Mit is tud a BMW i8?

4,4 mp, 250 km/óra, 1485 kg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.27. 13.00

Hosszas lebegtetés után végre kiadta konnektoros hibrid sportkocsijának műszaki adatait a BMW. Az i8 nem okoz csalódást.

A BMW i8 gyártási folyamatáról itt olvashatsz; az alábbiakban azt írjuk le, mit tud az autó. 
Már csak két hónap van hátra a BMW i8 piaci bevezetéséig. A gyár most nyilvánosságra hozta a PHEV sportkocsi teljes műszaki és felszereltségi adathalmazát. Ebből válogatunk.

Menettulajdonságok

A másfél literes, háromhengeres benzinmotor 231 lóerejéből és a kompakt villanymotor 131 lóerejéből 362 LE rendszerteljesítmény adódik, a maximális összesített nyomaték 570 Nm (igen, tudjuk, hogy nem lehet szimplán összeadni a két erőforrás teljesítményét, de a BMW ezt az adatot tünteti fel, reklamációkkal hozzájuk lehet fordulni). 

Akárhogy is, ha minden erejét beveti az autó, 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. 80-ról 120-ra 2,6 másodperc alatt ugrik az autó, élmény lesz tehát vele az előzés. A benzinmotor hat-, a villany kétfokozatú automata váltót kapott. 
A számított átlagfogyasztás 2,1 liter 100 kilométeren. Az autó hatótávolsága 440 km, ami az opcióként megrendelhető, nagykapacitású (30 helyett 42 literes) tankkal 600-ra növelhető. Elektromos üzemben 37 kilométert tud megtenni az autó, utána marad a hibrid módus vagy csatlakozni kell a töltőhöz. 
Ebből kettőt is kínál a BMW: a Wallbox 3,7 kW teljesítménnyel, 16 amperrel tölti az akkukat, a Wallbox Pro ezt színes érintőképernyős kezelőfelülettel, felhasználói profilokkal és az energiafelhasználást az elszámoláshoz szükséges bontásban feltüntető, könyvelő- és adóhatóság-barát formátumú kimutatásokkal egészíti ki. 80 százalékig kevesebb mint 2 óra alatt tölthetők fel a 100 000 km vagy 8 év garanciával átadott akkuk.

Vázszerkezet

Az alumínium vázba foglalt hajtáslánc és futómű, valamint az erre ragasztott, szénszálas utasmodulnak köszönhetően a BMW i8 könnyű (1485 kg, akkukkal együtt), ráadásul tömegközéppontja egészen mélyen, 460 mm alatt van, ami páratlan stabilitást eredményez. A szénszálas utasmodul járulékos előnye, hogy könnyebben vágható, mint az acél, így egy esetleges mentés során gyorsabban dolgozhatnak a tűzoltók, javul a túlélési esély. 

A felcsavarozott, illetve felpattintható műanyag borítóelemek a javíthatóságot segítik, a BMW becslései szerint egy tipikus sérülés javítása nem kerül majd többe, mint egy hagyományos, acélkarosszériás autó esetében.

Vezetőtámogatás

Gyárilag beépített SIM-kártyájával az i8 egy sor online szolgáltatást kínál, a segélyszolgálatoktól a felhő alapú zenehallgatáson át az autó és a felhasználó mobiltelefonja közötti, kétirányú adatkapcsolatig. A hajtáslánc-vezérlés összeköttetésben áll a navigációs rendszerrel (alapfelszerelés, 20 GB zenei háttértárral), az útvonalak a töltési helyek és idők figyelembe vételével tervezhetők. 

A hagyományos vezetőtámogató rendszerek között különlegesnek tekinthető a szériakivitelű LED-es fényszórók (felárért lézerreflektor is kérhető) automatikus vakításgátló funkciója, a körkörös kamerarendszer, a sebességkorlátozások mellett az előzési tilalmakat is megjelenítő táblafelismerés, a keresztirányú forgalomfelügyelet.

Louis Vuitton táskakészlet

Ha nem volna elég az exkluzív programokat és klubtagságot is biztosító, extrákban bővelkedő Pure Impulse csomag, ami a bevezetés napjától megvásárolható, rendelhető az autóhoz űberdrága Louis Vuitton táskaszett (két utazótáska, egy aktatáska, egy kézitáska). Ezek szénszálas szövetből készültek, színük igazodik a BMW i8 fényezéséhez. 

i8

Kommentek

  • Oldm4n

    Majd Arogán Anti vesz egy ilyen táskakészletet, így nem kell mellé az i8-at feltüntetni a vagyonosodásiba’, mert az grátisz… :/

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.