Mit is tud a BMW i8?

4,4 mp, 250 km/óra, 1485 kg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.27. 13.00

Hosszas lebegtetés után végre kiadta konnektoros hibrid sportkocsijának műszaki adatait a BMW. Az i8 nem okoz csalódást.

A BMW i8 gyártási folyamatáról itt olvashatsz; az alábbiakban azt írjuk le, mit tud az autó. 
Már csak két hónap van hátra a BMW i8 piaci bevezetéséig. A gyár most nyilvánosságra hozta a PHEV sportkocsi teljes műszaki és felszereltségi adathalmazát. Ebből válogatunk.

Menettulajdonságok

A másfél literes, háromhengeres benzinmotor 231 lóerejéből és a kompakt villanymotor 131 lóerejéből 362 LE rendszerteljesítmény adódik, a maximális összesített nyomaték 570 Nm (igen, tudjuk, hogy nem lehet szimplán összeadni a két erőforrás teljesítményét, de a BMW ezt az adatot tünteti fel, reklamációkkal hozzájuk lehet fordulni). 

Akárhogy is, ha minden erejét beveti az autó, 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. 80-ról 120-ra 2,6 másodperc alatt ugrik az autó, élmény lesz tehát vele az előzés. A benzinmotor hat-, a villany kétfokozatú automata váltót kapott. 
A számított átlagfogyasztás 2,1 liter 100 kilométeren. Az autó hatótávolsága 440 km, ami az opcióként megrendelhető, nagykapacitású (30 helyett 42 literes) tankkal 600-ra növelhető. Elektromos üzemben 37 kilométert tud megtenni az autó, utána marad a hibrid módus vagy csatlakozni kell a töltőhöz. 
Ebből kettőt is kínál a BMW: a Wallbox 3,7 kW teljesítménnyel, 16 amperrel tölti az akkukat, a Wallbox Pro ezt színes érintőképernyős kezelőfelülettel, felhasználói profilokkal és az energiafelhasználást az elszámoláshoz szükséges bontásban feltüntető, könyvelő- és adóhatóság-barát formátumú kimutatásokkal egészíti ki. 80 százalékig kevesebb mint 2 óra alatt tölthetők fel a 100 000 km vagy 8 év garanciával átadott akkuk.

Vázszerkezet

Az alumínium vázba foglalt hajtáslánc és futómű, valamint az erre ragasztott, szénszálas utasmodulnak köszönhetően a BMW i8 könnyű (1485 kg, akkukkal együtt), ráadásul tömegközéppontja egészen mélyen, 460 mm alatt van, ami páratlan stabilitást eredményez. A szénszálas utasmodul járulékos előnye, hogy könnyebben vágható, mint az acél, így egy esetleges mentés során gyorsabban dolgozhatnak a tűzoltók, javul a túlélési esély. 

A felcsavarozott, illetve felpattintható műanyag borítóelemek a javíthatóságot segítik, a BMW becslései szerint egy tipikus sérülés javítása nem kerül majd többe, mint egy hagyományos, acélkarosszériás autó esetében.

Vezetőtámogatás

Gyárilag beépített SIM-kártyájával az i8 egy sor online szolgáltatást kínál, a segélyszolgálatoktól a felhő alapú zenehallgatáson át az autó és a felhasználó mobiltelefonja közötti, kétirányú adatkapcsolatig. A hajtáslánc-vezérlés összeköttetésben áll a navigációs rendszerrel (alapfelszerelés, 20 GB zenei háttértárral), az útvonalak a töltési helyek és idők figyelembe vételével tervezhetők. 

A hagyományos vezetőtámogató rendszerek között különlegesnek tekinthető a szériakivitelű LED-es fényszórók (felárért lézerreflektor is kérhető) automatikus vakításgátló funkciója, a körkörös kamerarendszer, a sebességkorlátozások mellett az előzési tilalmakat is megjelenítő táblafelismerés, a keresztirányú forgalomfelügyelet.

Louis Vuitton táskakészlet

Ha nem volna elég az exkluzív programokat és klubtagságot is biztosító, extrákban bővelkedő Pure Impulse csomag, ami a bevezetés napjától megvásárolható, rendelhető az autóhoz űberdrága Louis Vuitton táskaszett (két utazótáska, egy aktatáska, egy kézitáska). Ezek szénszálas szövetből készültek, színük igazodik a BMW i8 fényezéséhez. 

i8

Kommentek

  • Oldm4n

    Majd Arogán Anti vesz egy ilyen táskakészletet, így nem kell mellé az i8-at feltüntetni a vagyonosodásiba’, mert az grátisz… :/

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.