Városi kisautónak látszó atombomba

600 lóerős istennyila

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.28. 13.00

A ralikrossz-világbajnokságra építette a brutális EKS Audi S1 Supercart Mattias Ekström versenyzőfenomén. Gyorsulását le sem merjük írni, majd csak a cikk végén…

Új kihívásra készül Mattias Ekström: a túraautóban és raliban tucatnyi bajnoki címet és győzelmet besöprő, kétszeres Bajnokok versenye-győztes svéd idén a most induló, kegyetlenül tuningolt kisautókra és híres versenyzőlegendákra (Tanner Foust, Ken Block, Jacques Villeneuve, Petter Solberg, stb.) épülő, ezért határtalanul izgalmasnak ígérkező FIA Ralikrossz-világbajnokságban méretteti meg magát. 

Ekström 2001 óta az ABT színeiben versenyez a német túraautó-bajnokságban (két első és két második helyezés), úgyhogy az Audi adott volt számára: fogott tehát két darab Audi S1-est, az egyiket magának, a másikat JWRC-bajnok honfitársának, Pontus Tidemandnak, és nekilátott felkészíteni ezeket a 12 futamból álló, május harmadikán, Portugáliában rajtoló bajnokságra. 
A műszaki részletek természetesen nem nyilvánosak, annyit azonban lehet tudni, hogy az autó 2.0 TFSI motorja 600 lóerőt ad le, és ezzel 1,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a járgány. 
“Idén az autó fejlesztésére koncentrálunk. A lehető legjobb autót akarjuk megépíteni. Apám miatt gyakorlatilag a ralikrosszon nőttem fel, (Bengt Ekström a nyolcvanas, kilencvenes években a Ralikrossz EB sikeres szereplője volt – szerk.) ezért nagyon izgatott vagyok, hogy részese lehetek, amint a sportág világbajnoksággá fejlődik” – mondta Ekström.

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.