A BMW i8 gyártási folyamatáról itt olvashatsz; az alábbiakban azt írjuk le, mit tud az autó. 
Már csak két hónap van hátra a BMW i8 piaci bevezetéséig. A gyár most nyilvánosságra hozta a PHEV sportkocsi teljes műszaki és felszereltségi adathalmazát. Ebből válogatunk.

Menettulajdonságok

A másfél literes, háromhengeres benzinmotor 231 lóerejéből és a kompakt villanymotor 131 lóerejéből 362 LE rendszerteljesítmény adódik, a maximális összesített nyomaték 570 Nm (igen, tudjuk, hogy nem lehet szimplán összeadni a két erőforrás teljesítményét, de a BMW ezt az adatot tünteti fel, reklamációkkal hozzájuk lehet fordulni). 

Akárhogy is, ha minden erejét beveti az autó, 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. 80-ról 120-ra 2,6 másodperc alatt ugrik az autó, élmény lesz tehát vele az előzés. A benzinmotor hat-, a villany kétfokozatú automata váltót kapott. 
A számított átlagfogyasztás 2,1 liter 100 kilométeren. Az autó hatótávolsága 440 km, ami az opcióként megrendelhető, nagykapacitású (30 helyett 42 literes) tankkal 600-ra növelhető. Elektromos üzemben 37 kilométert tud megtenni az autó, utána marad a hibrid módus vagy csatlakozni kell a töltőhöz. 
Ebből kettőt is kínál a BMW: a Wallbox 3,7 kW teljesítménnyel, 16 amperrel tölti az akkukat, a Wallbox Pro ezt színes érintőképernyős kezelőfelülettel, felhasználói profilokkal és az energiafelhasználást az elszámoláshoz szükséges bontásban feltüntető, könyvelő- és adóhatóság-barát formátumú kimutatásokkal egészíti ki. 80 százalékig kevesebb mint 2 óra alatt tölthetők fel a 100 000 km vagy 8 év garanciával átadott akkuk.

Vázszerkezet

Az alumínium vázba foglalt hajtáslánc és futómű, valamint az erre ragasztott, szénszálas utasmodulnak köszönhetően a BMW i8 könnyű (1485 kg, akkukkal együtt), ráadásul tömegközéppontja egészen mélyen, 460 mm alatt van, ami páratlan stabilitást eredményez. A szénszálas utasmodul járulékos előnye, hogy könnyebben vágható, mint az acél, így egy esetleges mentés során gyorsabban dolgozhatnak a tűzoltók, javul a túlélési esély. 

A felcsavarozott, illetve felpattintható műanyag borítóelemek a javíthatóságot segítik, a BMW becslései szerint egy tipikus sérülés javítása nem kerül majd többe, mint egy hagyományos, acélkarosszériás autó esetében.

Vezetőtámogatás

Gyárilag beépített SIM-kártyájával az i8 egy sor online szolgáltatást kínál, a segélyszolgálatoktól a felhő alapú zenehallgatáson át az autó és a felhasználó mobiltelefonja közötti, kétirányú adatkapcsolatig. A hajtáslánc-vezérlés összeköttetésben áll a navigációs rendszerrel (alapfelszerelés, 20 GB zenei háttértárral), az útvonalak a töltési helyek és idők figyelembe vételével tervezhetők. 

A hagyományos vezetőtámogató rendszerek között különlegesnek tekinthető a szériakivitelű LED-es fényszórók (felárért lézerreflektor is kérhető) automatikus vakításgátló funkciója, a körkörös kamerarendszer, a sebességkorlátozások mellett az előzési tilalmakat is megjelenítő táblafelismerés, a keresztirányú forgalomfelügyelet.

Louis Vuitton táskakészlet

Ha nem volna elég az exkluzív programokat és klubtagságot is biztosító, extrákban bővelkedő Pure Impulse csomag, ami a bevezetés napjától megvásárolható, rendelhető az autóhoz űberdrága Louis Vuitton táskaszett (két utazótáska, egy aktatáska, egy kézitáska). Ezek szénszálas szövetből készültek, színük igazodik a BMW i8 fényezéséhez.