Fenyegető feketeség

McLaren MSO 650S Coupe Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.29. 08.00

Ha csak az tartott vissza egy McLaren vásárlásától, hogy olyanja bárkinek lehet, jó hírünk van: mostantól olyan kivitelben kéred, amilyenben szeretnéd. Mondjuk feketében.

A McLaren a kevésbé termékeny gyártók közé tartozik a szupersportkocsik világában: évente mintegy 1500 autót építenek, ami a Lamborghini 2121, illetve a Ferrari 6922 darab tavaly eladott autójához képest szerény mennyiség. Mégis előfordul, hogy tuningolt példányokkal találkozunk (sajnos jellemzően nem személyesen), tehát úgy tűnik, van kereslet a ritkaságok még ritkábbá tételére. 

Nem véletlen, hogy a McLaren is működtet saját egyediesítő műhelyt. A McLaren Special Operations elvileg bármit megcsinál, amit a drága ügyfél szeretne; most például egy 650S Coupé kapott kezelést. 

A tanulmányként tálalt, egyetlen példányban létező (na ugye!) autó mélyfekete fényezésébe rubinvörös pigmentszemcséket kevertek, így közvetlen napfényben drámai átalakuláson megy át a sportkupé megjelenése. A szénszálas karosszériaidomokat selyemfényű lakkozással emelték ki, szinte világít az autón az első légterelő, az orron kialakított beömlőnyílások, a különleges diffúzorpanel és az oldalsó aerodinamikai idomok. Utóbbiak markánsabbak, hosszabbak, mint a mezei 650C modellek oldalajtaján látható elemek; feladatuk a karosszéria mellett áramló levegő elsimítása. 

Hátul a GT3 modelltől ellesett lökhárító szénszálas központi elemet kapott; ugyancsak karbon kompozitból készült a féklap és az imént említett diffúzor. A motortérben, sőt, a fekete keréktárcsákon is visszaköszön a selyemfényű kidolgozás. 

A beltérben rögzített, szénszálas versenyülésekkel találkozunk, a szénszálas mintázatú, fekete bőrrel bevont darabokat a McLaren P1 hasonló ülései ihlették. Ezek alacsonyabbak és 15 kilogrammal könnyebbek a szériakivitelű üléseknél. Az utastérben bőségesen alkalmazták a karosszérián bevált selyemfényű szénszálas kidolgozást, kontrasztként fényes fekete kapcsolókat és műszerkereteket építettek be. 

Az MSO 650S Coupe Concept leginkább mintának, demonstrációs darabnak tekinthető, amivel a gyár a következő hetekben végigturnézza Kínát – igen, az egyedi 650S a hatalmas távol-keleti piac kedvéért jött létre, de ha nagy az érdeklődés, nem kizárt egy kisebb széria legyártása, amivel persze éppen a modell lényegét csapnák agyon, de ez már legyen a vevők baja. 

Az oldalsó légterelő idomok és a hátsó diffúzor egyébként szabadon megvásárolható a 650S modellekhez, de a már nem gyártott 12C-re is felszerelhetők. Előbbi 1,9, utóbbi 2,7 millió forintnak megfelelő összegbe kerül.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.