Viper visszahívás: női kéz kell hozzá

Elérhetetlen helyen a hibás alkatrész

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.28. 10.00

Egy éven át dolgozott a hibás alkatrész kijavításán a Chrysler. Most kész vannak, de a neheze még hátravan.

A Chrysler még tavaly jelentette be, hogy visszahív pár ezer darab, 10 évvel ezelőtt gyártott Viper sportkocsit, mivel a légzsák vezérlőmoduljának hibája miatt bármikor aktiválódhatnak a légzsákok és/vagy az övelőfeszítők. 

Több mint egy évig tartott a cseredarab kifejlesztése, de végre kész a megoldás: egy beépített szűrőáramkörrel ellátott kábelköteg. Most végre kicserélhetik a hibás darabot – de hogyan? 
Az ugyanis igen nehezen hozzáférhető helyen van, még úgy is alig lehet elérni, hogy az ember félig lebontja a műszerfalat. A márkaszervizeknek küldött, 47 lépésből álló folyamati leíráshoz mellékelt hivatalos levélben nem köntörfalaz a Chrysler: azt írják, “nem lesz könnyű feladat a kérdéses alkatrészek beszerelése. A türelem, a kitartás és az apró kéz elengedhetetlen lesz a feladathoz.” 
Mennyivel jobb dolga van a Porsche 911 GT3 visszahívását intéző szerelőknek: nekik az autó legnagyobb és legdrágább fődarabját, a komplett motort kell kicserélniük. 
A harmadik generációs Dodge (ma már SRT) Viper 8,3 literre növelt motort kapott, teljesítménye 500 lóerőre, nyomatéka 712 Nm-re nőtt, miközben az autó tömege jó negyed tonnával csökkent. A roadster 3,9, a 10 lóerővel izmosabb kupé 3,8 mp alatt gyorsult százra, mindkettő végsebessége meghaladta a 300 km/órát.
Képeinken a Dodge Viper SRT10 Coupé

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.