélyfekete fényezésébe rubinvörös pigmentszemcséket kevertek, így közvetlen napfényben drámai átalakuláson megy át a sportkupé megjelenése. A szénszálas karosszériaidomokat selyemfényű lakkozással emelték ki, szinte világít az autón az első légterelő, az orron kialakított beömlőnyílások, a különleges diffúzorpanel és az oldalsó aerodinamikai idomok. Utóbbiak markánsabbak, hosszabbak, mint a mezei 650C modellek oldalajtaján látható elemek; feladatuk a karosszéria mellett áramló levegő elsimítása. 

Hátul a GT3 modelltől ellesett lökhárító szénszálas központi elemet kapott; ugyancsak karbon kompozitból készült a féklap és az imént említett diffúzor. A motortérben, sőt, a fekete keréktárcsákon is visszaköszön a selyemfényű kidolgozás. 

A beltérben rögzített, szénszálas versenyülésekkel találkozunk, a szénszálas mintázatú, fekete bőrrel bevont darabokat a McLaren P1 hasonló ülései ihlették. Ezek alacsonyabbak és 15 kilogrammal könnyebbek a szériakivitelű üléseknél. Az utastérben bőségesen alkalmazták a karosszérián bevált selyemfényű szénszálas kidolgozást, kontrasztként fényes fekete kapcsolókat és műszerkereteket építettek be. 

Az MSO 650S Coupe Concept leginkább mintának, demonstrációs darabnak tekinthető, amivel a gyár a következő hetekben végigturnézza Kínát – igen, az egyedi 650S a hatalmas távol-keleti piac kedvéért jött létre, de ha nagy az érdeklődés, nem kizárt egy kisebb széria legyártása, amivel persze éppen a modell lényegét csapnák agyon, de ez már legyen a vevők baja. 

Az oldalsó légterelő idomok és a hátsó diffúzor egyébként szabadon megvásárolható a 650S modellekhez, de a már nem gyártott 12C-re is felszerelhetők. Előbbi 1,9, utóbbi 2,7 millió forintnak megfelelő összegbe kerül.

Kommentek

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.