Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra

A Porsche 928 utódja lehetne

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.27. 10.00

A Porsche 921 projekt az egykori V8-as luxuskupé, a 928 reinkarnációjának született. Ne éld bele magad: nem gyári kreálmány, csak független munka.

A 928 annak idején a 911 logikus folytatásának épült. Most, 36 évvel később egy francia szabadúszó tervező, Anthony Colard elképzelte, hogyan nézne ki a 911 szellemi alapjaira épülő orrmotoros, négyszemélyes kupé – hát így. Colard, aki mellesleg a héten bemutatott, tévesen Dubai Roadster néven aposztrofált, extrém sportautót is megtervezte, tudatosan letisztult, egyszerű vonalvezetésre törekedett. 

Visszatérnek a 928 süllyesztett fényszórói (természetesen modern LED-es tartalommal, és a kerek helyett az aktuális sziluettben), megmaradt az autó jellegzetes, dupla hátsó tetőoszlopa és légterelővel osztott hátsó ablaka. Nincsenek kiemelkedő spoilerek, mély légbevezető torkolatok, nincs bonyolult aerodinamikai csomag. Ugyanakkor modern stíluselem a “lebegő” A-oszlop. 
Mivel a 921 nem hivatalos munka, a hajtásláncra kár is szót vesztegetni: elég annyi, hogy orrmotoros V8-asnak tervezte alkotója. 

Porsche 928 (1978-1995) Kép: wikipedia

Porsche 928 (1978-1995) Kép: wikipedia


Az 1978 és 1995 között gyártott Porsche 928 a márka első sorozatgyártású V8-as modellje volt. A fényűző túrakupénak szánt autó orrában dolgozó motor lökettérfogata az évek során folyamatosan növekedett (4,5-ről 5,4 literig), teljesítménye 240-ről 350 lóerőig változott. 

Az összesen mintegy 61.000 példányban gyártott 928 az egyetlen sportkocsi, amely valaha elnyerte az európai Év Autója díjat (1978; Porsche 928, 261 pont; BMW 7-es, 231 pont; Ford Granada, 203 pont).

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.