Városi kisautónak látszó atombomba

600 lóerős istennyila

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.28. 13.00

A ralikrossz-világbajnokságra építette a brutális EKS Audi S1 Supercart Mattias Ekström versenyzőfenomén. Gyorsulását le sem merjük írni, majd csak a cikk végén…

Új kihívásra készül Mattias Ekström: a túraautóban és raliban tucatnyi bajnoki címet és győzelmet besöprő, kétszeres Bajnokok versenye-győztes svéd idén a most induló, kegyetlenül tuningolt kisautókra és híres versenyzőlegendákra (Tanner Foust, Ken Block, Jacques Villeneuve, Petter Solberg, stb.) épülő, ezért határtalanul izgalmasnak ígérkező FIA Ralikrossz-világbajnokságban méretteti meg magát. 

Ekström 2001 óta az ABT színeiben versenyez a német túraautó-bajnokságban (két első és két második helyezés), úgyhogy az Audi adott volt számára: fogott tehát két darab Audi S1-est, az egyiket magának, a másikat JWRC-bajnok honfitársának, Pontus Tidemandnak, és nekilátott felkészíteni ezeket a 12 futamból álló, május harmadikán, Portugáliában rajtoló bajnokságra. 
A műszaki részletek természetesen nem nyilvánosak, annyit azonban lehet tudni, hogy az autó 2.0 TFSI motorja 600 lóerőt ad le, és ezzel 1,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a járgány. 
“Idén az autó fejlesztésére koncentrálunk. A lehető legjobb autót akarjuk megépíteni. Apám miatt gyakorlatilag a ralikrosszon nőttem fel, (Bengt Ekström a nyolcvanas, kilencvenes években a Ralikrossz EB sikeres szereplője volt – szerk.) ezért nagyon izgatott vagyok, hogy részese lehetek, amint a sportág világbajnoksággá fejlődik” – mondta Ekström.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.